Jump to content

MEV Rocket


FilipD

Recommended Posts

Skulle behöva lite hjälp. Tänkte eftersom flera kör med zetec så kanske någon av er kan hjälpa mig med anslutningarna till generatorn.

Det är kontaktstycket som sitter på toppen av generatorn. Tre kablar. Den enda märkningen jag hittar är 1, 2, 3 samt det här:

bild_zps7gypdnmp.jpg

Uppdaterad:

Ringde ett företag i Stockholm. Enligt dom så är FR - Fältstyrka, SIG - Signal styrning och A - Till en sensor (+). Han sa även att han trodde att det skulle vara svårt att få generatorn att ladda utan original ECU. Förslaget var att byta.

Förslag?

Edited by FilipD
Link to comment
Share on other sites

Såg att mina dammskydd till övre och undre spindelleden på höger sida hade gått sönder samt en har väldigt mycket sprickor på vänster.. :banghead:

Men jag har beställt däck idag så jag kan få ner den på marken och passa in skärmarna ordentligt. Har bara en vecka kvar nu innan studierna börjar igen!

Ang. generatorn så söker jag fortfarande tips på lösning. samt om någon har en bra idé hur man kanske skulle få fast karossbiten som ska täcka fram. Funderar på fyra (en i varje hörn) vanliga motorhuvfästen som man skruvar fast.

Link to comment
Share on other sites

Skulle behöva lite hjälp. Tänkte eftersom flera kör med zetec så kanske någon av er kan hjälpa mig med anslutningarna till generatorn.

Det är kontaktstycket som sitter på toppen av generatorn. Tre kablar. Den enda märkningen jag hittar är 1, 2, 3 samt det här:

bild_zps7gypdnmp.jpg

Uppdaterad:

Ringde ett företag i Stockholm. Enligt dom så är FR - Fältstyrka, SIG - Signal styrning och A - Till en sensor (+). Han sa även att han trodde att det skulle vara svårt att få generatorn att ladda utan original ECU. Förslaget var att byta.

Förslag?

Nu kan jag ha fel, men jag hade samma "problem" med min. En "vanlig" generator måste kopplas via en laddlampa för att den skall fungera. Ford har på nyare generatorer något som heter Smart-charge. Detta har jag för mig innebär att original ECU kan styra hur generatorn skall ladda. På våra bilar finns ju inte detta. Resultatet blir att generatorn laddar för fullt hela tiden, som vilken annan generator som helst.

Jag kopplade in en lampa på nått av stiften, kommer inte ihåg vilket, innan jag visste det här med smart-charge. Resultatet då?

Lampan lyser inte när man startar bilen, som det skall göra, men generatorn laddar fint. Har inte alls haft några problem med laddningen hittills. Med andra ord, du behöver inte koppla något på dessa stiften (förutsatt det år en generator med smart-charge).

Googla Ford smart charge så hittar du nog mer!

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jag ha fel, men jag hade samma "problem" med min. En "vanlig" generator måste kopplas via en laddlampa för att den skall fungera. Ford har på nyare generatorer något som heter Smart-charge. Detta har jag för mig innebär att original ECU kan styra hur generatorn skall ladda. På våra bilar finns ju inte detta. Resultatet blir att generatorn laddar för fullt hela tiden, som vilken annan generator som helst.

Jag kopplade in en lampa på nått av stiften, kommer inte ihåg vilket, innan jag visste det här med smart-charge. Resultatet då?

Lampan lyser inte när man startar bilen, som det skall göra, men generatorn laddar fint. Har inte alls haft några problem med laddningen hittills. Med andra ord, du behöver inte koppla något på dessa stiften (förutsatt det år en generator med smart-charge).

Googla Ford smart charge så hittar du nog mer!

Tack! Med infon jag fick av kille på Stockholm igår (sålde startmotorer och generatorer) och lite google så verkar det som att det är en sådan generator . Då kommer jag låta den sitta där och mäta när motorn är igång hur det laddar, om det laddar.

Link to comment
Share on other sites

Tack! Med infon jag fick av kille på Stockholm igår (sålde startmotorer och generatorer) och lite google så verkar det som att det är en sådan generator . Då kommer jag låta den sitta där och mäta när motorn är igång hur det laddar, om det laddar.

