Jump to content

Ferrari pedalställ.


Tabac

Recommended Posts

Hallå!

I senaste numret av tidningen Automobil, så är det ett reportage om Ferrari F50.

Där kan man se bilder på motorrummet, och separata bilder på hjul-upphängning, med mera.

Där är även en bild på det justerbara Pedalstället i gjuten magnesium. (Magnesium-gjutgods)

Till höger om gaspedalen sitter en mässingarm med borrade hål ??? Kan någon förklara vad den har

för funktion.

Link to comment
Share on other sites

Hallå!

I senaste numret av tidningen Automobil, så är det ett reportage om Ferrari F50.

Där kan man se bilder på motorrummet, och separata bilder på hjul-upphängning, med mera.

Där är även en bild på det justerbara Pedalstället i gjuten magnesium. (Magnesium-gjutgods)

Till höger om gaspedalen sitter en mässingarm med borrade hål ??? Kan någon förklara vad den har

för funktion.

en bild skulle hjälpa smile.gif alla läser nog inte automobil.

Link to comment
Share on other sites

Om det är den här du menar så ser det ut som en arm till gasvajer (som går bakåt) med lättningshål.

Ja det är den jag menar. En separat arm för gasvajer ?? Det brukar man väl inte se så ofta ??

Brukar inte det vara kopplat direkt på pedalen ??

Link to comment
Share on other sites

jag vet inte, det är en ren gissning bara. Men det är ju inte helt orimligt med en sidoförflyttning av vajern så att den kan gå i tunneln till motorn bak

Edited by AlfaRonny
Link to comment
Share on other sites

jag vet inte, det är en ren gissning bara. Men det är ju inte helt orimligt med en sidoförflyttning av vajern så att den kan gå i tunneln till motorn bak

Hallå! Jo, jag skulle tro att det förhåller sig på det sättet som du beskriver.

Får man se en sådan bil i verkligheten så kan man ju kolla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...