Jump to content

Letar efter rätt racefälgar


FuryBusa

Recommended Posts

Jag har surfat runt någon timme och letar efter prisvärda 13" racefälgar till min Fisher Fury. Det finns mycket att välja runt 7", men vill man ha bredare fälgar blir det genast knepigare om pris och vikt skall vara rätt.

Min tanke är att köra 8" fram med 200 slicks och 10" bak med 220 slicks. Rial Challenge fälgarna ser vettiga ut till både pris och vikt men tyvärr verkar de inte säljas bredare än 8.5". :(

Är det någon som har tips på andra prisvärda, lätta och breda fälgar så vore jag jättetacksam... :)

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag vet vilka däck du syftar på så kan jag avslöja att jag kört med 8" bak och 7,5 fram med dom däcken och det har funkat bra, det har oxå varit inom toleranserna enligt Michelin... :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar grabbar!

ImageWheels var en bra bra sida med intressanta alternativ. :) Synd bara att dom inte skriver ut vikten. :(

Formrace fälgarna får en ju på dumma tankar. Får räkna på hur mkt mitt bilköp har inkräktat på skatteåterbäringen. Finns det pengar så slår jag till!!!! :wohow:

Kimmen. Jag läser bara vad bilarna kör på som däcken är ämnat för, det borde betyda något att alla kör 8" 10" ? :)

Edited by FuryBusa
Link to comment
Share on other sites

Jag vet ett set formrace fälgar som är till salu...apropå däcken så är Michelins rekomendation 8-9 " fram och 8,5-10" bak, +- 0,5 "

Aha, när man är ny på något så måste man ju fuska genom att titta på andra för att inte hamna helt på läktaren, men man får ju gissa att tillverkaren har koll på vad som funkar. :racesmile:

Vilken bredd och ET på formracefälgarna? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Förmodar att de är dessa kimmen tänker på o iom att krille

är i asien o två av dom ligger hos mig så svarar jag.....

volvo fembult

8 tum avon 8/21-13 flong nya köpta i sommras

10 tum avon 9/22-13

Vikt 8 tum med däck 8 kg

Vikt 10 tum med däck 9,5 kg

Taget med en badrums våg så ta de med en nypa salt.

post-3782-0-44404900-1299949504_thumb.jpg

post-3782-0-20176300-1299949518_thumb.jpg

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Förmodar att de är dessa kimmen tänker på o iom att krille

är i asien o två av dom ligger hos mig så svarar jag.....

volvo fembult

8 tum avon 8/21-13 flong nya köpta i sommras

10 tum avon 9/22-13

Vikt 8 tum med däck 8 kg

Vikt 10 tum med däck 9,5 kg

Taget med en badrums våg så ta de med en nypa salt.

Mkt trevlig totalvikt! :) Lite synd att att det är fembultat. :( Men det kanske går att borra om?

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

säkert inga problem o borra om dom,jag va inne på de ! men för mig blev dom för breda .

jagar några smalare till regn däcken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...