Som sagt, i min bil har det hittills funkat bra. Har inte kört massor, men det har varit många starter.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, i min bil har det hittills funkat bra. Har inte kört massor, men det har varit många starter.

Förstår. Men jag har hittills haft en tendens att byta saker och kanske "oroa" mig innan det blir ett problem. Lite fel och justering måste ske efter vägen.

Link to comment
Share on other sites

Här ska det finnas plats för ett avgassystem. Jag hoppas att det får plats. Katalysatorn sitter kvar vid grenröret. Det bästa hade varit om det räckte med en ljuddämpare, men det är svår att sia om det. Funderar på att montera den bakom ramen, sen en värmesköld över den eventuellt. Vad tror ni?

image%202_zpskn6nrkjv.jpg

image%204_zpslqfsycqa.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Förstår. Men jag har hittills haft en tendens att byta saker och kanske "oroa" mig innan det blir ett problem. Lite fel och justering måste ske efter vägen.

oroa dig inte, det kommer bli problem med något ;)

Link to comment
Share on other sites

Här ska det finnas plats för ett avgassystem. Jag hoppas att det får plats. Katalysatorn sitter kvar vid grenröret. Det bästa hade varit om det räckte med en ljuddämpare, men det är svår att sia om det. Funderar på att montera den bakom ramen, sen en värmesköld över den eventuellt. Vad tror ni?

image%202_zpskn6nrkjv.jpg

image%204_zpslqfsycqa.jpeg

MEV har väl ett eget avgassystem till den?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Ang. avgas. Ja, de har det. Och det är dyrt. Sen vet jag inte riktigt hur lågt ljudet blir med det, så jag har påbörjat ett eget bygge. Använder 2" och lite tjockare rör. Ett tips jag fick för att få ner "ekot" eller resonansen. Just nu sitter en ljuddämpare monterad bak, men jag kan mycket väl sätta en till om det behövs. Finns en i stan som har en mätare och jag hoppas att få hjälp med den innan det är dags på riktigt.

Ang. msg-filen så har jag inte pluggat in bilen än. Datorns skärm har lag av, så jag måste hitta en annan.

Men bygget går sakta fram. Har varit tvungen att justera lite på bromsoken bak, för de låg mot på något sätt. Bilen gick knappt flytta själv. Men nu rullar det. Rätt fälgar sitter på och skärmfästen sitter monterade. Ska göra om framlyktornas fästen. eller en distans så de kommer upp och kanske lite utåt.

Eftersom byggtiden bara kommer finnas på helger så tänkte jag försöka köpa in lite prylar jag saknar. bla: Hastighetsmätare. Hittade denna http://www.atvhuset.se/computer-kit-atv-vapor.html Hade den på hojen och den gjorde vad den skulle. Går att köpa billigare i England har jag för mig. Men finns det andra förslag tar jag gärna mot dem.

Jag söker fortfarande blinkers. Hittar inga med rätt markering för fram resp. sida.

Bakspeglar ska jag väl också ha. Förslag?

image2582_zpsllh3dbxg.jpeg

image2583_zpsrx56ly0o.jpeg

image258_zpsstdogytu.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Eftersom det var ett år sen senaste starten tog det ett tag att få i ordning på allt. Datorn jag använde mig av förra året har som sagt skärmen pajat på. Så jag fick använda min andra, men då har inte den kontakten som behövs. Det blev till att åka och inhandla en adapter. Trodde inte det skulle finnas i lilla Vimmerby men i andra butiken jag besökte fanns det. Och det tog dyrt betalt för den.

När allt väl var inkopplat så fick jag ingen respons från MSet till datorn. Höll på att bli tokig bland alla sladdar. Till slut kollade jag adaptern. Den var ju naturligtvis så smart så jag var tvungen att installera den med en CD-skiva. Men problemet löst.

Sen testade vi att starta (Min Far var med). Inget hände. Började kolla bränslet. Inget kom fram till motorn, pumpen startade inte. Efter en liten undersökning av kablaget så hittade jag en jordkabel som hoppat ur till bränslerelät. Bygglade, och pumpen startade. Drog åt lite slangklämmor. Efter att pumpat fram bränsle så provstartade vi. Den hoppade igång och stegrade iväg till runt 3000 rpm. Men den går jämt och fint och avgassystemet gör sitt märkte jag.

