Jump to content

Headers till Bec


chrilla

Recommended Posts

Måste bara rekomendera en kille i USA som bygger Headers till BEC, betalade 370$ ink frakt.

Har hört att de ska vara väldigt bra, framtagna för bästa effekt, de tävlar ju med ModLite, Dwarfcar och mini sprint i USA. Han har även luftfilter med trattar mm.

För er som är intresserade maila Bruce Evans: mtrman76@yahoo.com

post-4829-0-14741500-1317966457_thumb.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Bygger han efter enl den spec man vill ha, eller har dom färdiga till x antal motorer ?

Va man kan se på bilden/priset så ser de ut som de jag köpte från ss headers i usa som sedemera gick i KK

Passade fö rätt bra på min r1 westfield...efter lite modd.

Link to comment
Share on other sites

Bygger han efter enl den spec man vill ha, eller har dom färdiga till x antal motorer ?

Va man kan se på bilden/priset så ser de ut som de jag köpte från ss headers i usa som sedemera gick i KK

Passade fö rätt bra på min r1 westfield...efter lite modd.

Har färdga till de flesta modeller, precis som S&S hade. Håller på att ta fram nya för bättre effekt tillsammans med deras luftfilter med trattar inbyggda. Headerserna kostade 275$ plus frakt tycker det är riktigt rimligt, och visst man får böja lite på dem för att de ska passa perfekt men för det priset.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest micke r1

De som jag köpte från ss va i stål annars hade de nog kostat mer än ca 1500.

Lånade bjarnes westfield megabusa grenrör ,så nu ska de bromsas asap

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Bromsning av mitt gammla ss headers rör byggt till r1 moddat för att passa hayabusan/bjarnes rör som jag lånade

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest micke r1

Ställde en fråga på engelska westfield forumet om nån hade bromsat en -09 busa med westfields grenrör !

Men fick inget svar ? så jag lånade ett innan jag slog till,o trodde de skulle komma ett sånt på posten.

Då visade sig att dom ändrat en hel del på de 10 år gammla röret jag lånat,så nu är de bara att köra en vända till.

Så nu har jag bromsat med ett ! Hembyggt med kat o utan, med trattar ock utan luftburk,med ett öppnare system ock utan trattar

westfields med trattar utan med o utan luftburk..95 db dämpare/en betydligt ljudligare.

:prop:

Blev några vändor med r1 motorn åxå :stupid:

Så de blir en gg till med en ny luftburk samt grenrör mk3

post-3782-0-47710200-1326397556_thumb.jpg

post-3782-0-22986200-1326397580_thumb.jpg

post-3782-0-63934400-1326397591_thumb.jpg

post-3782-0-88878700-1326397611_thumb.jpg

post-3782-0-63925100-1326397654_thumb.jpg

post-3782-0-00403800-1326397684_thumb.jpg

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...