Jump to content

Delar från summit utan moms ?


LUPUS

Recommended Posts

Hej , under hösten vintern skulle jag behöva vilja handla på mig lite mätare för olje tryck, vatten , varvtal mm etc från summit / autometer, då tydligen tullen har börjat bli effektiv i sverige med moms etc vore det intressant om någon skall ut och resa och har bättre "rate" and tullens 25% eller känner någon som kan packa om det hela i usa till okänt kostnad innehåll

Link to comment
Share on other sites

Ska du till New York?? ;) ;)

Hehe ne det ska jag inte. Eller jag kanske mellanlandar där tyvärr.... Det är tur jag har A2 visum för annars tar det väll en hel dag att komma igenom säkerhetskontrollen den dagen :)

Link to comment
Share on other sites

Summit skickar endast med UPS eller DHL har jag för mej, och då åker man alltid på momsen. Har du en polare som kan skicka vidare från USA med annat bolag så kan man klara sig ibland.

Link to comment
Share on other sites

Är det inte allt för mycket går det att skriva "commercial samples" eller "gift" (från privatperson som avsändare) så slipper man tull, moms och speditörens avgiter.Jag gick genom immigrationen 11 sep året efter i Washington. Möttes av en 2m lång svart man med gummihandskar "Sir you have been selected for additional screening, follow me". Men det blev bara utvärtes koll...

Link to comment
Share on other sites

Jag var i Florida (Tampa Bay) runt 15 okt 2001 och dessutom hade ju dom där anthrax breven postats från St. Petersburg inte långt ifrån Tampa. Man kan väl säga att säkerhetskontrollen var utförlig. Men partyt i tampa var det inget fel på :D

En normal dag i US är ju lite skillnad mot när man anländer till SWE men då....helt sanslöst.

Lupus: Sorry ditt ämne spårar ur "en aning" :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...