Jump to content

Tjolöholm 2011


Jarl

Recommended Posts

Gött Michael. Nu har jag anmält Tigger och mig. :)

Tack för din anmälan.

Vi återkommer med mer info ca två veckor innan genomförandet.

Bästa hälsningar

Tävlingsledningen

Vi verkar inte finnas med med bland de inbjudna klubbarna?

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag fick ett e brev från Tjolöholm ni kan läsa det nedan.

Hoppas vi blir många och gärna nya bilar i år. Och tänk på att bilar i alla byggstadier är jättevälkomna!!!!!! (släp finns att låna i Vårgårda)

Länk till Tjolöholms hemsida http://tjoloholmclassicmotor.se/

Vi ses på en av årets höjdpunkter. :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile:

Michael Wänström

Inbjudan till 18:e Tjolöholm Classic Motor

10 mars 2010

I år fyller Tjolöholm Classic Motor 18 år. Sedan flera år har TCM etablerat sig som ett av landets mest högklassiga och välbesökta veteranfordonsevenemang. Samarbetet med tidningen Classic Motor Magasin har utökats och intensifierats.

Vi fortsätter med att alla utställare traditionellt rullar in till sina uppställningsplatser via den gamla infarten som går förbi grindstugan och slingrar sig genom lövskogsparken. Vi gör vad vi kan för att skapa goda förutsättningar för utställare, marknadsfolk och publik. Som vanligt bjuder vi på flera aktiviteter för våra yngsta besökare, eftersom vi vill att Tjolöholm Classic Motor ska tilltala hela familjen.

Vi hälsar alla entusiastfordonsklubbar och enskilda utställare välkomna till en späckad och innehållsrik dag på Tjolöholm den 22 maj 2011. Vi räknar med ca 1 300 utställare, mycket publik och strålande väder.

Sista anmälningsdag är 26 april. Använd hemsidan www.tjoloholmclassicmotor.se eller till Claes på telefon eller mail.

Varmt välkomna!

Claes Jarelius

e-post: claes@tjoloholmclassicmotor.se

Mobil 0708-59 19 99

Link to comment
Share on other sites

Gött, nu närmar det sig! :)

Står vi på samma plats som förra året?

:toot: Vi kanske kan få Kilkennys att skylta med sitt otroligt vackra aluminiumbygge? :racesmile:

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

vad kostar det att vara med ?

jörgen

Inträdet för utställd bil förare och en passagerare är gratis. Man får även kaffe och fralla.

Bra va :racesmile:

Michael W

Link to comment
Share on other sites

SFRO2 23/5 :thumbsdown: Fast jag har ju vant mig att inte kunna vara med på evenemang med Locost klubben :banghead:

Låna släpet vetja din bil vill alla se

Vi ses

Michael W

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag fick mailet med passerkortet igår. Tyvärr får jag nog inte klart bilen i tid. :(

Borde kunna vara intressant att ställa ut en halvfärdig bil som vi gjorde på Kopparbergs marknad för två år sen, då lika många besökare var intresserade av byggets tillvägagångssätt som den färdiga bilen.

Link to comment
Share on other sites

Jag erbjöd Norrlands Motorhistoriker i Luleå att ställa ut mitt pågående bygge på en utställning. Jag visste att många besökare skulle vara intresserade, speciellt efter en artikel i dagspressen.

Nix, Norrlands Motorhistoriker var fullständigt ointresserade.

De har inte fått något ytterligare erbjudande.

Link to comment
Share on other sites

På Tjolöholm är det mycket uppskattat med halvfärdiga bilar. Det vore jättebra om någon kom med en dylik. :racesmile:

Är ni inte anmälda inga problem hör bara av er.

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Jag pratade just med Jarl och vi kom överens om att göra precis som vanligt.

Det vill säga vi träffas kl 0830 på Shell i Fjärås N 57 26,136 E 12 9,292

Vädret synes för tillfället relativt ok 17 grader växlande molnighet och regnskurar. Läget brukar dock medföra att regnet drar bort jättefort så vi kan nog få en fin dag.

:welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome:

Vi ses

Michael och Jarl

Link to comment
Share on other sites

Jag pratade just med Jarl och vi kom överens om att göra precis som vanligt.

Det vill säga vi träffas kl 0830 på Shell i Fjärås N 57 26,136 E 12 9,292

Vädret synes för tillfället relativt ok 17 grader växlande molnighet och regnskurar. Läget brukar dock medföra att regnet drar bort jättefort så vi kan nog få en fin dag.

:welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome: :welcome:

Vi ses

Michael och Jarl

michael, du vet att det är en vecka kvar va :lol:

jörgen

Link to comment
Share on other sites

Fanken, i Lördags rasade råttsoffan(bruten framfjäder... :angry: ***####*** :angry: Fiatskrot!). Nu är det risk att jag inte kommer ner till Tjolöholm över huvudtaget. :blink: :(

Det är ingen som behöver en i vanliga fall gladlynt copilot?

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Vädret verkar minst sagt obehagligt :angry: Det får bli "sjöstövlar sydväst och gummiraka"

Men vi har kanske tur och det drar bort från kusten (snacka om optimist) :racesmile:

Vi ses

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Vädret verkar minst sagt obehagligt :angry: Det får bli "sjöstövlar sydväst och gummiraka"

Men vi har kanske tur och det drar bort från kusten (snacka om optimist) :racesmile:

Vi ses

Michael W

då var klockan ställd ! lämnar thn ca 7.00 + är nog i gbg vid 8 snåret , lägg till ett pm här om det är karavan från gbg som gäller läser detta på väg in imorgon (0ch det är fel bil så jag är lite chicken och har taket på )

Link to comment
Share on other sites

En mycket lyckad dag vädret var på vår sida förutom på hemvägen så bilen ser närmast ut som en rallybil numera.

Tusen tack till alla som bidrog till en lyckad dag. Ett speciellt tack till Jarl som fixade tält som vanligt. :notworthy:

Vi fick även selebert besök från Robin-hood klubben nämligen dess ordförande med fru.

Montern

post-31-0-94894500-1306179881_thumb.jpg

Diskution

post-31-0-84089500-1306179922_thumb.jpg

Funderingar

post-31-0-25679400-1306180046_thumb.jpg

Hjul

post-31-0-13091800-1306180082_thumb.jpg

Jarl

post-31-0-53304600-1306180118_thumb.jpg

Träfens colaste smäck

post-31-0-16783500-1306180207_thumb.jpg

Vist är det kul med bilar men mitt hjärta slår dubbelslag och jag ryser i hela kroppen av välbehag när jag ser en Spitt

post-31-0-91155800-1306180245_thumb.jpg

Steven med fru

post-31-0-99671500-1306180423_thumb.jpg

Ha en trevlig sommar

Michael W

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var på Tjolöholm vi oxå... ganska mycket var sådant man sett förut. Ett o annat nytt dock. Slogs dock av hur dj-a dyrt det var för de barnaktiviteter som fanns. 100:- för en nedrans hoppborg! Lär dröja innan man åker igen. :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...