Jump to content

Frakta kit från england


JockeB

Recommended Posts

Hej,

Fick en uppgift från tillverkaren att lådan är "1.8m wide 1.5m high and 3.2m long".

Han verkar inte vilja ordna frakt så hur gör jag nu ?

Finns det fraktfirmor som jobbar med privatpersoner för "stora lådor" frakt ?

Det kan ju gå att jag mailar honom med kontakt uppgifter för frakt också

//jocke

Link to comment
Share on other sites

Det är en del Land Rover folk som använder sig av http://www.markjenningsab.se för att frakta tunga grejer från england. Jag har inte själv provat och kan inte gå i god för firman, men jag har inte hört några klagomål.

Annars så kan du ju kolla med dom stora fraktfirmorna vad som tar. När jag köpt delar från england så har dom kommit med bl.a DHL, UPS, Parcelforce, interlinkexpress

Link to comment
Share on other sites

Vid de tillfällen jag köpt kit från england har jag nyttjatDSV

En utav de största anledningarna till detta är att det är du som köpare som har ansvaret för paketet, skadas det eller kommer det bort så kan du få stå för kostnaden själv. DSV har en bra försäkring som är kopplad till Trygg Hansa i sverige, så händer det något i England eller sverige under omlastning osv.. så har du en kontakt som sköter allt.

Jag vet inte om det är det billigaste alternativet men det har fungerat bra, kostar ca 9000kr för två kit och 14000kr för sex kit.(från MK i England)

www.dsv.com/se/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...