Jump to content

Skulle vilja provsitta lite olika bilar


Henke_sierra

Recommended Posts

Innan jag bestämmer mig för vilket chassie jag ska använda mig av skulle jag vilja provsitta några olika.

Så om någon har en bil eller ett påbörjat projekt som man skulle kunna få provsitta är jag väldigt tacksam :notworthy:

Gärna så nära mörka Småland(Vimmerby) som möjligt.

/Henke

Link to comment
Share on other sites

Innan jag bestämmer mig för vilket chassie jag ska använda mig av skulle jag vilja provsitta några olika.

Så om någon har en bil eller ett påbörjat projekt som man skulle kunna få provsitta är jag väldigt tacksam :notworthy:

Gärna så nära mörka Småland(Vimmerby) som möjligt.

/Henke

de olika sevenbilar som finns har ju olika bredd (ron´s är 1067 mm bredd, chris gibbs 1118 mm och mcsorley 4 och 442 1167mm)- detta är yttermått, ramarna är byggda av fyrkant 25*25 mm - sittbrunnens bredd styrs också av växellådans bredd - kardantunneln på chris gibbs ram är 165 mm i yttermått (på ron´s är yttermåtten 142 mm) - ett enkelt sätt att testa sittbredden är att sätta upp några plankor eller skivor med tvingar eller skruv utifrån dessa dessa mått - det är bara ett förslag - det bästa är om du kan provsitta någon eller några

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Är du beredd att åka 15 mil så ska jag försöka ordna så du får stoppa ner ändan i två olika chassin.

Jag håller till mellan Lessebo & Emmaboda och har en stor bred sjua med Dala7 mått. Berne passerar du i Lenhovda på vägen och är han bara hemma så går det nog bra att provsitta en betydligt smalare Esther där.

Link to comment
Share on other sites

Är du beredd att åka 15 mil så ska jag försöka ordna så du får stoppa ner ändan i två olika chassin.

Jag håller till mellan Lessebo & Emmaboda och har en stor bred sjua med Dala7 mått. Berne passerar du i Lenhovda på vägen och är han bara hemma så går det nog bra att provsitta en betydligt smalare Esther där.

Låter väldigt intressant men 15 mil är i längsta laget för att "bara" provsitta två bilar...blir dock en del resor i jobbet så nästa gång jag har vägarna förbi så hör jag av mig till dig så hoppas jag att vi kan ordna något.

Tackar på för hand

/Henke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...