Av någon anledning så trycker den ut kylarvattnet, ordentligt. Kan det bero på luft i systemet? Eller har jag satt expansionskärlet fel? Funderar om jag satt den på en av de anslutningar som gick till värmepaketet förr. Är det tryck där? På höger sida (Grenröret mot dig) av zetecen sitter termostaten

termostathus_zpsdx94woaw.jpg

Edited by FilipD
Link to comment
Share on other sites

Eftersom det var ett år sen senaste starten tog det ett tag att få i ordning på allt. Datorn jag använde mig av förra året har som sagt skärmen pajat på. Så jag fick använda min andra, men då har inte den kontakten som behövs. Det blev till att åka och inhandla en adapter. Trodde inte det skulle finnas i lilla Vimmerby men i andra butiken jag besökte fanns det. Och det tog dyrt betalt för den.


När allt väl var inkopplat så fick jag ingen respons från MSet till datorn. Höll på att bli tokig bland alla sladdar. Till slut kollade jag adaptern. Den var ju naturligtvis så smart så jag var tvungen att installera den med en CD-skiva. Men problemet löst.



Sen testade vi att starta (Min Far var med). Inget hände. Började kolla bränslet. Inget kom fram till motorn, pumpen startade inte. Efter en liten undersökning av kablaget så hittade jag en jordkabel som hoppat ur till bränslerelät. Bygglade, och pumpen startade. Drog åt lite slangklämmor. Efter att pumpat fram bränsle så provstartade vi. Den hoppade igång och stegrade iväg till runt 3000 rpm. Men den går jämt och fint och avgassystemet gör sitt märkte jag.



Av någon anledning så trycker den ut kylarvattnet, ordentligt. Kan det bero på luft i systemet? Eller har jag satt expansionskärlet fel? Funderar om jag satt den på en av de anslutningar som gick till värmepaketet förr. Är det tryck där? På höger sida (Grenröret mot dig) av zetecen sitter termostaten




termostathus_zpsdx94woaw.jpg

Bilden är spegelvänd och inte exakt en sådan jag har. Men tittar man på bilden nu så ser det ut som på min bil.

Edited by FilipD
Link to comment
Share on other sites

Jag tror att du anslutit expansionskärlet lite fel. Tror att det är en utgång likt den du har pluggat(den i lila fyrkanten)

Här finns en bild som jag tror visar ganska bra hur det ska kopplas

http://www.toyne.org.uk/docs-cooling.html

Jag håller också på med kylningen på min så jag kan inte svära på att det jag säger är rätt :) Men det kommer nog någon som kan rätta mig om jag är ute och cyklar också.

Link to comment
Share on other sites

nej men det stämmer säkert. Jag har nog kopplat slangen fel. Men jag kan inte koppla på expansionskärlet till kylaren direkt, eftersom den sitter fram.

Nu spekulerar jag lite men du borde kunna koppla in den på slangen som går från kylare till pump, egentligen borde du nästan kunna koppla in expansionskärlet på vilken slang som helst i kylsystemet, bara den kan ta hand om det expanderade vattnet.

Dock finns det säkert någon bättre slang att koppla in på och någon sämre slang att koppla in på.

Jag håller som sagt på med att lista ut det här också till min bil så att om någon kommer med lite mer input skulle jag också bli glad :)

Link to comment
Share on other sites

Nu spekulerar jag lite men du borde kunna koppla in den på slangen som går från kylare till pump, egentligen borde du nästan kunna koppla in expansionskärlet på vilken slang som helst i kylsystemet, bara den kan ta hand om det expanderade vattnet.

Dock finns det säkert någon bättre slang att koppla in på och någon sämre slang att koppla in på.

Jag håller som sagt på med att lista ut det här också till min bil så att om någon kommer med lite mer input skulle jag också bli glad :)

Jag tror du har rätt. Ska försöka hitta en t-koppling som passar.

