Jump to content

Porsche 917 kit!!


Eirify

Recommended Posts

Ja tack! :wohow:

en sån och en öpppGppTpåDb ¨år40rr rrrrrorrcrrkrrsrrrrårr rrden Gulffasghärgad

(min katt gick över tangentbordet, lite småkul så jag låter det stå...försöker igen...)

en sån och en Gulffärgad GTD40 i garaget, sen är jag nöjd! :)

Link to comment
Share on other sites

GTD40 är en av de bättre GT40 kiten på marknaden. Produktionen var nedlagd under ett tag men som jag förstår så är de igång igen. Det har funnits en Gulffärgad GTD40 till salu i Sverige ifjol. Den var dock inte gatreggad. En svensk röd GTD40 bytte ägare förra året för en summa på en bra bit över halvmiljonen så det är inga billiga kitcars....

Det ska alltså stå GTD..... inte GT.

...och motorerna är helst en Ford V8..... :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Var säljer dom GT40 kiten, & vad kostar dessa?

En GT40 är ju ingen ful bil direkt!!!

Jag tror dom som tog hem GTD kiterna inte finns kvar, möjligvis kan du höra med han som har denna:

http://www.gt40.nu/

Kolla motorrummet! :wohow: Svarteloxerat och 5000 nitar!

Firman som importerade tidigare hade en Gulffärgad GTD40 till salu, säkert till en hyfsat rimlig peng eftersom den inte var gatreggad.

De hette nåt på DGM, om du har något år gammal biltidning så kanske du kan hitta deras annonser som brukade vara i slutet. (hittar givetvis ingen själv just nu...)

Fast det är inga billiga grejjer, har för mig att kitet utan motor låg på 250.000......

Link to comment
Share on other sites

http://www.gt40.nu/ :wub:

Synd att man inte har tillgång till en mera komplett verkstad och hade obegränsat med tid och pengar... Jäklar vad mycket roliga grejer man skulle kunna bygga då.

:) Jadu, det är ofta tiden, brist på grejor men framför allt pengar som sätter stopp för alla skojiga planes som man har... Man skulle råna en bank! ;) :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...sspagename=WDVW

Man behöver ju bara ordna transporten så är det väll inga större problem :) Fan om man bara hade "lite" extra pengar just nu :icon_oops:

Och att det kommer upp i summor som 200 000 (sek)++ tror jag det inte ens är tal om :P

Link to comment
Share on other sites

Det kittet saknar de speciella dörrarna som går in en bra bit på taket...

På monstergarage i lördags gjorde de en "Rock climber" med gt40kaross och den karossen var väldigt lik den som var till salu på ebay.

Link to comment
Share on other sites

Detaljer kan vara viktigt då man lägger 200k+ på en bil när man försöker efterlikna originalet..

Amerikanarna är lite småkåta i att bygga Ferrari 355:or av Pontiac Fiero men de flesta kit stämmer inte proportionerna alls och då blir det bara fel.. På några av kitten är där ingen skarv mellan dörr och tröskelbreddaren, det ser helmysko ut...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Äh ge er. Jag tror ingen av dedär stora LM-bilarna är roligare än en sjua egentligen. Man ska våga köra dem också. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Saab GT750...?

Eeehhhh ??? Jag vill se.... Hit med en länk eller nåt :blink: :lol: :blink:

Visst! SAAB GT750.

Egentligen en SAAB 93 med lättad inredning, trimmad motor och lite annorlunda styling. 50-55 hästar låter inte så mycket men i den lätta bilen och med framhjulsdrift har dom visat sig kunna matcha Ferarrris modeller från samma tid.

Flera bilder finns här.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...