Jump to content

Lotus seven = beach buggy- om ni inte visste det innan


atorp

Recommended Posts

Satt och skummade i lokal blaskan (som för övrigt är komplett värdelös) :thumbsdown:

och får då se att de äntligen skriver om något värt att läsa. :notworthy:

Inget varar - ibland de första raderna likställer reportern en Seven med en Beach buggy :banghead:

Det är så härligt att de hela tiden bekräftar hur otroligt korkade och inkompetenta de är i denna tidning. :516:

Jag föreslår att vi alla skickar ett mail och ger honom lite info om super seven. :515:

daniel.sjodahl@varnamonyheter.se

Atorp

post-1215-0-78916900-1297275068_thumb.jpg

Edited by atorp
Link to comment
Share on other sites

likheten mellan en seven och en beach buggy är? 2 sitsig och 4 hjul? typ som F1 och ATV :P

John deeeeren hemma har fyra hjul och är tvåsitsig.... visste inte att en gick att regga som beach buggy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Konstigt nog verkar det faktiskt vara så att en sjua påminner om en beach buggy, om man inte kan något om bilar vill säga..

Jag har fått flera exempel på detta.

1. Visar en bild på en sjua (Dax Rush eller nåt) för en jobbarkompis. "Åh, en sandloppa!" Nej, den hade inte ovanligt hög markfrigång, snarare tvärt om.

2. Farsan och jag står ute vid vägen när en beach buggy kör förbi. "Är det en sån du vill bygga?" Detta var iofs innan jag köpte min, så han hade ju inte sett en sjua i verkligheten då.

3. Jag står och väntar utanför SBP och en gubbe kommer fram och frågar om min sjua har folkamotor... hmm...

Link to comment
Share on other sites

En av mina bilar har boggi och totalt 6 hjul och två sitsig, ingen har hittills trott det är en beachbuggy men några har trott det är en vägskrapa. För mig är vägskrapa ett positivt ord.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...