Jump to content

porsche 550 spyder replica


mickeseven

Recommended Posts

hej. finns här någon som känner till ifall det finns någon som byggt eller bygger en porsche 550 spyder replica i sverige? som närmast besatt av denna bil är jag ofta inne på ett amerikansk forum: spyderclub.com( kan rekommenderas)i usa finns det en uppsjö tillverkare av 550 replicor tex beck , vintage spyder, chamonix , fibersteel, som ett exempel kan sägas att beck har tillverkat över 1200 st 550 replicor.alla dessa replicor är mycket autentiska ,rörram enligt orginal porsche ritningar(vad dom själva säger)och som dets er ut mycket fina avgjutningar,samt fina detaljarbeten.har hittat en engelsk tillverkare med:http://www.technic-motorsport.com/index.html. nån som känner till något på svensk mark.tacksam för svar

Link to comment
Share on other sites

Jag har för mig att jag såg en sådan på blocket för ca en vecka sedan, jag kan dock inte hitta den igen, kankse någon annan som sparade annonsen.

Beck verkar fina men jag tycker nog att priset avskräcker lite, inte direkt locost:

Pricing Breakdown:

Deluxe-Body Package………………………………………………………………...$19,995

Roller Package Assembly Fee………………………………………………….…........$3000

Standard 4-speed manual (drum-to-drum) 4.12 Ring & Pinion transaxle……….…......$1400

3 completion packages………………………………………………………………….$2061

Total: $26,456 (less engine)

Link to comment
Share on other sites

Jag har för mig att jag såg en sådan på blocket för ca en vecka sedan, jag kan dock inte hitta den igen, kankse någon annan som sparade annonsen.

Beck verkar fina men jag tycker nog att priset avskräcker lite, inte direkt locost:

Pricing Breakdown:

Deluxe-Body Package………………………………………………………………...$19,995

Roller Package Assembly Fee………………………………………………….…........$3000

Standard 4-speed manual (drum-to-drum) 4.12 Ring & Pinion transaxle……….…......$1400

3 completion packages………………………………………………………………….$2061

Total: $26,456 (less engine)

Precis, var där inte en gul med gula fälgar på blocket??

Link to comment
Share on other sites

Prova med Tommy Claeson på: http://www.hotrod.nu/

Har för mej att han snacka om att tillverka glasfiber karosser av spidern. Han kan nog känna till ett och annat bygge.

Stämmer inte, Tommy har tagit fram en Speedster replica. Var och tittade på den i tisdags. Mycket fint plastjobb. Men inte en Spyder....

http://www.speedster.nu

Edited by Hising
Link to comment
Share on other sites

finns en porsche 550 replica på garaget.org /bilar/porsche , av märket vintage spider .den är grymt fin . porsche 356 motor , rör-ram mm . var utställd på elmia i år. enligt honom skall det finnas 2 till i sverige, dock är dessa byggda på VW bottenplatta (svansmotorbilar således) enastående bil men som sagt inte locost direkt

Link to comment
Share on other sites

har för mig priset på 356 speedstern skulle bli 45 för kaross och 10 för rörstärknings-ramen för platta/kaross.. för dom pengarna skulle dörrarna och tror jag luckorna vara hängda..+ att givetvis huvar och dörrar sitter ihop inner och ytterskinn.. priset är iofs ganska så högt ..men speedster karosser brukar inte vara speciellt billiga..

en arbetskamrat planerar att bygga en dylik... kommer att lyfta av karossen från hans donator vw i morgon då en annan av mina kompisar behöver den..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...