Jump to content

Snöslungor är Djävulens påfund!


Antas

Recommended Posts

Detta kanske passar bättre under "kom så skrattar vi" (dock skrattar inte jag!)

Lördagsnöjet!

Kan inte undanhålla alla att få njuta av den sanna glädjen, skadeglädjen.

Skulle snöröja och efter 3 meter sög slungan i sej en elkabel som lindades in i matarskruven varvid den slets sönder med lager och allt.

Vad jag själv ytterst indiskret uttalade ska jag undanhålla medlemmarna i detta eminenta forum.

Antas

Snöslungemördare

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

En teori är att den har fått för sej att bli miljömedveten och försökt övergå till eldrift.

Snöslungehelve...är nu med tvång förflyttad till verkstad/garage där den under natten ska få ta reson tillsammans med bilbygget, undrar vad de pratar om inatt?

I morgon ska den få smaka på kirurgkniven, utan bedövning.

Link to comment
Share on other sites

Förra året köpte jag en liten enstegs snöslunga 6,5hk tillsammans med min far.

Farsan körde ganska snart över morsans noggrant utplacerade dörrmatta som låg under nysnön.

Slungan sög i sej 20cm i ena kanten och slängde ut över gräsmattan innan mattan gick av (fastfrusen) och han fick håll på monstret.

På sedvanligt vis häcklades han lite lagom regelbundet för denna händelse och morsan sörjde sin fina matta högljutt och länge.

Ett par veckor senare körde han på samma manér över kabeln till en av deras utomhusbelysningar i en skithög tuja-buske.

Slungan han klä av busken belysningen på de nedersta metrarna innan han fick stopp på den och därmed var häcklandet igång igen.

Denna gången höll häcklandet i sej ett bra tag efter snön hade lämnat oss och de första blommorna tittat fram.....

Vis av erfarenhet och trött på sin omgivning :whistling: tar han det lite försiktigare med snöröjningen iår.

Antas:

- Your'e not alone......

Link to comment
Share on other sites

2-1 till människan i matchen mot materian.

Mikael Persbrants replik som polisen i Beck var "om det inte går med våld gäller ännu mera våld". Detta var sant i snöslungefallet också!

Fick ta till yxa och smideshammare och svets.

Yngsten (han jag började bygga "rörhögen" med) kom på den briljanta produktförbättringen, svetsa förstärkningstrianglar mot gavlarna. Med denna förbättring kommer inte gavlarna att böjas ut när man kör på något. Kan detta jämföras med handfängsel för bovar fast för snöslunga?

Provkörning ua. Grannarna väntar tålmodigt på att vi ska rädda dom från handskottning.

Antas

Segrare i matchen mot materian.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

"bultar i ändarna på rotoraxeln".

Nej, det är en äggliknande mässinglagerhållare i båda ändarna. Dessa lagerhållare kläms fast med två plåtar på varje sida om "lagret" mot gaveln (lika på båda sidor).

Det som hände när elkabeln lindades upp på matarskruvens yttre del var att gaveln trycktes utåt och axeln hoppade ur den äggliknande lagerhållaren. Det syns på en tidigare bild.

Det sonen kom på var att svetsa förstärkningstrianglar mot gavlarna i markplanet (vågrätt inte lodrätt!) varvid gavlarna förhindras att böjas utåt.

Äran är återställd och grannarna nöjda och glada.

De njuter gärna av oväsendet bara vi bistår med snöröjning.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

jo jag vet. har haft likadan en gång men jag min idiot sålde efter snöfattiga vintrar o nu är det handkraft.

Men om du borrar hål i axeln och gängar invändigt och sätter en skruv med stor bricka som motar lagret att klättra ut? så gjorde jag o det höll för mig.

Link to comment
Share on other sites

Man ska spara på ALLT!

Min hustru påstår att om jag inte vore gift med henne skulle jag tom spara tomma mjölkkartonger.

Jodå, vi tänkte på det och såg att det var möjligt och en ypperlig förbättring.

Tyvärr stod våra grannar med förväntansfulla blickar på att maskinen skulle träda i aktion.

Det får bli ett sommarjobb dvs det sker nästa vinter när det är mörkt och minst -25 c och snön har vräkt ner.

Homo Sapiens är ett under av framtidsplanering!

Antas

Snöslungeövervakare

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

...Antas

Segrare i matchen mot materian.

Härligt Antas, ge den rackaren!!!! :lol:

Det var rejält med snö där du provkörde! :blink: Vad har ni för snödjup?

Per

Manuell snöskyfflare

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Det är grannens infart som snöröjdes. Man blir lätt älskad av grannarna trots oväsendet (jodå, sonen hade proppar i öronen).

Plogbilen hade nyss kört förbi så det kan vara 0,75-1 m och ca 3 m bred.

Den straffkörningen för snöslungan tyckte vi var lämplig med den plogkanten!!!

Förare är yngste sonen, själv var jag enbart förman och övervakare att slungan fick lida och kämpa som rättmätigt straff.

Antas

Chef för snöslungornas straffkompani.

(-19,7 i Konungarikets utpost i norr och öster)

Försöker att bifoga en bild men det fungerar inte.

Detta meddelande visas: "Fel Uppladdningen misslyckades".

Någon som vet vad som är fel?

Link to comment
Share on other sites

jag råkade passera raringens fina sparkstötting (köpte den i present i fjol) med för snäv marginal i går och matade in ena meden i skruven.

Den gick att rikta nästan helt perfekt.:hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

OK, du vinner!

Undrar vad man ska ta till för att vinna denna ädla tävling? Grannens hund for in i slungan? Grannungarnas moped eller någon trädgårdstomte?

Kommer ihåg Jerry Lee Lewis som eldade upp pianot för att vinna över Elvis (tror att det var han).

För oss män gäller att den som har högsta och längsta strålen vinner.

Antas (-14,4 i Luleå)

Väntar på snöstormen för att terapiköra slungan.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...