Jump to content

Ooootroliiigt!


Antas

Recommended Posts

Vilket djä...trassel!

Har försökt att beställa en koppling (http://cgi.ebay.co.uk/Clutch-Kit-FORD-SCORPIO-2-9-86-94-/220663765058?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item336095d842) från England. Betalningen ska ske via "Pay Pal", inte fan fungerar det.

Instruktioner och anvisningar är skrivna på, för mej, fullständigt obegripligt språk (dataspråket). Nej, inte engelskan, den behärskar jag flytande!

Nu har jag fått en påminnelse om att jag måste betala beställningen. Tyvärr går det inte att betala, har svarat på alla meddelanden från England men de tycks inte gå fram, dom svarar i allafall inte.

Tacka vet jag juridik, det är både logiskt och lättbegripligt. Märkligt att dator- och internetanvändning kräver att man minst är civilingenjör inom datateknik.

Inom juridiken är en vara eller tjänst felaktig om instruktionen är felaktig (liktydig med "obegriplig"), då är enl mitt förmenande internet också felaktigt.

Har kopplat in en dataexpert (han har haft databutik), han river och sliter sitt hår och är lika frågande till varför det inte fungerar.

Nu har jag avreagerat mej och skrivit av mej ilskan och är snäll igen.

Antas

Föredrar sedlar, enkelt,begripligt och effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Äh Antas, nu får du släppa stenyxorna och komma in i dataåldern. :D ;)

Knepigt att ni inte får det att fungera. :blink: Har ni validerat kortet enligt paypals anvisningar?

Link to comment
Share on other sites

Stenyxa(analogt system) kan man kasta i huvudet på dem som har konstruerat obegripliga system! Hmmm.....olaga hot....

Jag vet inte vad som gör att det inte fungerar. Min anlitade data- och internetexpert ska försöka fixa det i morgon, han tänker visst försöka ringa (analogt!) dom (vet inte vilka).

Varför i helve...har dom inte något journummer man kan ringa?

Nääää, jag tar nog en analog öl ikväll och filosoferar över digitala livets obegripligheter.

Link to comment
Share on other sites

Jag täljde ytterligare en flis ur kortet via paypal idag när jag köpte lite delar från England, paypal funkar klockrent när det funkar.

Säg till om jag kan hjälpa dig på något annat sätt än glada tillrop. :)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Ahh...äntligen en kombination av analog och digital teknik! Det bästa från två världar!!!!!!

Kan man stoppa in kreditkortet?

Om jag inte hade ölat ikväll hade jag provat omedelbart, man måste ju vara nykter när man bygger och kör bil och hanterar sedlar.

Hmmm.....man kanske borde prova under alkoholens inverkan, brukar gå lättare att förlora sedlar då (spel,dobbel och vin).

Link to comment
Share on other sites

nog borde du få paypal att fungera, finns det inget pensionärsläge?

För mig har det alltid fungerat perfekt men jag är i och för sig mycket yngre, bara 47.

Link to comment
Share on other sites

Min konsult har ringt till England för att försöka få klarhet i varför det inte fungerar.

Enl motparten i England ska det fungera efter 18:00 idag. Fan tro´t!

Link to comment
Share on other sites

Jag häpnar!

Nu tycks Pay Pal fungera!!!!! Dom har i allafall dragit betalningen från mitt kreditkortskonto, återstår att se om det kommer någon koppling mej tillhanda.

Livet leker - solen skiner från klarblå himmel, olidligt varmt (+6,1 c) och Pay Pal förefaller fungera.

Nu återstår ett problem - hustrun kan kolla kontoutdragen!!!!!

Antas,

hukar inför hustruns vrede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...