Jump to content

Svenskt Sportvagnsmeeting 2010


Michael

Recommended Posts

"Svenskt Sportvagnsmeeting 2010

Sportvagnarnas Superhelg!

Nordens största sportvagnsträff bjuder på action, mångfald, underhållning och trivsel! Allt inramat på Sveriges vackraste racingbana i hjärtat av Skåne."

Jag betalade in avgiften till rallyt på svensk sportvagnmeating för mig och bosse i dag.

Skall några andra till Knutstorp?

Vi åker ner på fredagen. Under lördagen blir det rally och sedan hemfärd på söndag. Vi har för avsikt att tälta på området så vi hoppas vädergudarna är oss nådiga. Jag har varit där en gång i strålande sol och en gång i det mest ihålande skyfall jag upplevt någonsin.

länk http://www.sportvagnsmeeting.se/

Vi ses

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Självklart! Kommer att bli 22'a året i rad jag kör med min Spitfire!

Samlandet av SSM dekaler att sätta i framrutan har blivit som ett gift, tror att jag är inne på tredje lagret nu...

Skulle vara roligt om där blev en Locostruta på parkeringen.

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Jag ska ockå åka dit fast bara för att titta på racing på lördagen. jag kollar givetvis också när ni kommer imål från rallyt.

Jag kör 7 om det är bra väder annars blir det nåt med tak

Vi ses där

Link to comment
Share on other sites

"Svenskt Sportvagnsmeeting 2010

Sportvagnarnas Superhelg!

Nordens största sportvagnsträff bjuder på action, mångfald, underhållning och trivsel! Allt inramat på Sveriges vackraste racingbana i hjärtat av Skåne."

Jag betalade in avgiften till rallyt på svensk sportvagnmeating för mig och bosse i dag.

Skall några andra till Knutstorp?

Vi åker ner på fredagen. Under lördagen blir det rally och sedan hemfärd på söndag. Vi har för avsikt att tälta på området så vi hoppas vädergudarna är oss nådiga. Jag har varit där en gång i strålande sol och en gång i det mest ihålande skyfall jag upplevt någonsin.

länk http://www.sportvagnsmeeting.se/

Vi ses

Michael W

Jo jag brukar besöka detta evenamang, men kör ner söndag morron och hem igen på kvällen.

/ Jarl

Link to comment
Share on other sites

Skit oxå, jag brukar alltid vara på plats både lörd och sönd, men i år tänkte jag mig inte för och bokade en fiske tur samma helg :-) (upptäckte det inte förrän jag såg denna tråden)

Nåja, jag åker iallafall dit på fredagen och tittar på träningen, har aldrig varit där på fredagen förr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hemma igen efter en dag på Knutstorp, kan rapportera att det som vanligt fanns många fina/roliga bilar!

Ska ni dit i helgen så kan jag rekomendera solkräm!

Link to comment
Share on other sites

Just hemmkommen från Svensk sportvagnsmeating. Nöjd men lite öm i skinnet efter en helt fantastisk resa. Vi det vill säga Jag min fru Annika och Bosse med fru åkte ner i fredags och bodde i Malmö på F1 hotells ( är det locost så är det) det kändes lite oroligt att lämna bilarna utanför hotellet som ligger granne med ett nattöppet Mc donalds men det fick gå. Under lördagen så delog vi i ralyt jättetrevligt arangerat med trevliga kontroller och blandade frågor. Rutten var mycket vacker och stundtals het hänförande när man letade sig ner mot sundet på slingrade småvägar med Ven i fonden och som tidigare sagt en strålande sol. När vi kom fram till knutstorp så glimade ett bekant ansikte förbi Sorin men när jag parkerat var han borta. Jag och Bosse gick och kollade in alla bilar klart sevärt. Vi insåg att vi inte kommer att vinna ändå så vi bestämde oss för att åka tillbaka till hotellet precis när vi skulle åka så kommer Sorin med familj promenerande. vi snackar en stund och när Sorin får klart för sig var vi bor så erbjuder han oss garageplats för bilarna. Hans meckgarage visar sig ligga bara ett stenkast från där vi bodde. Vi blir glada för nu slipper vi oro oss för bilarna under natten. Som grädde på moset får vi ta en ordentlig titt på Sorins exremt välbygda och snygga bil tyvärr så slarvade jag när jag knäpte en bild så bilden är kass men bilen var i absolut toppklass. Tusen tack Sorin för att vi fick garageplats under natten :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile:

Söndag tillbaka till Knutstorp och såg på tävligen. Det fans en skylt med odet Super seven utan lotus framför där parkerade vi tillsammans med två andra sjuor.

Tyvärr orkade jag inte hela dagen då jag kände mig som en nykokt kräfta. Vi åkte hemmåt efter att vi sett och hört Pettersons gamla F1a. Hemfärden gick problemfritt. En helt fantastisk resa som hade varit helt perfekt om bilen fungerat jag får ingen tomgång efter det att jag bytt topp. Har kollat kamrem fördelare rengort förgasarna kollat alla spjäll men fortfarade strulade det nu är iderna slut får fortsätta senare i veckan.

Lev väl

Michael W

post-31-127827577015_thumb.jpg

post-31-127827579326_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ingenting att tacka för Michael . Kommer ni nästa år så fixa vi plats då också .

Kan du Pm din mail adress så att jag kan skicka lite bilder vi pratade om i garaget ?

Ha det bra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...