Jump to content

Spjällhus och insug till Ford Duratec


Patrik Rydh

Recommended Posts

Har fått lite andra planer för min motor så jag säljer mitt insug med spjällhus.

Det är Suzuki Hayabusa spjällhus som är isärflyttade, nya laserskurna bleck finns mellan dem för "spjällaxeln". Sitter svarvade pluggar i för spridarhålen (inte limmade än) eftersom spridarna sitter i toppen på Duratecen. Distanser finns också mellan spjällen för att få rätt avstånd mellan dem.

Orginal Suzuki TPS-givare sitter monterad.

Insuget är färdigt men behöver matchportas mot motorn för att bli perfekt.

Har även ett nytt lågt pipercrossfilter med oskuren backplate som kan köpas till för 700kr.

Har tyvärr inga trattar, har väntat med att köpa/tillverka dem till jag visste exakt hur mycket plats som finns.

Jag har byggt dem för att passa på en Lotus Elise men borde vara perfekt för en seven eller en framhjulsdriven bil med Duratec.

Pris: 4500kr.

Bilder kan mailas eller finns på rejsa.nu http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=65361

// Patrik Rydh

patrik.rydh@meca.se

0733-309355

Link to comment
Share on other sites

nu blir man nyfiken, vad blir det istället? kompressor? dubbla SU?

Su hade ju varit fint.. :lol:

För enkelhetens skull och för att förenkla en ev framtida överladdning blir det ett sånt här:

a1arqrj8at25vqvn4zy.jpg

Komotec bygger Duratec till Elise på 232hk med det insuget så det räcker nog till för mig :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...