Jump to content

Belöningen !!


Recommended Posts

Till er alla som kanske ser inspirationen sjunka efter många mörka timmar i garaget och

tycker att det är evigheter fram tills klar bil.....tänk er då:

att när man för första gången kör sin klara bil på vägen är en skön känsla :)

- eller som när man hittar den perfekta 3 km sevenvägen med öppna svepande kurvor och den varma solen i ryggen kör den så

många gånger fram och tillbaka att ortsbefolkningen kommer ut och undrar vad som pågår OCh ger :thumbsup: upp när dom ser dig i din bil.då är det värt det.

- eller som när du kommer in i vilken stad/by som helst i detta avlånga land och stannar och knappt hinner stänga av motorn förrns det kommer folk av alla sorter

nästan springande för att få hinna ställa några frågor om din konstiga och "söta" , roliga ,snygga , tuffa och häftiga bil och du till slut inser att här fastnar jag nog en stund :lol:

då är det värt det.

- eller som när man möter ute på vägarna , mestadels glidar hojjar som gör tummen upp när man passerar, och sporthojjarna som kommer körandes bakifrån med en himla fart

och sen när dom ser dig så ställer dom sig på bromsen och lägger sig bredvid i 110 knyck och :thumbsup: där med.

- eller som när du kommer ifatt en Ferrari, BMW M3 , Lambo , Porsche GT3 och man lägger sig bakom eller bredvid för att du endast vill titta på deras fina bilar, då flyttar sig eller så släpper dom av .... respekt :notworthy:

- eller som när du är på bilträff om det är det som du tycker är kul, får beröm för din fina bil och välförtjänt arbete nerlagt.då är det värt det.

- eller om du står på ett köpcentra och precis ska göra dig klar att åka , då kommer det fram en kvinna med ett litet nyfött barn bärandes på magen och en liten parvel på 2 år

hållandes i handen och frågar försynt : får min lilla pojk känna på framskärmen ?.. du tittar på henne och säger : känna ?? nä.. men provsitta ska han få göra och du hjälper

till att sätta honom bakom ratten och när du sen ser leendet i hans ansikte ..då förstår du att alla timmar av slit varit värt det.. vem vet vad denna lilla kille kan bli när han blir

stor? vår nästa kommunikationminister eller tom statsminister.

- eller som när du är på den lokala informella träffen vid slussarna och du ser från håll att människor vid åsynen av din udda bil skyndar sig dit och lämnar mustangen,

MG:en eller Cadilacen åt sitt öde... när du sen senare på eftermiddagen ska åka kommer det fram ett äldre par runt 80 år och kvinnan börjar fråga ut dig om vilken typ av bil detta är,

vilken motor man kör med och undrar om man inte skulle kunna få ut lite mer hk med den turbon som hon ser att man har :516: hoppet är det sista som man tappar.

- eller som när du åker iväg till en seven kollega i nöd för att försöka ingjuta lite inspiration till deras egna byggen och bjuder dom på en åktur och dom känner

att jag SKA bli klar i år.. då är det värt det.

-eller att du hämtar bilen och åker ut en sväng :eclipsee_steering: i den ljumma svenska sommaren bara för att rensa skallen ifrån veckans bekymmer ,

då är det värt det !! :racesmile: :racesmile:

Jörgen, Caper S7

Link to comment
Share on other sites

Tack, den texten behövdes....var nästan klar till denna sommaren...men måste måla huset först...och...och....tack.

/Svenne

Hmm då får jag väl gå ut igen då och göra klart smile.gif

thumbsup.gif

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk beskrivning av belöningen(-arna) för långt slit, iofs ett nöje det också.

Hoppas att man får samma underbara känsla själv och att folk ska vara åtminstone lite avundsjuka!

Antas

Som hoppas att snart vara där!

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Hej

Väl skrivet och beskrivet- jag kan inte göra mer än att fullständigt hålla med på alla punkter!

Det är SÅÅÅÅ värt det!

Fredrik

helt otroligt skrivet - att det fanns en kompetens på bilar på detta forum har jag hela tiden varit medveten om, men att vi också har poeter visste jag inte tidigare

kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Det är en så fantastisk beskrivning av Locost ägandet/byggandet/körandet att jag tänker ta mej friheten att citera detta på min blogg.

Hoppas att du inte har något emot det, meddela mej annars.

Antas

Link to comment
Share on other sites

citera på du , meningen var/är ju att inspirera och se till att alla ni andra också får uppleva detta otroliga att få framföra sitt egentillverkade fordon på allmän väg.

Att nåt som är så in i norden roligt och raketsnabbt inte är förbjudet är helt fantastiskt.

Antas, hoppas på en liknande rapport ifrån det nordliga riket nån gång snart laugh.gif vi syns kanske nån gång.

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...