Ang. tomgången.

idle_zpsiop0pbke.jpg

I den röda rutan ska man ställa in vilken frekvens tomgångsmotorn arbetar på. Enligt denna sida så ska det vara 300 Hz http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=132&t=56963

Alltså ska jag skriva in 30

Men vad ska jag fylla i de andra? Några riktvärdet att börja med. Jag tror att del av felet till min höga tomgång ligger här.

Link to comment
Share on other sites

ang. tomgången

Kollade på en film från tuben där de pysslar med tomgången. JAg ändrade lite siffror men det gör ingen skillnad. https://www.youtube.com/watch?v=4BK8AHpwo-0

Jag tog bort kontaktstycket till tomgångsmotor, och då hamnar det på runt 1000 rpm, så felet verkar ligga i den och inte tjuvluft.

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för tomgångsmotor du har? Vissa är kända för att gegga ihop.

Det är ford original som satt på. Jag har testet olika inställningar (bilden ovan) men det är samma fenomen. Det rusar upp till 4000rpm. Får kanske försöka tabort den och kolla så den inte kärvat ihop.

Sen har jag antaglligen kopplat fel, eller så var det fel i schemat jag följde till MS.et. Jag har kopplat plus till bränslerelät från tändningen, sen går det till MS.et (jag trodde MSet jordade relät) Och det blir ju ++ så relät startar givetvis inte pumpen. Signalen från MSet är ca 5 volt Så istället för ström från tändningen så får jag jorda den. Men orkar 5 volt från MSet dra ett vanligt relä?

Eller är det fel på boxen som släpper ut 5 volt. Jag tror det var detta schema jag byggde efter. Tändning - röd kabel - Relä - Lila kabel - MS

wiringvr.jpg

Edited by FilipD
Link to comment
Share on other sites

Tog bort ventilen. Kärvade inte. Kan jag lagt signalerna fel? vänt på plus och minus?

Just nu kommer jag inte längre. Behöver lite råd från kloka människor. Från engelska forum förstår jag inte mycket.

Link to comment
Share on other sites

MS jordar relät till pumpen (stift 37). Du ska ha 0V där när den drar reläet, men det gör den ju bara några sekunder med tändningen på utan varvtalssignal.

Säkraste sättet att kolla är egentligen med en testlampa (helst lysdiod) så ser du om den tänder den.

Jag har själv kört Fords tomgångsmotor och det brukar gå att få ordning på den. Men om du har rätt tomgång med kontakten urdragen, så börja så, du kan justera in den sedan när du fått allt annat att funka som det ska. Det är bara onödigt komplicerat att börja med den inkopplad.

Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Lite av det senaste som händer.

Hade igång bilen igår. den har bra tomgång om jag kopplar ur tomgångsmotorn. Jag har via mail fått hjälp med nya inställningar som kanske funkar.

Problemet är att bilen dör pga av MS inte jordar relät till bränslepumpen. Från pin 37 har jag 5 volt av någon anledning. Jag har öppnat MS-lådan och sett att en diod (d19) är lös. Men det är nog inte det som skapar mitt problem. Så vad jag gör åt det vet inte jag riktigt nu.

Jag gillar inte att lägga undan en sak och påbörja en ny, men så måste man göra ibland :-)

Så vad jag behöver ha hjälp med är konkreta förslag på blinkers. Fram och sida. Behöver inte vara snygga, men godkända. Sen behöver jag köpa en hastighetsmätare. Förslag?

MVH

Link to comment
Share on other sites

Kastar mig in i denna tråd. Jag har för mig att pin 37 är + och "skall" användas till ett relä för att ge bensinpumpen mer +. Detta relä fungerar på samma sätt som extralysen på en bil. Megasquirt har inte så många amp så att det orkar bränslepumpen.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Kastar mig in i denna tråd. Jag har för mig att pin 37 är + och "skall" användas till ett relä för att ge bensinpumpen mer +. Detta relä fungerar på samma sätt som extralysen på en bil. Megasquirt har inte så många amp så att det orkar bränslepumpen.

kenneth

Det är bara att hoppa in :-)

Vad jag läst mig till så ska den jorda relät.

Jag har kopplat fel med fläkten. Den kopplade jag utan relä direkt till MSet. Och enligt någon på MSextra så kan jag ha skadat boxen.

