Jump to content

Någon som har tips om New York


Rikard Larsson

Recommended Posts

Jag och damen ska till New York om ett par dagar. Har fått allehanda tips från vänner och bekanta, men 99% av de tipsen handlar om shopping eller mat. Mat är i och för sig trevligt...

Någon som kan tipsa om något bilrelaterat på Manhattan? Bil-museum, nån fin samling klassiker etc.

Vad som helst, snälla :)

Link to comment
Share on other sites

när jag var där så var jag och kollade på detta museum

http://www.intrepidmuseum.org/

Sen är ju NY ett ballt ställe. hela grejen liksom. Vi vinglade omkring i alla kända områden bara för att ha varit där. Brooklyn,Queens, little italy, china town, bronx, etc

Ground zero var också värt att se. jag var iofs där ett år efter 9/11.

Link to comment
Share on other sites

Att gå över Brooklynbridge är ett måste, sedan finns det en fin glassbar på piren snett höger om bron. :) Mums!

Annars tar man en taxi, satan vad vissa chaufförer kör. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Vi köpte något liknande newyorkpass, men där man kunde välja till en helikoptertur :prop: . http://www.smartdestinations.com

Promenad över brooklyn-bron är också bestämd, många som tipsat om det.

Precis som Micael säger så ser jag främst fram emot att bara uppleva staden, lär ju vara lite annorlunda mot svenska städer. Förhoppningsvis känner man igen sig från tv-serier.

Link to comment
Share on other sites

Ligger en liten bar nere i Meatpackers district, skall tydligen vara den som inspirerade till filmen Coyote ugly, litet rufft ställe, med fullt ös även mitt i veckan.

Hogs & Heifers heter den.

Om man nu gillar sånt? (Klart man gör) :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Annars finns en coyote ugly kedja i USA (iallafall i las vegas). Där kör dom samma grej som i filmen. Lite beige är det, men ganska roligt.

Dom fyller upp alla besökande tjejer med sprit, sen blir det fart. Som blyg svensk är det nästan så att man inte klarar av att se hela spektaklet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...