Jump to content

En liten varning för målade snapoff nav


Krolleg

Recommended Posts

Till å börja med måste jag säga att snapoff har mycket bra service och det hela löste sig genom några mail så att jag fick ett helt nytt eloxerat nav gratis.

MEN

Det hela började med att jag köpte ett av deras svartmålade nav med "unikt nyckelsystem" (se länk nedan)

http://tillbilen.se/?artnr=SNAPOFF530&cat_id=234

Kvaliten på den svarta färgen var så usel att när jag öppnade pluncharna första gången så skrapades en massa färg bort. Innan jag enns hunnit få navet provmonterat på bilen så såg det mer eller mindre ut som att det legat i en verktygslåda i ett par år.

Färgen satt så dåligt att jag utan problem kunde skrapa bort det med mina naglar.

Så funderar ni att köpa detta nav så fundera en gång extra. Det var tydligen inget ovanlgit fel att färgen satt dåligt så köper ni ett sånt här nav så är risken att ni får dålig färg ganska stor vilket inte är så skoj på en produkt för 1700. Deras eloxerade nav är dock kanon och jämnför man kvaliten mellan eloxerat och målat så kan man inte tro att det är samma tillverkare. t.ex. ojämn yta under lack. rinningar i lacken o.s.v. på det målade navet. Det eloxerade navet har inte det minsta fel och perfekt yta.

post-1164-128401404802_thumb.jpg

Edited by Krolleg
Link to comment
Share on other sites

Ja det är mycket möjligt att det är så. Det vet jag inget om.

Ville bara informera att om man funderar på att köpa ett sånt där nav så bör man kanske tänka till en gång till. Eller iaf vara medveten om att metanlt förbereda sig på att det kanske är ett dåligt.

Men även om färgen suttit bra så är det som jag skrev tidigare ett nav som inte enns ser ut att vara från samma tillverkare. Kvaliten på ytskiktet är som natt och dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...