Men jag kan inte ha bränt hela boxen tycker jag då motorn faktiskt går, om jag kör pumpen separat.

Edited by FilipD
Link to comment
Share on other sites

Ett relä behöver både + och - för att "dra. Det sista som kopplas till reläet "jordar" oavsett om det är + eller -. Det är ju inte meningen att Megasquirten skall "köra" bensinpumpen utan Megasquirten skall bar initierar och starta bensinpumpen. Jag vet inte om det blev något klarare eller ....

kenneth

Ps jag har kopplat in bränslepumpen på samma sätt som ett par extraljus, bara en liten styrström till relät så att bränslepumpen får ström ds

Link to comment
Share on other sites

Jag är med på hur relät fungerar. Enligt schemat jag kopplade efter så hade jag 12+ från tändningen till relät - vidare till MS som ska jorda.

Sen så har jag 12+ till kontakte på relät - vidare till pump.

Den infon jag fått, om jag förstått den rätt så jordar MS relät när den får varvsignal

Men kör du bränslepumpen via MSet? styrströmmen alltså

Edited by FilipD
Link to comment
Share on other sites

Har nu kollat igenom det lite mer. Kör bränslepumpen på samma sätt som du skriver

"Enligt schemat jag kopplade efter så hade jag 12+ från tändningen till relät - vidare till MS som ska jorda.

Sen så har jag 12+ till kontakte på relät - vidare till pump."

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Detta är ett långskott, men jag kör Megajolt. I denna kan man ställa in så att bränslepumpen skall starta eller stänga av vid ett viss varvtal. Kopplingen är som du skriver, dvs den bryter jord på reläet. Det är inte så att det är någon sådan inställning som bråkar? Jag kunde inte få till det så jag kopplade bränslereläet över tändningen istället.

http://www.autosportlabs.org/viewtopic.php?t=2999&sid=bca30e9afd0d009ea065d0cc0e7626a9

"The only issue with triggering fuel pumps with the Megajolt is that it cannot measure engine speed below about 450 RPMs. This could cause problems with activating the fuel pump while cranking. There were other thread on this subject, try searching 'fuel pump' to see what came out of those discussions."

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte nog köra över tändning till att börja med.

Men nytt problem. Nu hittar inte datorn boxen över huvudtaget. Jag fick hjälp med att löda fast den diod som var lös. Sen var en av sladarna som går till fördelaren lös. JAg har ström fram till boxen och i boxen.

boxen blir varm. handvarm.

Link to comment
Share on other sites

Konstigt nog så löste det sig. Jag tänkte ge upp när jag bestämde mig för att "börja om från början". Så jag tog bort den diod som löddes fast i morse. Då funkar allt igen.

Link to comment
Share on other sites

Konstigt nog så löste det sig. Jag tänkte ge upp när jag bestämde mig för att "börja om från början". Så jag tog bort den diod som löddes fast i morse. Då funkar allt igen.

Men hur kan det gå ihop? Någon som kan förklara? :-)

Kanske är mer som är trasigt, eller som kan gå åt skogen om man börjar köra med det?

Link to comment
Share on other sites

Det är inte så lätt att bygga en bil, det är en sak att starta den och det är en helt annan sak att få den att fungera under en längre tid. Filip fortsätt och bygg - testa och åter testa. Det är på felen man lär sig, blir det rätt på en gång så har man inte kontroll och förstår inget. Jag håller på och kör med min bil. snart har 200 mil gått. Det är många saker som jag har ordnat. När man vet att allt fungerar så blir man nöjd.

kenneth

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Det är ju inte som med de större tilverkarna att man bygger ett par prototyper som sedan får rulla ett vist antal mil, testar, utverderar & modifierar. ingen första bil blir helt 100. man kanske inte blir helt nöjd med hur det funkar, man får bolla ideer med vänner & annat löst folk tillslut så har man byggt sin första bil & de kommer va vissa justeringar / modifieringar som man måste göra även efter att bilen gått genom SFRO & regbesiktning. För man har ju inte hunnit prova konseptet man byggt ihopp. De små turerna man tagit med fordonet oregistrerat på vägarna är ju knappast tillräckliga för att kallas för utvärderings rundor. fortsätt bygga men sätt inget färdig datum & meka inte för att du känner dig tvungen. det skall va kul att skruva

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Men hur kan det gå ihop? Någon som kan förklara? :-)

Kanske är mer som är trasigt, eller som kan gå åt skogen om man börjar köra med det?

