Jump to content

Inspiration i vintermörkret: Stafettfika i Gbg(med omnejd) den 26 Feb


Pac

Recommended Posts

Yes! Gött att höra Jocke! :thumbsup:

Nu skall jag ner i garaget och flytta på allt så att den där förbenade vattenmätaren kan bytas imorgon bitti. :mad:

P.S. Hembakt är lyx! :notworthy:

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det där kan tolkas lite fel :515:

"Luktar gott från mors bak" :blink:

"Man får inte uppleva det längre" :blink:

"Själv är bäste dräng" :blink:

Ha en trevlig garage dag, jag hade gärna kommit ner och kikat, behöver inspiration med nytt bygge i garaget.

/john

Link to comment
Share on other sites

John: :D Ja det kan jag hålla med om...beroende på hur man tänker ;) Det är bara att sätta dig i bilen och komma ner. Behövs ev. sovplats går det ordna

Tror jag åker på barn vakt då sambon är sjuk. funkar nog inte med en 4 åring och en 9 månaders i garaget ( även om det skall börjas tidigt )

Link to comment
Share on other sites

"Luktar gott från mors bak"...

"Man får inte uppleva det längre"...

"Själv är bäste dräng"...

Öh, :blink: skulle ni komma hem till mig imorgon??? Kan hända att jag får förhinder... ;)

Äh skämt åsido, det här skall bli skoj. :)

Link to comment
Share on other sites

Tror jag åker på barn vakt då sambon är sjuk. funkar nog inte med en 4 åring och en 9 månaders i garaget ( även om det skall börjas tidigt )

Synd om du inte kan Lupus. Sen brukar det vara lite kontroversiellt när man nämner till sambo/fru att man skall vara barnvakt åt sina egna barn :515: men jag förstår vad du menar (efter att på förra garageträffen ha släpat en motvillig 7-åring). Jag har försökt med bilar etc men det hjälper inte...det är f*n bara lego-star-wars-gubbar ;) (t.o.m. importerade nyligen en Captain Rex från ebay).

Skall bli andra takter när bilen rullar....spänna fast honom i bilen tills han tjuter av glädje :D

Link to comment
Share on other sites

Min farsa har blivit lite halvt ofrivilligt sugen på att bygga något eget nångång (locost?) så jag tar med honom på denna inspirationsrunda, om någon har funderingar över svarvning å annan metallbearbetning så passa på att fråga honom, enda risken med det är att få ett alldeles för långt svar. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Haha, vi satt ju å tjötade i speaker-tornet när "dom andra galningarna var ute och körde (kanade) i det regniga augustivädret" (åååå nej, inget avundsjuka....neeeejj då :) ) ...kommer ihåg diskussionen :)

Klart du tar med dig farsgubben...

Link to comment
Share on other sites

Tackar också....för både besöket hos mig och XTR och Pac. Mycket kul att både kolla bilar och vara social. Skall bli kul att träffas igen och förhoppningsvis komma i sjuan :)

Imponerad av ditt kaffe, Per. Skulle nog skaffa en riktig maskin....men kanske nåt mittemellan ;)

Link to comment
Share on other sites

Synd om du inte kan Lupus. Sen brukar det vara lite kontroversiellt när man nämner till sambo/fru att man skall vara barnvakt åt sina egna barn :515: men jag förstår vad du menar (efter att på förra garageträffen ha släpat en motvillig 7-åring). Jag har försökt med bilar etc men det hjälper inte...det är f*n bara lego-star-wars-gubbar ;) (t.o.m. importerade nyligen en Captain Rex från ebay).

Skall bli andra takter när bilen rullar....spänna fast honom i bilen tills han tjuter av glädje :D

Elisia har redan definerat det pappa kör fort mamma kör långsamt, i "super" bilen kör vi rally prop.gif

Link to comment
Share on other sites

och föresten den här tråden är värdelös utan bilder thumbsdown.gif

prop.gif

Dom är på väääääg...... Photoshop håller på och kör ett script just nu som tar ner storlek och lite sånt, men det går inte med blixtens hastighet ;)

Samma här, vill tacka för en givande dag som dock började med praktvurpa på första trappsteget hemma..... efter det kunde det bara bli bättre och det blev det!!

Stort tack för allt kaffe, latte, hembakt, bortabakt och allt gott vi fick i oss :) Kanondag som gav inspiration igen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja altså, kilkennys vagn är ju så himla läcker!!! :thumbsup: Det var synd att jag inte kunde hänga med till honom igår.

hehehe, jag hade inte tänkt på det där med hundskyltarna hos mina grannar. :D

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Tack för bidraget, slipper dyr gödsel i rabatten= mer pengar till bygget :lol:

Tack för en trevlig dag även om jag tyvärr inte kunde (fick) hänga med till Pac och Björn :(

Nästa fikaträff = körning med seven OK?? STOR abstinens just nu :racesmile:

Jag lovar att bara använda den hemska huven med tillhörande scoop till bullerprovet samt att inte fokusera för mycket på + & - på vxlspaken :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Nästa fikaträff = körning med seven OK?? STOR abstinens just nu :racesmile:

Ojoj, skynda skynda... :)

Hade härligt mycket inspiration efter träffen igår och även imorse...och ganska tidigt ute (tom vaknade 06 och kunde kolla en film som uppvaknande). Sen dök motivationen då pump + filter inte kunde sitta på nåt bra ställe. Efter en förmiddagskaffe så blev det istället "tråkjobb" dvs svetsa klart avgassystemet och tanken (provtryckt 1 bar) samt gjort en första rengöring av tanken.

Link to comment
Share on other sites

Jag lovar att bara använda den hemska huven med tillhörande scoop till bullerprovet samt att inte fokusera för mycket på + & - på vxlspaken :icon_oops:

Låt det sitta kvar! Om nån frågar är + meeer fart och - lite mindre ;)

Link to comment
Share on other sites

Vad sägs om en liten bild-text tävling ?

S6003335.JPG

Ajajaj....fan....släpp...backa försiktigt...aaaa....jag behöver eventuellt en ambulans.

Insåg för en stund sedan att jag spenderar på tok för lite tid på forumet nu för tiden. Skulle också behöva en inspirationsfika.

Link to comment
Share on other sites

DSC_3337.jpg

Då ska vi se, 40cm markfrigång? Räcker verkligen det?

DSC_3404.jpg

Å om jag håller handen såhär så vrider sig motorn inget alls vid gaspådrag, det får bli ett hål i huven sen så man kommer åt.

Link to comment
Share on other sites

DSC_3404.jpg

Visst ser Jörgen lite avundsjuk ut på mina fina kylvätskerör? ;) :D

Nej, skämt åsido, det var faktiskt Jörgens tips och besöket i hans garage på förra stafettfikan som ledde till att jag kunde göra dem. Tack för det tipset Jörgen! :thumbsup: :)

Stafettfikorna har varit ett trevligt inslag nu i vinter och de har DEFINITIVT gett energi. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...