Jump to content

Roadster Bil


Maglaby

Recommended Posts

E det någon som vet vad som hänt med Roadster.

Försökte ringa dom idag men fick till besked att numret var stängt på abonentens begäran!!!!

Har dom kånkat? har inte fått alla mina delar som jag har beställt.

Tacksm för svar om någon vet.

Link to comment
Share on other sites

Ingen aning men kollar man på http://bolagsverket.se/snr och söker på 556539-6958 så står inget.

Några fler nummer etc:

Roadster Bil AB (A company in Potenza Sportscars Ltd Group)

Box 645, 13526 Tyresö

Butik: Radiovägen 2, 13548 Tyresö

Tel: 08-55619125, Mobil: 0705-211760

Fax: 08-7732900

www.roadster.se

Några betalningsföreläggande

http://www.eniropro.se/company/5565396958/4

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Jag snackade med dom i måndags. Och som jag fattade det så hade dom slutat med westfield saker bara.

Men jag hade lite svårt att höra exakt vad han sa men han jag pratade med sa nått om "att stänga ner" jag fattade det som att de va westfieldsakerna men de verkar vara hela alltet då.

Edited by Krolleg
Link to comment
Share on other sites

Han sa att Engelsmännen har köpt företaget så delarna ska komma direkt från England till kunderna. Är det bullshit tro? Jag har väntat på stötdämpare!

Då får jag leta i England? Hur va det med postens servise?

Link to comment
Share on other sites

From sommaren 2008 så har den engelska koncernen/företaget "Potenza Sportscars Ltd" ägt Roadster Bil AB till 100%. Potenza äger även 100% i Westfield.

Så om det är så att allt skall säljas och levereras från England så fattar jag inte varför dom inte går ut med sådan information bl.a. på detta forum...är ju inte så konstigt egentligen. Bosse och Roadster har ju i stort sett inget lager ändå.

Här framgår det att det är ett engelskt bolag som äger Roadster

http://www.121.nu/onetoone/foretag/roadster-bil-aktiebolag-7C36/grunddata

Under personer finns några bekanta Westfield-namn

Link to comment
Share on other sites

Krolleg: Jo, så kan det ju vara och i synnerligt som det är samma ägare som Westfield. Men som vanligt med Bosse så får man inte reda på nåt.

Bengt: Köper det också, måste ju vara lönsamt. Man har ju inte lust att jobba gratis ...eller betala för att jobba :) Dock så ser det ju ganska bra ut 2008 (t.ex. ej nyttjad checkkredit) men var lite segt 2007 (t.ex. max utnyttjad checkkredit). -197 KSEK dock ....

http://www.121.nu/onetoone/foretag/roadster-bil-aktiebolag-7C36/ekonomi

Jaja, jag handlar inte på Roadster längre ändå pga deras kassa kundvård, långa leveranstider etc (visst,... schyssta priser många gånger..). Har inte läst om många (eller inte nån faktiskt) som berömmer Bosse/Roadster för deras service och grejer. Bara läst negativa grejer samt att det finns en del som inte tar ställning i diskussioner.

Så utifrån mitt perspektiv så kan det inte bli sämre, bara bättre. Tycker om Westfield's kit men bättre om man köper direkt från fabriken/leverantören.

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Företaget Roadster har varit ett skämt från början till slut. Men å andra sidan har man fått några roliga stunder med dom.

Ljuspunkter från Roadsters Historia

*Tjafset om den där XTR2:an. Då roadsters folk gick under falska identiteter på rejsa och berömde sitt eget företag, arbete och insatser. Typ skickar dagens ros till sig själva under falskt namn.

*Roadster Cobran som inte klarade SFRO1

*Innan dom sålde WF så sålde dom Robin Hood. Som enligt Bosse var snabbare på bana än alla Caterhams

*Mattias Anderssons Megabusa som byggdes klart 2001 (tror jag) och som fortfarande sommaren 2008 inte hade gått en meter pga problem med elsystemet. Den var med på se7en-days i finland två ggr, och gick inte ett enda varv.

*Chefsmekanikern som aldrig tog körkort Det hade inte blivit av, enligt han själv.

*Dom legendariska provåkningarna i deras svarta WF. Där Bosse varje gång han gasade samtidigt kastar sig bakåt mot stolen för att man skulle tro att det var ett överjävligt drag.

*Deras röda demobil som hade mer än 10 graders toe out i fram och blinkande instrument i vänsterböjar

Listan kan göras lång

Jag lider dock med alla fordringsägare som troligen inte kommer att få sina pengar.

Link to comment
Share on other sites

Företaget Roadster har varit ett skämt från början till slut. Men å andra sidan har man fått några roliga stunder med dom.

Ljuspunkter från Roadsters Historia

*Tjafset om den där XTR2:an. Då roadsters folk gick under falska identiteter på rejsa och berömde sitt eget företag, arbete och insatser. Typ skickar dagens ros till sig själva under falskt namn.

