Jump to content

Tullinge!


Superswift

Recommended Posts

Datum för Sevenkörning på Tullinge är nu spikat.

Det blir den 12e juni mellan 13.00-17.00 (19e gick inte pga heldagsbokning)

Hör av er om ni vill köra! :wohow:

Eller om ni vill komma och kolla..... :blink:

Totalkostnad 3500:- som vi delar på.

Anmälan bindande så jag slipper betala hela beloppet själv vid spöregn... :(

Link to comment
Share on other sites

Får man provköra din sjua om man kommer? :D

Med tanke på din divis "kör hårt" så vette f-n.... ;)

All EVENTUELL provkörning blir när jag själv inte tänker köra och under regeln "You brake, you pay" samt att jag INTE vill åka med.

Hatar att sitta bredvid....det är det läskigaste som finns....

Link to comment
Share on other sites

Skojade bara, jag är livrädd för att köra folks bilar, åtminstone deras sommarbilar och andra finare bilar. Det krävs så otroligt lite för att katastrofen skall vara ett faktum, och framför allt på en bil som man inte känner. Därför brukar jag undvika provkörningar av bilar som betyder mycket för deras ägare.

Men skriv upp mig på listan, jag kommer och kollar på snygga bilar!

Hur många är det hittils som skall komma, ungefär hur mycket kan man räkna med att få betala? Det krävs ju trotts allt bara ett tiotal gubbar innan 3500kr är nere på en rimlig nivå.

Link to comment
Share on other sites

låter mycket intressant......hoppas jag är ledig då.....tyvärr så tycker jag att 12:e låter bekant .... hoppas inget är planerat då

Link to comment
Share on other sites

Får man provköra din sjua om man kommer? :D

Med tanke på din divis "kör hårt" så vette f-n.... ;)

All EVENTUELL provkörning blir när jag själv inte tänker köra och under regeln "You brake, you pay" samt att jag INTE vill åka med.

Hatar att sitta bredvid....det är det läskigaste som finns....

Får jag sitta brevid då? Vi vet ju trots allt att jag får plats så bra i den ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm..  tror inte bilen e klar tills dess..  :(  å från göteborg e de lite för långt att åka bara för att kolla....  :(

Ähhh, det är fyra timmar med bil eller någon timme bara med flyg! ;)

Vi borde fundera på att lägga någon/några större träffar på lite olika platser om något år eller två när folk börjar bli klara med sina åkdon. Och framöver se till att vinna pris på powermeet eller på andra ställen som största "märkesklubb" .

Tills dess får Tommy fixa jackor, T-shirtar, kepsar, partytält, flaggor, vimplar, skyltar och ballonger med loggan på så vi garanterat syns ordentligt.... bilarna är ju så låga att de försvinner i gräset. :)

Link to comment
Share on other sites

Bilarna är ju så låga att de försvinner i gräset.

Jag kan fixa ett gäng Lysröda vimplar på pinnar... Sådana som "småkottarna" har till cykeln :prop:

Det blir fint: En grön sommaräng med massor av Locost-vimplar som sticker upp och surrar runt. :D

Link to comment
Share on other sites

Bilarna är ju så låga att de försvinner i gräset.

Jag kan fixa ett gäng Lysröda vimplar på pinnar... Sådana som "småkottarna" har till cykeln :prop:

Det blir fint: En grön sommaräng med massor av Locost-vimplar som sticker upp och surrar runt. :D

jag läste på internet om en kille som hadde satt sånna vimplar på sin locost bara för att folk skulle se honom när han körde i stan, han var räd för att bli påkörd :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. jag blev påbackad av snubbe med maxtonade bakrutor...

man kanske skulle sätta extraljus på störtbågen så man kan blinka lite ?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tullinge

Fattar inte riktigt varför just jag fastnade med att försöka fixa detta, som aldrig ens kört på en konbana. Detta innebär att jag behöver all hjälp jag kan få från de som har varit med förr…

Eftersom vi ska in på ett annars avstängt område och måste passera landningsbanor som används av flygplan så måste vi samlas innan och åka gemensamt genom grinden. Så SENAST vid grinden 12.40, ok? Se bifogad karta eller maila mig för en i högre upplösning.

För de som inte hittar dit skulle vi kunna anordna en gemensam bilkolonn ner från mer central plats, några förslag på tid och plats? McDonalds vid Årsta/Martin Ohlsson och sen ta Huddingevägen ner?

Det är lite svårt just nu att beräkna hur många som kommer men en bra start vore om alla kunde sätta in 200 kronor på mitt konto i förväg, resten reglerar vi på plats, med lite tur så får vi pengar tillbaka, annars så var beredd med en lite växelpengar….

Kontonummer lämnas via mail så maila mig!

Märk med ert namn, inte mitt, tro mig det händer. så jag vet vem som har betalat.

Behöver inte skriva Tullinge eller annat bara ert namn.

Och som jag sa tidigare jag är helt grön på detta så om någon vill ta vid härifrån och ordna det på plats som har bättre rutin på detta så helt ok för min del….annars får vi hjälpas åt helt enkelt. Och hoppas att folk tar med sig lite koner...

Prel startfält (kan ha missat någon?)

