Jump to content

namninsammling mot fylla på motorevenemang..


Acke

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

förlåt för den taskiga kvaliten men jag hoppas det går att läsa i varje fall.

det är ju bra att man kan skylla på andra :thumbup: om dom nu hadde på känn att det skulle bli stökit varför ökade dom inte biljetpriset och tog dit fler vakter redan från början? ja menar man kan ju inte lägga över allt ansvar på polisen.

Link to comment
Share on other sites

Vilka totala idioter har dom inget ansvar? :whip: Det kan ej vara polisens uppgift att ansvara för ordningen på ett arrangemang utan den som arrangerar detsamma och som får biljettintäkterna får stå för kostnaderna.

Om spriten blir billigare så får vi betala på något annat sätt fler poliser (läs skatt) eller högre biljettpriser (läs vakter) Troligen så kommer polisen att kräva fler vakter när bilsport söker tillstånd nästa gång.

Fylleriet i samband med rattlåsrejsing är mycket känt sedan 70 talet. Jag vet när man skulle börja med denna form av verksamhet i Vårgårda så ringde jag runt å kommunens vägnar och hörde mig för och jag kommer tydligt ihåg vad de kommuner där större dragrejsingtävlingar arrangerades sade. "stakars er". De beskrev ett massivt fylleslag i anslutning till tävlingarna. Så argumentet att det skulle bero på billig sprit håller inte.

Lev väl

Michael Wänström

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

efter en ½ dag på säve (12-17) märkte jag inte av någon fylla över huvud taget.. :)

om det har me "goa gubbar" i Göteborg eller Bilsport att göra låter jag vara osagt, jag är bara nöjd över att slippa allt för överförfriskade människor.... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...