Jump to content

Eskilstuna veterandag den 28:e augusti


Recommended Posts

Hej!

Vi har åter fått en inbjudan till deltagande i den årliga veteranbilsträffen som äger rum på Ekeby flygfält den 28:e augusti.

Det brukar vara ganska trevligt och mycket välbesökt. Man får garanterat svara på de obligatoriska frågorna om man har byggt den själv och vad för motor som sitter i.

I sann locost-anda ger deltagande även fri entré till att se alla andra fina bilar.

Se till att boka in detta datum, packa fikakorgen och kom till Eskilstuna den 28:e augusti.

MVH

/Fredrik

Ekeby.pdf

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Vi har åter fått en inbjudan till deltagande i den årliga veteranbilsträffen som äger rum på Ekeby flygfält den 28:e augusti.

Det brukar vara ganska trevligt och mycket välbesökt. Man får garanterat svara på de obligatoriska frågorna om man har byggt den själv och vad för motor som sitter i.

I sann locost-anda ger deltagande även fri entré till att se alla andra fina bilar.

Se till att boka in detta datum, packa fikakorgen och kom till Eskilstuna den 28:e augusti.

MVH

/Fredrik

Hallå !

Jaa, det är bra det. Jag hoppas jag kan vara där då. Skruvar och muttrar och div. olika verktyg har jag hittat

där på den marknaden. Och sen får man möjlighet att prata med olika bil-människor där.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer under förutsättning att bilen funkar efter Kinnekulle, och att det inte ösregnar.

Kan bli en trevlig helg det där. Dagen innan är det ju Automobil Show på Rosersberg!

/ PC

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser till att "uppa" denna tråd.

Det är som alltid jättetrevligt arrangemang.

Sedan ger deltagande givetvis fritt inträde i sann locostanda.

Det brukar finnas ett hundratal riktigt intressanta bilar men även en marknad som faktiskt säljer en del intressanta grejor.

Vi håller som vanligt till ganska långt ner på fältet.

Viktigt är att ni meddelar när ni kommer att ni är inbjudna från Locost Sweden.

En del av de som organiserar träffen tycker att vi är ett trevligt inslag samtidigt som andra skyr oss som pesten.

Lite som om man skulle dyka upp på en träff för klockor medtagandes en Rolexkopia :lol:

Vi har i alla fall mest kul. Så är det.

MVH

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

papabear: Både jag o tjejen hamnade på bild ser jag :].

Och polarens folkabuss.

En grön och vit folkabuss med reservdäck fram?

Men på vilket kort är ni med?

Jag hade installerat GoPro kameran på CealmSeven när jag startade färden i Eskilstuna till målet Ekeby veterandag. (Ja,jag drog tow-bar till min standardplats i Ekilstuna för losskoppling = Mekonomens parkering).

Innan jag skulle åka hem och ut från Ekeby parkeringen for jag både upp och ner och runt i parkeringsraderna och GoPro-filmade.

Dvs om jag nu tryckte på rätt knapp på GoPro kameran plus vinklade kameran rätt.

Eller så blev det ingen film, ingen vet än.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

papabear: Både jag o tjejen hamnade på bild ser jag :].

Och polarens folkabuss.

En grön och vit folkabuss med reservdäck fram?

Men på vilket kort är ni med?

Precis, DGU 440.

Vi kom med på ex den här bilden: 2011138

Link to comment
Share on other sites

Synd att regnet på morgonen skrämde några stycken från att komma för vi fick perfekt väder efter detta, om än lite blåsigt men det är det ju alltid på ett flygfält.

Dagens uppdrag för mej var att hitta en 7/16 gängtapp och ett stort skjutmått. Efter bara 20minuter var jag lycklig ägare till 1000mm långt skjutmått och en gängtapp + träffat en massa trevligt folk.

Bra dag på jobbet :)

Link to comment
Share on other sites

Lyckades med GoPro kameran, det blev film. Skall försöka få till något eller så blir det råfilm rakt av.....?

GoPro är en bra motorhuvsförlängare, kolla på CealmSeven kan B230 motorn blivit en rak 12 cylindrig B230 x 3? Jag har dock aldrig förut upplevt att motorhuven var så lång.....

C728c-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...