Jump to content

Mittmotorbygge saab 2.0T motor

rollexe
 Share

Recommended Posts

Nej de sitter utanpå, i den tomma hålen du ser där drar du med med den bult eller mutter du annars dragit hjulet med sen drar du fast hjulet på de hjulbultarna som sticker ut ur spacern  

Aha!
Men om man har en tunnare spacer, typ 8mm tjock? Det blir ju lite kort gänglängd.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Japp, men det kan gå att få igenom om du skruvar fast den utanpå bromsskivan och eventuellt sätter några styrstift eller har en centrumstyrning på den. och har fälgen en styrning i mitten då behöver den helst finns där på spacern

Edited by Kjelland28

• 3 months later...

Har haft bilen på landet för att kunna jobba med att plasta och spackla karossen och alla skarvar, frugan gillar inte plast lukten.  Blir färdig under veckan ( har sportlov). Bild på bilen på väg till landet. Jobbar för att kunna göra sfro2 under sommaren.

2857EEDB-184A-4519-9C13-D8EA1A3D5182.jpeg

• Like 5
  • Thanks 1

Skönt att blåsa bort damm utomhus efter slipningen😃. Ett stort steg är att dörrarna är gjorda och inpassade så nu blir det att fixa dörrhandtagen.

B95B7F4A-E706-4EBD-BBE1-B8311106BB45.jpeg

3835291E-FA29-49F9-8FCF-45DA87B93C23.jpeg

• Like 1

Har limmat framrutan med Biltemas vindrutelim och hoppas att det fungerar. Har problem med att tempgivare inte fungerar och har en fråga om det skulle gå att testa den genom att kolla om det blir olika resistans när den ligger i vatten som jag ändrar tempen på för att se om resistansen ändras? Eller finns andra sätt för att kolla om den är hel? 
C3A4EA07-4F20-40D2-AEE4-626C9778E121.thumb.jpeg.2876af1d918c61a224fca65c5f078526.jpeg

Hej,
Jag är på G att gjuta av min vindruta för karossbygget och undrar lite över några mått. Hopps du kan hjälpa mig med vilka mått du använt (A resp B, samt om du har några andra tips)?d0a7f7bcc826128168f726dd9c68a272.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tror jag har ca 5mm på A och 25mm på B. Tänker att det är viktigt att inte få spänning på rutan och att ramen är stabil och inte sviktar. 

• Like 1

• 2 weeks later...

När man bygger och konstruerar så blir det ibland att man vill göra om saker och vad det tar tid mot att göra rätt från början. Men nu är bromsvåg klar efter att byggt en egen för att den ska passa. 

B10A3A48-5F11-4C76-84EC-A27D3F2D9457.jpeg

• 2 months later...

Jobbar nu med bukplåten bak på bilen. Då bilen har mittmonterad motor så skulle jag vilja få lite mera luftcirkulation där bak och tänkte använda bukplåten och bygga luftintag. Därför slänger jag ut frågan hur det smartas skulle gå att bygga det utan att det blir något som sticker ner under plåten? Vill inte ha något som kan ta i.

Posted (edited)

min speedster har några   naca duct  i  under plåten 

( exempel bild) 

Vauxhall VX220 Undertray Alloy Panel Opel Speedster (DC5)  [297A]LPDER000000042979078With this lot

Edited by LUPUS

Ok så får det bli👍 Har gjort en mall för att pressa aluminium till luftintagen, blir tillräckligt bra för att vara i en bukplåt😃

2DA79802-264E-44EE-A9DB-6ABB9B5859AC.jpeg

• Like 3

• 2 weeks later...

Då har man lekt med pappskallar och början till innerskärmar gjorda.

Har fundering om jag ska flytta bensintanken och undrar därför hur liten bensintank man kan ha utan att den är för liten? Finns inte så mycket utrymme där jag vill ha den och måste bygga en egen.

8238B82A-8B7B-4640-9DC8-6E0DBEEB673A.jpeg

Bygg så stor tank du kan. Du kanske kan ha en tank på varje sida. Jag hade 20 + 18 liter i 7an. Det går åt 15 liter på 20 banvarv, 0,8-1 L/ mil på landsväg. Tanka ofta eller sällan.