*Roadster Cobran som inte klarade SFRO1

*Innan dom sålde WF så sålde dom Robin Hood. Som enligt Bosse var snabbare på bana än alla Caterhams

*Mattias Anderssons Megabusa som byggdes klart 2001 (tror jag) och som fortfarande sommaren 2008 inte hade gått en meter pga problem med elsystemet. Den var med på se7en-days i finland två ggr, och gick inte ett enda varv.

*Chefsmekanikern som aldrig tog körkort Det hade inte blivit av, enligt han själv.

*Dom legendariska provåkningarna i deras svarta WF. Där Bosse varje gång han gasade samtidigt kastar sig bakåt mot stolen för att man skulle tro att det var ett överjävligt drag.

*Deras röda demobil som hade mer än 10 graders toe out i fram och blinkande instrument i vänsterböjar

Listan kan göras lång

Jag lider dock med alla fordringsägare som troligen inte kommer att få sina pengar.

Den listan kan göras VÄLDIGT lång....

Link to comment
Share on other sites

Företaget Roadster har varit ett skämt från början till slut. Men å andra sidan har man fått några roliga stunder med dom.

Ljuspunkter från Roadsters Historia

*Tjafset om den där XTR2:an. Då roadsters folk gick under falska identiteter på rejsa och berömde sitt eget företag, arbete och insatser. Typ skickar dagens ros till sig själva under falskt namn.

*Roadster Cobran som inte klarade SFRO1

*Innan dom sålde WF så sålde dom Robin Hood. Som enligt Bosse var snabbare på bana än alla Caterhams

*Mattias Anderssons Megabusa som byggdes klart 2001 (tror jag) och som fortfarande sommaren 2008 inte hade gått en meter pga problem med elsystemet. Den var med på se7en-days i finland två ggr, och gick inte ett enda varv.

*Chefsmekanikern som aldrig tog körkort Det hade inte blivit av, enligt han själv.

*Dom legendariska provåkningarna i deras svarta WF. Där Bosse varje gång han gasade samtidigt kastar sig bakåt mot stolen för att man skulle tro att det var ett överjävligt drag.

*Deras röda demobil som hade mer än 10 graders toe out i fram och blinkande instrument i vänsterböjar

Listan kan göras lång

Jag lider dock med alla fordringsägare som troligen inte kommer att få sina pengar.

Skriv mer då. Detta var ju rolig läsning :)

Jag som trodde jag hade otur som vanligt som inte han beställa från dom. Men det verkar ju vara tur att jag inte han.

Link to comment
Share on other sites

Slog ihop 2 trådar som handlade om samma sak.

Undrar hur det nu går med de 2st XTR2 som byggs här i Västerås? De skulle få all hjälp med SFRO & reg.besiktning av Roadster och Bosse

Link to comment
Share on other sites

Det finns säkert mycket att tycka om hur Roadster skött sina kunder men jag tycker det är ändå att det är väldigt trist att möjligheten att köpa delar till våra bilar minskar. Jag har inte handlat mycket av honom men för mig har det funkat bra. Det är mycket värt att ha ett ställe där man kan köpa specialgrejor som lampor, huvlås, korta drivaxlar inom landets gränser. Hoppas att nån ser möjlighet att ta vid där Roadster slutade.

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

Bosse har alltid varit bra när jag handlat, funkat till 100 %

Dämpare köpte jag dock senast från England , http://www.dampertech.co.uk/contact.html

Jag kommer nu inte ihåg vad han heter men jag fixade allt mycket bra.

Nu kom jag på David Ainsworth hette han (kanonkille)

Edited by heralue
Guldfisk
Link to comment
Share on other sites

Vad är det för fel med att ta delarna direkt från England? Dessutom så blir det ju billigare! När jag ringde Westfield så fick dom inte sälja till Sverige bara för att Roadster hade huvudagenturen. Om jag kunde skriva det på nån bosatt i england så blev det fan så mycket billigare.

Med tanke på hur dom jönsarna har behandlat sina kunder och ljugit människor rakt upp i ansiktet så var det nog bäst det som skedde.

R.I.P Roadster!

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för fel med att ta delarna direkt från England? Dessutom så blir det ju billigare! När jag ringde Westfield så fick dom inte sälja till Sverige bara för att Roadster hade huvudagenturen. Om jag kunde skriva det på nån bosatt i england så blev det fan så mycket billigare.

Med tanke på hur dom jönsarna har behandlat sina kunder och ljugit människor rakt upp i ansiktet så var det nog bäst det som skedde.

R.I.P Roadster!

Så sant så, kunde inte ha skrivit det bättre själv :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Min teori är att Potenza som äger både Westfield UK och Roadster Bil har nog bara beslutat att värdet av att ha en Svensk filial kostar mer än vad det smakar. I den globala världen så kan de lika gärna sköta allt ifrån UK.

