Jump to content

Behöver tips på excenterslip


Krolleg

Recommended Posts

Behöver tips på en duglig (billig) excenterslip.

Jag bryr mig inte om att den är billig å vibrerar mer än en "proffs" modell för jag ska ändå bara använda den såpass lite å det är ändå bättre än å stå å gnugga fram å tillbaka med slippapper å kloss som jag gjort nu i dagarna 2 :)

Behöver inte heller hålla i en livstid då jag bara skall ha den för spackel å slipgrundsslipning på karossen på sjuan innan lack.

Både tryckluft å elektrisk är intressant.

Link to comment
Share on other sites

Haft en Biltema, 359:- ; som Pac länkade till. Vill minnas att den hade lite svårt att just göra excenterrörelsen. Eller så var det maskinisten som inte förstod sig på den korrekta excenterslipen.

Luft hade jag gott om. Vid den tiden hade jag en 3-cylindrig monsterkompressor som orkade utan knot köra en stor vinkelslip. Jag kanske körde för mycket luft? DEt är bara en notering.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en grön Bosch som heter pex125 tror jag. Köpte den billigt i paket med en trekantsslip när Harald Nyborg öppnade i Sverige (ett tag sedan alltså). Fungerar mycket bra! Bra avverkning med acceptabel finish med grovt papper. Mycket fin finish med fint papper :)

Kanske kan få tag i denna billigt?

Link to comment
Share on other sites

Då har jag varit och köpt en locost variant. Verkar ju fungera de lilla ja testade här hemma. Köpte en elektrisk mest för att kunna använda den till saker här hemma sen också.

Men ska även passa på å låna lupus slip lite då det är smidigare i verkstan med luft :)

Link to comment
Share on other sites

Krolleg: --- Men ska även passa på å låna lupus slip lite då det är smidigare i verkstan med luft --- Och sedan får vi en rapport hur man bäst slipar spackel på plast så resultatet blir tillräckligt bra. Eller i alla fall vill jag gärna läsa lite tips och se bilder om hur du gör för att slipa spacklet. Hastighet, tryck mm.

Det finns säkert fler av oss på forumet som kanske var borta just den dan i skolan som excenterslipar behandlades. Jag var inte i skolan då.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...