Jump to content

Engelsk donator..


Sala or bust

Recommended Posts

Hej och tjenare..

Det här är nog flera frågor i en och samma gissar jag..

Säg att man hitta en engelskreggad bil lämplig till donator. Hur kollar man ägarförhållanden, om den är stulen, besiktad etc med engelska myndigheter ?

Jag antar att jag inte är den första att undra något dyligt. Har försökt söka vid något tidigare tillfälle, men det blev mest goddag yxskaft liksom

Hoppas på svar.. -Stefan

Link to comment
Share on other sites

Det är just detta som Ursprungskontrollen skall lösa. Så borde tanken varit när den skapades, dvs en koll INNAN man ens köpt objektet. Idag görs allt i efterskott...........

Du tänker helt rätt Sala or bust att kolla innan varför inte ringa till Ursprungskontrollörerna i Örebro och fråga på regnumret. Det borde vara deras f.......nade skyldighet att svara. Skulle de av en händelse vägra så bevisar det bara att min tes i referenslänken är korrekt, skulle de svara så är tesen rätt i alla fall. Bra läge eller hur.......

Referens till inlägg nummer 5

Link to comment
Share on other sites

Drygt att de kräver brittiskt nummer eller adress.

1) Skaffa ett brittiskt telefonnummer. Kanske funkar Skype-out?

2) Fråga på ett engelskt locost- eller bilforum. Finns säkert någon vänlig själ som kan hjälpa.

3) Slå upp en brittisk adress och använd. Kommer svaret i epostlådan kanske det funkar?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej.

En fråga Den engelska bilen du har hittat finns den i sverige eller uk.

Anledningen till att jag frågar är att det finns vissa bilmodeller som är så mkt billigare i UK att det skulle löna sig att plocka hem dom bara för priset på delarna. Jag menar en en mx5 från 5000-25000 o då är det sportmodellen för 25000. Sist jag kollade kostade en 1.6 motor 12000:-på blocket.

Det är ju lite lättare med en säljare i UK.

Hade Martin

Link to comment
Share on other sites

Tjenare..

Bilen finns, övergiven, i Sverige. Har fått lite hands on inputs av engelsmän på jobbet.. Om det funkar som dom säger vore det lysande! Ni blir orienterade om hur när försöket utfaller, eller om.

Den som väntar på något gott kan ibland vänta förgäves..

-Eder Stefan.

Hej.

En fråga Den engelska bilen du har hittat finns den i sverige eller uk.

Anledningen till att jag frågar är att det finns vissa bilmodeller som är så mkt billigare i UK att det skulle löna sig att plocka hem dom bara för priset på delarna. Jag menar en en mx5 från 5000-25000 o då är det sportmodellen för 25000. Sist jag kollade kostade en 1.6 motor 12000:-på blocket.

Det är ju lite lättare med en säljare i UK.

Hade Martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...