Jump to content

Recommended Posts

Undrar om besiktningsmannen som släppte igenom denna V70 sover gott om nätterna. Dessa frambromsar är godkända utan minsta anmärkning eller muntlig upplysning till ägaren. Bilen är besiktad i slutet av januari i år. Sen bråkar dom om backljus... Jag trodde den riktiga trafiksäkerheten var lite högre prioriterad.. Jag höll nästan på att köra förbi lyften.

P4150110.jpg?t=1302850848

Link to comment
Share on other sites

Så blir det när folk kör ECO driving.

Du får ut och bromsa hårt och kanske ha foten lite på bromsen så du sliter bort rost ytan.

Min fars Ciroen hade och har kanonbromsar på värdena och där slog de ner på att det var rost längst ut på skivan där beläggena inte ligger emot??? Nikko

Han körde in på ombesiktning utan att göra något och vips så vart allt okej.??? Vad säger man?

Link to comment
Share on other sites

Du skulle se insidorna på dessa skivor, inte konstigt att det pulserar.

Får ju inte nån bra bild genom spalten mellan ok och bromssköld, men det är byte som gäller. Det är alldeles för djup rost för att slita bort.

Folk "sparar" på bromsarna, men det straffar sig iom att skivorna rostar sönder istället för att byta enbart klossarna.

Rådde en ägare till en Jeep häromveckan att besikta bilen innan jag byter hela bromssystemet inkl rejält rostiga bromsrör. Läckte dessutom olja från bakaxeln ut i bromstrumman bak, hela insidan på fälgen var blöt, så det fanns alla chanser för bromsanmärkningar. Men vad händer? UA. Blankt papper men han sa till att han kunde kolla oljan i bakaxeln då och då, så den inte går torr..banghead.gifbanghead.gifbanghead.gif

Link to comment
Share on other sites

En kollega till mig körde in sin Audi A3:a (-99) till SBP med ett 10 graders döglapp i ratten. Han gjorde det för att få en arbetsorder i och med att han inte visste vad som var fel (han är inte så händig).

Bilen gick igenom UA, så det blev ingen arbetsorder. Så han vet fortfarande inte var glappet sitter. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...