Det beror ju på hur den lossnat, om lödningen smält pga värme (överström) eller om lödningen var dålig från början och den skakat loss, kallödning.

Forumet ger en del du kan mäta på just när det gäller D19: http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?f=67&t=39549

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket! ibland behövs lite uppmuntrande ord :-)

ang. D19 då var den böjd bakåt, så ser mer ut att den varit bortlödd. Det jag tycker är konstigt är att motorn går och datorn får kontakt när den är lös. Elektronik är inte min starka sida, så om jag inte hittar någon som kan felsöka så får jag nog köpa en ny. Men det får bli senare. Och då köper jag nog en färdigbyggd. Dyrare, men jag kan inte löda ihop en sådan box iaf. Tanken är väl att någon gång sätta i en motor med lite mer pulver. Och då är jag sugen på att köra med förgasare som det verkar att flera här på forumet gör.

Jag sysslar med lite annat idag, lämnat MS-boxen ett tag. Var tycker ni det är lämpligt att sätta huvudströmbrytaer? Tänkte först på instrumentpanelen, men kanske på huven. Så den kan nås utifrån enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Hur gick det?

Och hur kändes det???

För att vara första gången och inget är justerat är jag nöjd. Det kommer nog bli klipp i den :-)

Känslan är ju fantastiskt. Kanske låter knäppt, men när den låg i en "låda" på golvet kändes det som man aldrig skulle nå hit ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har nu kollat igenom det lite mer. Kör bränslepumpen på samma sätt som du skriver

"Enligt schemat jag kopplade efter så hade jag 12+ från tändningen till relät - vidare till MS som ska jorda.

Sen så har jag 12+ till kontakte på relät - vidare till pump."

kenneth

Problemet är att mitt MS inte jordar relä, utan istället sänder ut 5 volt.
Link to comment
Share on other sites

Hur har du mätt 5V? Med relät inkopplat eller urkopplat?

Utan relä. Jag satt en tråd i reläboxen så att pumpen gick och sen startade jag motorn. Sen mätte jag i reläboxen. Jag ska till helgen dubbelkolla allt så jag inte säger för mycket här.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Första veckan på nya terminen klar, så jag lämnade Växjö och åkte till garaget igen. Haft en riktigt givande förarutbildning med skidcar(?), undanmanövrering i högre hastigheter, hårda inbromsningar i kurvo så man verkligen får arbeta med ABS mm.

Men åter till bygget. Jag har justerat lite på hjulinställningarna fram och bak. Sen provade jag köra lite på företagets område. Går ju inte så fort men den rör sig mjuk och fin, men jag har ingen återsyrning. Är det krav eller bra att ha? Hur mycket i så fall? Ska man göra en direkt jämförelse med en vanlig standardbil?

Jag använder som det tidigare diskuteras i denna tråd spindlar som inte är så populära i Sverige, men där emot används de nästan uteslutande på Rockets i England, så visst borde man kunna lösa det.

MVH

Link to comment
Share on other sites

Beror lite på besiktningsmannen. Jag körde "Frenås" bil innan besiktningen och jag trodde SFRO skulle gnälla på avsaknaden av återstyrning i lägre (typ 30 km/h). Men SFRO sa bara att sålänge inte ratten stannar där man släpper den i högre hastigheter är det ok.

Men jag minns att min SFRO-gubbe var lite mer kräsen.

Kan du öka caster?

Link to comment
Share on other sites

Jag har ökat caster så mycket det går. Jag har en bricka kvar mellan örat som håller Länkarmen, men tar jag bort den kommer bussningen ligga direkt mot fästet. Och så gör det nog mycket. Nu är Toe så netruallt som möjligt och ytterst lite camber (har inga grader)

caster_zpsuyehwije.jpg

Tror videon funkar:

http://vid1227.photobucket.com/albums/ee426/FilleD/Video_zpss6a2fcjl.mp4

Edited by FilipD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...