Anders Eriksson

Mikael Kallerman

Per-Olof Webjörn

Magnus Sollenberg

Håkan Ekestang

Fredrik Bolander

Joachim Englundh

John Svensson

Markus Danilsons

Tomas Danilsons

Andreas Lydig

Bo Jakobsen

Per Carlsson

Klas Björkman

Peter Simons

+ ett par Ferrari, nån Corvette och Mustang och annat skräp (de måste givetvis också betala, ni som har kontakt med dem!)

post-18-1085474740.gif

Link to comment
Share on other sites

fan att man bor nere i skåne. jag vill också dit men jag har varken jag har råd eller tid just nu.  :(

jag kan bara instämma.... plus att bilen fortfarande e i molekyler.. :(

Link to comment
Share on other sites

fan att man bor nere i skåne. jag vill också dit men jag har varken jag har råd eller tid just nu.  :(

jag kan bara instämma.... plus att bilen fortfarande e i molekyler.. :(

Men vi laddar med digitalkameror och DV-kameror! :D

Link to comment
Share on other sites

Tjeena,

Jag kommer gärna med och kollar lite, även om min "lågkostnads7:a" troligen inte är körbar förrän fram mot hösten.

Jag bor i Tullinge så platsen kan inte vara bättre för min del.

Har du tänkt dig att även "åskådare" är med och betalar del i hyran, som ett "inträde", eller endast körande deltagare?

/Hasse

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att åskådare inte ska behöva betala,

Men man nog inte räkna med att få in sin bil på området utan får försöka ställa den på grusparkeringen bakom och gå sista biten.

Kom gärna och kolla!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att åskådare inte ska behöva betala,

Men man nog inte räkna med att få in sin bil på området utan får försöka ställa den på grusparkeringen bakom och gå sista biten.

Kom gärna och kolla!

Bra. Annars kan jag försöka få med mig farsan och hans Mitsubishi Lancer kombi med en klen motor (mindre än 100 tror jag)... fast han har vart rallyförare så det kanske går ändå :twisted: och jag tror nog han skulle gilla det...

Plus att han får se att Sevens inte är omöjliga projekt ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi kan få hyra tidtagningsutrustning och koner från Lazzat för 1500 kronor. Vad tycker ni? det blir ca en hundring till i kostnad per person men det kan det väl vara värt?

Skicka in ett svar ni som tänker komma!

Och glöm inte att föra över pengar till mitt konto ;)

Link to comment
Share on other sites

:wohow: :wohow: :wohow: :wohow: :wohow: :wohow: :wohow:

Glöm inte bort Tullinge på lördag! Har du ingen bil så kom och kolla!

Och håll tummarna för att det slutar regna...... :thumbup:

:wohow: :wohow: :wohow: :wohow: :wohow: :wohow: :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet hur man kommer dit kommunalt? Pappa skulle på marknaden i Trosa den dagen. Och alla andra verkar ha åkt bort :blink:

Eller så har någon i Huddinge trakten plats i bilen? ;)

Link to comment
Share on other sites

Eller tar du dig in till Söder så kan du få åka med mig. Dock i V70 med Dala7:an på släp  :icon_angry:

2:a SFRO på nu på onsdag.

Det vore ju verkligen kanon!

Men då är du alltså klar snart :D

Link to comment
Share on other sites

Fast nu när jag tänker efter.... om Sara eventuellt inte åker med så finns det ju en-två platser över i Volvon och en plats i min sjua så om det är någon mer på Södermalm som behöver skjuts ner så går det nog att lösa! :wohow:

Vi behöver säkert inte fälla mer än det ena sätet om ens det i Volvon.

Link to comment
Share on other sites

V70 eller seven, spelar ingen roll, bara man kommer dit! :D

Fast visserligen, åka Seven :D hmm... :icon_oops: weee :wub:

Så när ska man vara på plats i garaget då? Dit hittar jag ju i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer norrifrån så jag kan alltid svänga in på söder och fiska upp någon om det blir tight med platser i v70:n.

Undrar föressten om jag inte gör det ändå. Då kan jag ta rygg på er i och med att jag inte är säker på vägen dit. Dessutom kan jag kolla att Dala7:an inte trillar av släpet :D

Micke

Link to comment
Share on other sites

Toppen då kan vi ses vid mitt garage på nackagatan runt elvatiden kanske? Vi måste lassa på och åka ner lite tidigare så vi hinner sätta ut konbanan till 13.00.

No problem, ååh va skoj det ska bli på lördag! :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Det beror på i vilken grad det är skitväder. Ska kolla runt lite hur folk känner. Eller om Söndagen är obokad om man har möjlighet att flytta det. Det måste jag isåfall kolla först imorgon när vädret har stabiliserats sig lite mer och väderleksrapporterna är lite mer pålitliga. Just nu verkar det som om det kan bli uppehåll på eftermiddagen med lite tur.

Link to comment
Share on other sites

För mig spelar det ingen roll, jag är vattentät :D

Tänker mest på er, det är kanske inte så kul att ta ut pärlan i regn och rusk.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Jag vill bara önska lycka till och hoppas ni får bra väder på lördag och tar mycket film och bilder! :thumbup: Jag kan tyvärr inte komma och titta.... :(

Link to comment
Share on other sites

Har slängt upp några bilder i "Bilder och filmer" avdelningen, fler kommer nog ikväll om jag hinner klart med min bygg-sida, (har inte börjat ännu, men så har man jobbat som webdesigner så det går nog fort ;))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...