Jump to content

Lacka på krom?


Pågen

Recommended Posts

Jag tänkte sniklacka mina gamla kromfälgar då vissa börjat rosta lite. Tänkte göra ett snabbjobb och låta däcken sitta kvar. Finns det någon etsande primer som biter fast i kromet? Alternativet är kanske att "distansblästra" upp en lite ruggad yta först? Kränga av och helblästra är inget alternativ då nya fälgar kostar 800 kr st.

Link to comment
Share on other sites

gummi blir väl inte skadat av blästern. om man sen efter blästringen släpper ut luften och pillar in en tvättlina och drar till kan man tejpa en bit in.. efter lackeringen tar man bara bort linan och tejpen och pumpar upp däcket igen har gjort så på flera fälgar då man slipper ifrån att skava lacken när man kränger på däcket igen :banghead: been there done that!

lycka till

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Jag ska provblästra i morgon och se hur bra min bläster biter på krom, synd att man inte har en däckskrängare och balanseringsmaskin...

Har ni tur kommer det att förevisas på bild, har jag otur gör grannarna uppror mot mina aldrig färdigställda projekt... Åker snart på att tvätta varenda fönster i kvarteret ;-)

Link to comment
Share on other sites

Det funkade bra med blästern, tog bort all rost och ruggade upp kromet tillräckligt, ska man bli av med allt krom ska man nog lämna in till en riktig blästerfirma eller få dem avkromade först.

Link to comment
Share on other sites

Det funkade bra med blästern, tog bort all rost och ruggade upp kromet tillräckligt, ska man bli av med allt krom ska man nog lämna in till en riktig blästerfirma eller få dem avkromade först.

det där blev riktigt bra

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...