Jump to content

Val av växellåda?


Jocke

Recommended Posts

Jag var på väg att inhandla en Ford typ-9 låda som skulle paras ihop med min Honda motor, men när det kom till kritan visade det sig vara en MT75 låda så det blev ingen affär. Dock fick det mig att fundera lite, om jag ska lägga ner blod, svett och tårar på att få en typ-9 låda att passa så kanske det finns något trevligare alternativ till en vettig peng?

Jag har inte räknat något vidare på utväxlingar då jag är osäker på valet av diff klump, i dagsläget har jag en Scorpio diff liggandes med okänd utväxling. En 6-växlad låda ifrån en S2000 hade ju varit trevligt men är långt utanför min budget! :)

Så om ni har några ideér och förslag så är jag idel öra!, helst med lös sprängkåpa! Getrag / ZF / Borg Warner (!) ?

Link to comment
Share on other sites

är det inte hondamotorn som går åt fel håll, rätta mig någon om jag har fel...tror det fanns en gammal tråd om detta med honda motor vs alla andra motorer.

jörgen

Link to comment
Share on other sites

http://cgi.ebay.com/...be#ht_500wt_841

pengar javist men inte tok dyrt i mina ögon , du sparar TID och det är aldrig gratis att modda något annat heller brukar stanna på dubbla kostnaden mot vad man trodde.

GBP 450.00Approximately US $726.39

Edit , fanns ännu billigare i californien 500$ , fråga är vad frakten är

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Det där var ju inom smärtgränsen!!, men som sagt, frågan är vad frakten går på.. Var ändå så pass intressant så jag var tvungen att undersöka K20A + S2000 lådan lite nämre, visade sig tyvärr att inte ens denna lådan passar trots att motorerna är snarlika. Två hål i sprängkåpan passade enligt någon okänd på ett okänt forum! :)

Kan det vara någon skillnad på en låda ifrån en höger el. vänsterstyrd bil?, ex. om det är wire till kopplingen så sitter den på olika sidor?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...