Jump to content

Cheva Pickup


Recommended Posts

Är påjakt efter en cheva stepside 60-talare!

Är det någon som vet vart man kan finna en sådan?

Är kanske fel ställe att fråga men vet inte vart jag stka fråga annars:)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. har alltid gillat Ford F1 från 50-talet, annars är en 4x4 stepside från runt 1977 ett säkert kort. de var då den i särklass snabbaste pickisen med sin 454...

Ska kolla runt, jag kände en som har Cheva pickis som jag vet tidigare var till salu, men det kan vara en longbed och inte en stepside.

Är det fortfarande intressant isåfall? Och det ska vara en 60-talare?

Link to comment
Share on other sites

Stepside 4x4 är det bara från 77 som dom finns? Är häftigare med bakhjulsdrift:)

F1 är också väldigt fina... Har kollat runt lite efter såna också men hittar ännu färre sådana.

Även Longbed kan vara fina:)... Du får gärna höra med han om den är till salu förtfarande. Det får gärna vara ett renoveringobjekt!

Det är något sånt här jag är ute efter http://www2.blocket.se/view/2313514.htm?l=0&c=1&city=0

Eller en sådan http://www2.blocket.se/view/2357814.htm?l=0&c=1&city=0

Det här verkar vara ett bra köp om inte annat http://www2.blocket.se/view/2407783.htm?l=0&c=1&city=0

Inte nyare än 70 vill jag nog ha...

Link to comment
Share on other sites

Jag kollar....

När jag byggde portar till vårt garage så lånade jag en gammal röd F1a av en kompis som bygger topfueldragsters, han har den för att köra långa rörlängder med den och hade därför extrautrustat den med "rörklyka" på framskärmen och bakskärmen så man kunde lägga rör längs hela bilens längd vid sidan av hytten. Otroligt fränt på en så gammal bil, Gissa om alla ville köpa den när man var på metallvaruhuset.

Dessutom hade den en Cheva 350 utan ljuddämpare så den lät ganska mulligt också.... Den är dessvärre såld men jag ska kolla med den andra killen imorrn.

Link to comment
Share on other sites

ja har en polare vars far har en sådan riktigt gamal Ford ståendes i renoveringsskick...

ja tror inte han vill sälja plus att dom brukar kosta hemult mycket pengar.. :(

men ja kan kolla för dig om du vill ???

Link to comment
Share on other sites

vimiag Har du några bilder som du kan mailja över? c.m.a@telia.com

Acke du får jätte gärna kolla upp om den kanske är till salu, Kostar gör dom:) men man får mycket bil för pengarna.. eller:)

Link to comment
Share on other sites

Kolla lite då och då på www.mobile.de

(bra om man har lite skolkunskaper i tyska...)

Hittade en stepside direkt men den var nog i råaste laget:

http://www.mobile.de/SID19qFoI.SGHnXDZ.dZm...7986874&top=10&

:blink: Längsta webadress jag sett! Fast hela syns nog inte i fönstret utan bara när jag klippte in den....

Den var dessutom lite dyr, med strax under 400 hästar ratchetspak och fyrpunktstolar.... :wohow:

Fanns en Apache också från 1960 och en longbed från 64. Och en ball Dogde Pickis från 73.... och en mängd Fordar

För att inte tala om man söker under "andere wagen" där hittar man bland annat: GAZ 14 Tschaika, Moskwitsch, Barkas B1000, Saporoshez SAS 965 A, GOGOMOBIL och andra stora bilmärken och modeller. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Jag var fyllechaffis i helgen till Hässleholm. :ph34r: Där såg jag en pippigul F100 (tror jag iaf det var). Grymt fräck! :wohow: Fast jag hade sänkt den lite, för denna såg lite hög ut. Färgen är dock helt rätt på en sån. :)

Link to comment
Share on other sites

Synd att man saknar dej där kunskapen i Tyska:)

Men man får tacka, där finns det ju lite skoj att kolla igenom...

Pippigul vet jag inte om det är så läckert.. Mattsvart ska det vara:)

Link to comment
Share on other sites

frågade polarens far, men som sagt så var han inte vidare intresserad av att sälja.. -"men allt e till salu för rätt pengar"... sa han oxså...

ja kan ta bilder på den när ja e där nästa gång om du vill.....

bifogar en bild på den enorma förknasaren ( :) )så kan du få en uppfattning om skicket....

Link to comment
Share on other sites

Till rätt pris:) Jag vill ju göra en bra affär, alså någon som struntar i vad han/hon för för den:)

men det kan man kanske glöma:)

Du får göra ta bilder på den, och fråga lite om pris på den?

Har han några tankar om att fixa till den eller?

Link to comment
Share on other sites

jo, han vet nog vad dom kostar.. han e gammal rallycrossförare så han har koll på grejorna...

ja kan ta några kort å fråga lite mer vad han vill ha för den...

tanken e att han skall fixa den, men då han oxså har 2 st 928, 1 st cadilack, 1 st turbofolkabubbla, några firmabilar å några hojjar å säkert några bilar jag glömt så tar de nog ett tag innan han får tummen ur... ;)

Link to comment
Share on other sites

:) Då finns det kanske en liten chans till ett bra pris...

Många projekt på gång, Farligt när det vörjar bli så. Man hinner inte bli klart med något alls!

Har tagig åt mej alldeles för mycket svart jobb i sommar så tvivlar på att jag får åka någon gång i sjuna utan att ha overall på mej.

Men NÄR den är klar ska jag ut och åka... Har ett par fina vinterdäck som passa:)

Link to comment
Share on other sites

dock tror jag inte han vill sälja.. ( han vill ha något att göra när de e dags att pansionera sig.. :) )

men som han sa.... -"allt e till salu för rätt pengar.." :D

är du fortfarande intresserad så säg till....

Link to comment
Share on other sites

till salu i bilsport:

chevrolet 3100 stepside pickup - 55

262 v8 th350 diffspärr. påkostad och i bra skick. går bra

pris: 108 000:- eller högstbjudande

rolf 0047-908 677 73 , norge

jag kan lägga in bilden också om det finns intresse. bilen ser bra ut på bilden den är röd med vit grill och vita b-stolpar och vit stötfongare samt däck med vita hjulsidor

Link to comment
Share on other sites

Bilen ser ju mycket in ut. Inte mycket rost som man kan se på bilderna iaf:)

Har stått ganska länge där i garaget va :)?

Är ju intresserad av en sådan bil men det låter som om att det kan bli dyrt.

Vill helldre ha en billlgare bil med mera jobb på än en som är i bra skick och dyrare...

Men ett litet pris på bilen skulle jag villja ha:) Har du möjlighet att fråga?

Har det senaste bilsport någon stans. Så ska ta och kolla upp det! Såg ingen när jag kollade i den första gången:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...