Jump to content

Spjällhus


Flying finn

Recommended Posts

Jag har ett spjällhus från Sierra 2,9i liggande, om det kan vara av intresse. Bara två spjäll förstås, så du behöver hitta ett till i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett spjällhus från Sierra 2,9i liggande, om det kan vara av intresse. Bara två spjäll förstås, så du behöver hitta ett till i så fall.

Hur ser dessa spjäll ut, har du bild, har försökt googla efter bilder på dessa spjäll utan hitta något.

Hur stora spjäll är det i dessa?

/Tord

Link to comment
Share on other sites

2,8i och 2,9i har olika spjällhus. Ska se om jag kan leta upp en skiss på dem på min egen dator, eller mäta upp dem om jag ska till garaget imorgon.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

gsxr 1000 har jag på min och köpta via Ebay.co.uk

jag har spjällhus från suzuki 750 SRAD - de är delbara - numret är 33EO samt 7y4 (bore size 39mm)- köpt på ebay.co.uk

kengren

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för c-c mått mellan spjällen?

Är 2,8i och 2,9i spjällen lika?

Jag mätte och fick det till 76 mm. Bifogar en bild på ett 2,9-spjällhus.

post-12-127982925884_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

kanon.

jag håller på och monterar mina tb (suzuki_gsxr750_raid)på en duratecmotor - har tänkt använda spridarna som sitter orginal på toppen - spridarna som finns i spjällhusen har jag inte tänkt att montera nu - vad skall man plugga dessa hål med (någon skrev att man kunde gänga upp dessa men jag skulle vilja ha möjligheten att kunna montera dem eventuellt senare om jag skulle vilja köra sekvenielt i framtiden

hur har ni tänkt lösa detta?

kengren

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis dragit igång min duratec med gixxer trottelhus och megasquirt.

Dom trottelhusen jag köpte var redan förberedda med täckplåtar för spridarhålen. Dom fyller ut hålen för spridarna. Det verkar funka bra, även om den går som en påse skridskor när jag lämande den och stack på semester.

Link to comment
Share on other sites

För max effekt bör en spridaratrapp svarvas.

Gör man bara ett täckhål så finns ju möjligheten att det uppstår en luftvirvel där. Och det jag lärt mig om motorer hittills är att man inte vill ha några virvlar in i motorn :)

Link to comment
Share on other sites

virvlar är en sak och turbulens en annan. vissa virvlar blandar upp bränslet med luft och blandar det bättre.

jag svarvade pluggar till mina som passar precis utan kanter.

jag tror inte man märker nån skillnad om man lägger brickor istället,det gör så lite.

turbulenser får man kanske på andra håll också för luften ska gå från filtret till ventilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

spridarhålen har jag täckt med M6 pop-nut och därefter skruvat in en M6-bult med gängtättning - testade först i 10,5 mm hål att fixera pop-nut det drog bra och känns som det blir tätt - testade sedan att knacka ut denna pop-nut och det gick också bra

behöver klammer till insugsgummin (både till motor och till "orginaltrattarna" - går att beställa på mc-firma men det är långa leveranstider - finns det ingen firma i sverige som man kan beställa själv ifrån - tror det går fortare

kenneth lundgren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...