Jump to content

Jockes Alfa Seven


joaba

Recommended Posts

Vad tror du om han nu skulle vilja göra fler att det skulle kosta utan foten på och med mina mått? cirka bara.?

Ingen aning men d lär ju bli mer än d jag betalar:D men skall ställa frågan.

Link to comment
Share on other sites

Vad tror du om han nu skulle vilja göra fler att det skulle kosta utan foten på och med mina mått? cirka bara.?

Han hade ingen lust att göra fler, han har inte tid med det egentligen,sorry :(

Link to comment
Share on other sites

Skitsnyggt...dämparfästena ser ju inte ens svetsade u :thumbsup: Jag har precis den tankavluftaren liggandes men tyvärr skall den monteras på rörhögen ;) Fick leta en del innan jag hittade en 9/16" rostfri mutter som kunde svetsas på tanken.

Link to comment
Share on other sites

Skitsnyggt...dämparfästena ser ju inte ens svetsade u :thumbsup: Jag har precis den tankavluftaren liggandes men tyvärr skall den monteras på rörhögen ;) Fick leta en del innan jag hittade en 9/16" rostfri mutter som kunde svetsas på tanken.

Nä fästet e inte svetsat d e fräst ur en bit :) Och röret mot sista dämparen e svarvat ur en 120mm rostfri axel :icon_oops:

Var köpte du din avluftare?

Link to comment
Share on other sites

Ja det var nästan "för" fint för att vara svetsat :)

Avluftaren köpte jag i UK, tror Merlin Motorsport men ävan DemonTweeks har denna och några andra.

Japp jag såg den på D T men d blir dyrt att bara köpa den med frakten :(

Link to comment
Share on other sites

Fått gjort klart förgasarfästena idag kompl med o-rings tätning och allt,men hur kan man bygga en motor som har 3 olika insugfästen på 4 cyl:(

Men d blev rätt bra till slut:)post-2703-0-02315400-1300801999_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

YES idag fick man äntligen provstartat och varmkört för första gången :prop: d verkar fungera t.o.m elfläkten startade :)

post-2703-0-27624600-1300823604_thumb.jpg blev bra med nya insug och trattar :D

Link to comment
Share on other sites

Det ska du vara! Jag är "ung och nördig" och väljer mappningsbart insprut varje dag i veckan, men fan vad förgasare kan vara snyggt :thumbsup:

Jo d blir d nog senare men har inte lust att krångla med d nu innan Bes, förgasarna är ju orginal på denna motorn.

Link to comment
Share on other sites

Det ska du vara! Jag är "ung och nördig" och väljer mappningsbart insprut varje dag i veckan, men fan vad förgasare kan vara snyggt :thumbsup:

Men d kan va snyggt med sprut med:)Ett sånt här vill jag ha :prop: post-2703-0-01132000-1301127364_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Får väl lägga upp en gammal bild på mitt grenrör som jag blev rätt nöjd med :) Alla rör lika långa både primär och sekundär och mått enl Jim Kartalamakis bok.post-2703-0-25948500-1301128296_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ahhh...grenröret är så vackert att det är värt att ställa ut på Bukowskis vårsalong!

Tom jag kan bli intresserad av konst när man ser detta konstverk.

TACK

Edited by joaba
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Plastar och spacklar vidare på de fruktansvärt dåliga plast delarna:( post-2703-0-78088400-1302253710_thumb.jpgpost-2703-0-46417700-1302253720_thumb.jpg

Och dags att gjuta en kant på vänster framskärm ocksåpost-2703-0-66499400-1302253858_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

slipa spackel ja, fy fan vad jag ser fram emot det. :)

Vad är det för fabrikat på nos å skärm?

Lyckligt nog har jag glömt d:)

Så där kul när man slipar bort lite gelcoat så är där bara luft :thumbsdown:

Link to comment
Share on other sites

Lyckligt nog har jag glömt d:)

Så där kul när man slipar bort lite gelcoat så är där bara luft :thumbsdown:

Ser ut som min Dala7 nos. Jag har kapat ner min på bredden, både välvningen och radierna på hö/vä skiljer. Jag vet att min nos är en utav en serie av sämre kvalisort än vad som finns nu. En form är skrotad pga dessa avvikelser. Men som Kilkenny säger: Luft är lätt. Och det konstiga med mig är att jag gillar att slipa, men hatar att måla. Jävla egenskap egentligen, men underarbetet är viktigt för slutresultatet. Ska du ha halvmatt svart? Eller luras bilderna? RÅTT!!! thumbsup.gif I krokarna häromkring, vill påstå att Lindesberg var begåvad med en svartflockad!! Taunus runt 1990. Den var så matt att solen mörknade vid åsynen av den.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Japp då va den godkänd på bilprovningen också då e d bara att vänta på plåtarn, blir nog bra för åker till Turkiet imorgon så då finns dom kanske på bordet när jag kommer hem :racesmile:

Fick tagit bort lite bes attribut så nu andas den lite bättre :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...