Hemsidan finns ju kvar fast uppdaterad med engelska telefonnummer. Tror det är en tidsfråga innan det blir en "re-direct" till Westfield UK.

Jag tror dom lägger ner (ej konkurs)....men jag har inte sett senare års bokslut men 2008 ser ju klart bättre ut än 2007 men den globala finanskrisen lär ju ha slagit på Roadster också och leverantörsskulderna kan ju snabbt kila iväg...

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Jag tror också att det är en nedläggning. Men den är nog framtivingad innan en stundnande konkurs.

Tror även att det finns en hel del oegentligheter i det bolaget. Men det är bara min egen uppfattning. WF vill nog inte smitta ner sitt namn med en massa trassel.

Men som sagt, dom har bidragit med många goda skratt under åren.

Nån som kommer ihåg framvagnen på den första cobran? Den som var baseras på Lada (Niva?). Nedre A-armen var för klen så man bultade helt enkelt en 8mm plåt tvärs över den. Ett stort sjok med en bock på så att A-armen inte skulle flexa. Det såg för jävligt ut..

Sen la dom stolta ut en bild på eländet och skrev "Stadiga grejer för hårda dagar på banan". Som tur va stoppade SRFO det hela. Vet dock inte om det var pga fram vagnen eller om det var nåt annat.

Lite synd att historian tar slut, med tanke på alla glädjestunder. Men det kanske bara är en fnurra på tråden. Bosse kanske går tillbaka Robin Hood till som är dom bästa bilarna (enligt honom själv).

Link to comment
Share on other sites

Grabben hade fotbollsmatch i Älta i helgen, passade då på att åka förbi Roadster i Lördags för att se om shoppen var kvar. Ingenting fanns kvar och när man kikade in genom garageportens fönster så låg det bara massa byggbråte och annat rivningsmaterial.

Tycker själv att det är lite tråkigt att de lägger ner, har köpt lite delar där och alltid fått bra service. Sen har jag förstått att alla inte är lika nöjda med servicen.

Jag tycker ändå att Roadster ändå gjort ett bra jobb för främjandet av våran typ av bilar.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan också tycka att om Roadster lägger ner så vore det trevligt med ett hej då och tacka gamla kunder på typ detta forum....eller är dom rädda för massa påhopp och glädjetjut ..

Som när Michael lade ner sin satsning på Mk så sa han tack å adjö, snyggt skött!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Svar från Westfield:

Good Afternoon

Thank you for your e-mail.

Yes, I am sorry but Roadster Bil has now closed down.

It is owned by Westfield Sportscars, and all enquiries will have to be directed to us here in the UK.

We will be happy to help you in any way with your enquiry.

Many thanks

Best Regards

Judy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

:)

En del verkar ha svårt att förstå att först Bosse är inte Roadster Bil AB.

De blev sålt till företag P som i sin tur ägs av Bentley för några år sen

efter det blev sålt verkar P inte riktigt förstått att fakturor skall betalas

B har gått i pension officiellt efter försäljningen. B har inte haft åtkomst

till siten roadster.se efter försäljningen. Det ägs och styrs av bolag P.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag kan bara gapflabba och njuta. :516:

Det är så gött att se när verligheten kommer i kapp dessa lycksökare -

och speciellt skoj när det är en tomte från mänskobyn. :thumbsup: :notworthy: :thumbsup: :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Jag kan bara gapflabba och njuta. :516:

Det är så gött att se när verligheten kommer i kapp dessa lycksökare -

och speciellt skoj när det är en tomte från mänskobyn. :thumbsup: :notworthy: :thumbsup: :thumbsup:

?????????????????????????????????????????????????????????????

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Kenneth !

människo byn är tydligen = stockholms folk.

Tror att atorp lider av ett "SK" stockholms syndrom :515:

De är rätt vanligt bland folk söder om vättern :lol:

! atorp gillar dig trots att du körde i från mig på kullen :wub:

:edit de är slut på de nu :racesmile: att bli om åkt atså

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

hmm nu har jag börjat ältra de där igen (hur jag kunde bli om åkt av en bec med en på pappret sämmre motor)

Hade ju vid tillfället en fet trimmad R1 motor (portad topp trim kamaxlar högkomp kolvar motec sprut mm mm)

som enl motor bygaren skulle lev ca 175 hk.

De visade sig under ses att jag inte åkte fortare med den än den gammla hugg motorn :prop:

kan lova att de kändes surt då........

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tjaba Micke

Som en känd smålänning i från Lönneberga uttryckte det

- det var inte meningen. :lol:

Hörde att du fått i nya friska prylar i bilen - skall bli skoj

och se dig på banan igen.

Vi får se om jag får ihop mitt bygge så jag kan vara med och leka i sommar.

Har tiden mot mig i vanlig ordning - jobbet tar för mycket av min fritid. :prop:

ha de

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...