Jump to content

utrampningslager MT75->Zetec


auditsq

Recommended Posts

när jag bytte lamellskiva o urtrampningslager igår märkte jag att det blir väldigt lite spel

för kopplingsarmen att röra sej: ca 35mm innan den tar i sprängkåpan... märkligt för måtten

på de nya grejorna är identiska o bevisligen fungerade innan .. varför jag frågar är för att

det har pratats om att använda Ford Capri urtrampningslager.. annat höjdmått på detta ?

jag har inte skruvat fast motorn ännu ..ska jag lyfta ur igen o försöka ordna så jag får längre fritt avstånd för kopplingsarmen?

om man behöver tillverka en distans vilket material är i så fall lämpligt..det väl nåt grafitmaterial

på dom normalt

tack på förhand

semsterfirande i garaget har fått en att tända till på bilen igen .. :wub:

Link to comment
Share on other sites

löste sej

gjorde en kopia av det som Westfield har mage att ta 71.43£ ex frakt ... så jag gjorde som en del gjort i forum i England

..svarva en distans på 20mm o limma den på utrampningslagret med Epoxy så som Westfield gör..voila..kopplingsarmen är 15mm

från sprängkåpan i viloläge.. :prop:

Clutch release bearing and spacer. Zetec to MT75 cable operated gearbox 71:43£ :angry: :angry: :angry:

post-2697-0-99109100-1309899565_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...