Jump to content

Fälgar och Däck!


Anders.Lj

Recommended Posts

Då var det dags att göra det svåra valet. Jag ska beställa Däck och Fälgar...

Så här ser min plan ut.

Jag har Monster stora bromsar fram så jag måste ha Minst 16" Så enligt Bythjul.com finns den fälgen bara som 16" x 7" ET40 Kan tillägga att jag har Omega drivlina och Saab 95 spindlar fram.

Däcken tänkte jag 215x40x16 (har inte bestämt märke än)

Låter det som en rimmlig kombination? Passar det överhuvetaget ihop? Eller har ni bättre förslag/ideér?

Skulle helst vilja ha lite bredare bak Men fälgen verkar inte finnas i bredare format om man inte går upp på 18" eller 19"

Tacksam för svar!

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Då var det dags att göra det svåra valet. Jag ska beställa Däck och Fälgar...

Så här ser min plan ut.

Jag har Monster stora bromsar fram så jag måste ha Minst 16" Så enligt Bythjul.com finns den fälgen bara som 16" x 7" ET40 Kan tillägga att jag har Omega drivlina och Saab 95 spindlar fram.

Däcken tänkte jag 215x40x16 (har inte bestämt märke än)

Låter det som en rimmlig kombination? Passar det överhuvetaget ihop? Eller har ni bättre förslag/ideér?

Skulle helst vilja ha lite bredare bak Men fälgen verkar inte finnas i bredare format om man inte går upp på 18" eller 19"

Tacksam för svar!

Mvh Anders

Hur långt har du kommit ? ? däck skall vara färska och inte köpas förrän du är nästan klar eller eventuellt monterar skärmar etc (om du frågar mig)

skaffa några gamla fälgar så länge, risken är oxå att du hinner ändra dig på ET utseende bredder etc (det gjorde jag )

men av nyfikenhet vilka fälgar ? och vilken bredd på själva bilen , vilken "stil" på bilen osv , jockes westfield tycker jag har en snygg kombination av bredder annars

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Okej okej Jag kanske har LITE längre kvar än till våren.. säg nästa vår. Men fälgarna är ju fina :)

Men du har rätt Lupus, begagnade fälgar tills bygget är nästa klart är nog bäst. Vore ju tråkigt att få en svetsloppa på de nya fina fälgarna.

Denna fälg tänkte jag mig :) i 16" med 40 profil

post-3367-0-44304800-1319655273_thumb.jpg

Stil Svart och Antrasitgrå med kromade inslag :) I mitt huvud är den jätte snygg :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...