Jump to content

Plaststol från MK


Mats G

Recommended Posts

250000 ? Räcker det inte med handpenning eller nåt. De kan ju konka eller vad som helst o då står man där.

När jag köpte mitt kit från MK var det bara att sätta in hela köpesumman på deras bankkonto och hoppas på det bästa. På banken undrade man vad det skulle stå för referens, kundnummer eller nått. Det hade jag inget så jag skrev "Fredrik from sweden". Nu hade jag ju visserligen varit i england fysiskt och beställt mitt kit samt druckit ett par öl med grabbarna på MK.

Link to comment
Share on other sites

De gånger jag beställt från MK så tar de en först en handpenning på 1000kr och uppåt, i vårt fall eftersom vi har 2mm godstjocklek i ramarna istället för 1,6mm så ville de ha 1000£ per bil i handpenning.

Den totala summan betalas i förskott före de levererar bilarna, visst är det skit nervöst men det är som det är och det är inte lång till England om det blir problem vilket jag aldrig haft med MK, de har skött leveranser hur bra som helst till mig. (hoppas det håller i sig :notworthy: )

Sen att summan blev så stor beror på att det är många kit, köparna får presentera sig själva här när de känner sig mogna för det.

Det som kan vara intressant är en däcksparkar träff i Västerhaninge då det kommer att finnas flera byggen inom ett par minuters gångavstånd.

/john

Link to comment
Share on other sites

...250000...

...i vårt fall eftersom vi har 2mm godstjocklek i ramarna istället för 1,6mm så ville de ha 1000£ per bil i handpenning....

Ett enkelt överslag säger mig att ni lagt handpenning på drygt 20 kit. Skitskoj att det finns så många som samlats i ditt samköp. :prop:

Är samtliga nya till vår hobby eller är det nybyggen från kända byggare?

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Nja inte riktigt så många,

Lägger man på lite delar som avgasrör i rostfritt, stolar, nya spindlar fram osv......

Kortning och balansering av kardan, modifiering av oljesump osv.

Frakt till Sverige

Så blir det inte så många, faktiskt inte fler än 5st.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...