Jump to content

Köp sugen...


Recommended Posts

Det är ju högst personligt men jag skulle nog inte köpa ett halvfärdigt bygge för att det är svårare att bedöma. Skulle satsa på något av nedan

- Bygga själv från grunden. DU vet hur det är byggt

- Köpa ett chassi från väletablerad tillverkare

- Köpa en färdig bil som du kan provköra skaffa en uppfattning hur den fungerar

Ett halvfärdigt bygge som man inte vet mycket om, är det till salu för att det finns stora brister som kanske aldrig kommer bli godkända utan kraftiga modifieringar. Men som sagt det är personligt tycke. Känner man personen som ev. har ledsnat på bygget så blir det enklare med bedömningen.

Link to comment
Share on other sites

I detta fallet verkar det finnas ett SFRO 1 protokoll där man kan se om det är några större fel. (Besiktning är dock personlig och måste göras om)

Link to comment
Share on other sites

Svåra frågor!

Bilen i annonsen är inte är en Westfield vad jag kan se, det är nog Weatfield plast med egen ram. det spelar iofs ingen roll.

Den verkar dock vara en bit på väg och kanske går att provköra, det finns en SFRO1 gjord vilket gör att du kan kontakta den personen på SFRO som gjorde besiktningen och förklara att du tänkt köpa den för att få veta vad som eventuellt behövs åtgärdas inför den nya SFRO 1 besiktningen.

Tidsmässigt tror jag att den i annonsen kan vara klar före ett kit om du inte köper väldigt mycket nytt.

Kostnadsmässigt tror jag att en MK eller en Great British Sportscar (Robin Hood) inte behöver bli så mycket dyrare.

/John

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...