Jump to content

Vart köper man bromsrör?


FilipD

Recommended Posts

Jag köpte kopparrör och det billigaste koningsverktyget på Biltema. Köpte även ett kit med ett gäng olika nipplar, både hanar och honor samt T-kors på brittiska ebay.

Mycket nöjd med det beslutet. Biltemaverktyget har fungerat ypperligt till hela bilen plus lite bruksbilsräddning. För mig i alla fall har det blivit lite diverse smårör. Koppla in bromsreducering. Hydraulisk koppling.

Sen är det enkelt att få exakt rätt längd om man gör dem själv "i" bilen.

Typ nått sånt här.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte kopparrör och det billigaste koningsverktyget på Biltema. Köpte även ett kit med ett gäng olika nipplar, både hanar och honor samt T-kors på brittiska ebay.

Mycket nöjd med det beslutet. Biltemaverktyget har fungerat ypperligt till hela bilen plus lite bruksbilsräddning. För mig i alla fall har det blivit lite diverse smårör. Koppla in bromsreducering. Hydraulisk koppling.

Sen är det enkelt att få exakt rätt längd om man gör dem själv "i" bilen.

Typ nått sånt här.

Jag förstått att det du köpt på biltema är helt okej grejer.

Men alltså, vågar man handla på ebay? Hör om folk som fått tegelstenar:S

Jag har hittat en kylare nämligen som jag vill + fläckt. Det blir mycket billigare än i sverige. Bara kylaren kostar 2100:- hemma + frakt. Men iofs kan man använda någon av originalfläktarna..

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte kopparrör och det billigaste koningsverktyget på Biltema. Köpte även ett kit med ett gäng olika nipplar, både hanar och honor samt T-kors på brittiska ebay.

Mycket nöjd med det beslutet. Biltemaverktyget har fungerat ypperligt till hela bilen plus lite bruksbilsräddning. För mig i alla fall har det blivit lite diverse smårör. Koppla in bromsreducering. Hydraulisk koppling.

Sen är det enkelt att få exakt rätt längd om man gör dem själv "i" bilen.

Typ nått sånt här.

Kollade länken. Verkar okej men skulle nog behöva ett T-kors till. Var bara ett i lådan.

Link to comment
Share on other sites

Håller med föregående angående ebay. En gång har det hänt mig att det jag köpt inte riktigt var i skicket som beskrivits, en gång var paketeringen dålig så prylarna skadats lite, men inga större bakslag. Från firmor har det alltid funkat klockrent. Glöm bara inte att kolla säljarens feedback innan du ger bud! (Chansar du på någon med väldigt lite feedback kan du dock göra kap då många andra drar sig från att bjuda;) )

Link to comment
Share on other sites

Men alltså, vågar man handla på ebay? Hör om folk som fått tegelstenar:S

Jag kolla ratingen och väljer helst företag med många positiva omdömen. Så har jag gjort sedan maj 2002 och har lyckats varenda gång. Paypal har gjort ebay ännu säkrare och betydligt enklare.

Jag förstått att det du köpt på biltema är helt okej grejer.

Jag har grejor från Biltema, det funkar fint det med.

Link to comment
Share on other sites

Kolla först hur långa rör du behöver, kolla sedan vilka längder en Ford Scorpio-sats från Biltema innehåller (8 rör). Är dom för långa så behöver du åtminstone bara kona om ena änden. Alternativt dra rören på ett sätt så längden passar. Kostar 359 spänn.

Link to comment
Share on other sites

Pay pal har jättebra skydd.

Jag har bara positivt att säga om Ebay.jag har handlat över 100ggr.

Okej, låter bra. Ska söka vidare. Behöver nästan kylaren snart för att kunna göra rätt fästen och så.

Link to comment
Share on other sites

Kolla först hur långa rör du behöver, kolla sedan vilka längder en Ford Scorpio-sats från Biltema innehåller (8 rör). Är dom för långa så behöver du åtminstone bara kona om ena änden. Alternativt dra rören på ett sätt så längden passar. Kostar 359 spänn.

passar de nipplarna till wilwood ok och pedalstället sen tror du?

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte kopparrör och det billigaste koningsverktyget på Biltema.

Tror inte att du gjortdet misstaget Rickard men andra som läser kan behöva veta.

Vill bara påpeka att rena kopparrör inte är lämpliga som bromsrör eftersom de gärna spricker efter ett tag när det vibrerar och skakar. Bromsrör är inte rena kopparrör utan legerade och tål vibrationerna i en bil.

Link to comment
Share on other sites

Bara det heter bromsrör så ska det vara okej. Vill bara göra alla som läser uppmärksamma på att bromsrör och kopparrör (typ vattenledningsrör i badrummet) inte är samma sak och inte fungerar på samma sätt. Är inte så lätt att se skillnad på heller. Eftersom det är en säkerhetssak tycker jag att det är värt att nämna det (igen).

Edited by Rohan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...