Jump to content

Bagings Lådbil!


Recommended Posts

Allvarligt? Är det så enkelt som att ställa ner varvtalet? Det ställer ju saker och ting i en annan dager såklart..... fast f*n vet om jag skulle ge mej ut bland Corvetter och andra karossbilar utan att komplettera bågen?

Ok, då är alltså nästa steg i en fortsatt karriär att väga bilen exakt för att kunna gå vidare med beräkningarna.....

Har ju iofs fått ett bytesförslag redan. En riktigt fin Volvo 142 Sport....... kan det..... nähä, trodde inte det heller!!! ;) :D

Ja, när det gäller effekten är det bara att varvtalsbegränsa. Sen är man "hemma".

Komplettera bågen måste vara ett perfekt vinterprojekt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 882
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har ju iofs fått ett bytesförslag redan. En riktigt fin Volvo 142 Sport....... kan det..... nähä, trodde inte det heller!!! ;) :D

Inte en 242'a då? Ett riktigt "EM-monster" skulle man ju inte tacka nej till! :D

Link to comment
Share on other sites

Åkejrå... E30'n är väl lite kantig kanske ;)

Nej, som det är just nu, är det nära att annonsen tas bort. Har kikat mer på Roadsport A och med lite mer skydd på bilen känns det som att det är ett bättre alternativ. Antar att man kan börja med att komplettera bågen så att det blir en bur i stället. Då åker ju vikten upp en aning och varvstoppet kan ökas.... :)

Link to comment
Share on other sites

Åkejrå... E30'n är väl lite kantig kanske ;)

Nej, som det är just nu, är det nära att annonsen tas bort. Har kikat mer på Roadsport A och med lite mer skydd på bilen känns det som att det är ett bättre alternativ. Antar att man kan börja med att komplettera bågen så att det blir en bur i stället. Då åker ju vikten upp en aning och varvstoppet kan ökas.... :)

Naturligtvis ska du köra Sjua i Roadsport.

Det är bara irriterande att köra karossbil och se alla Sjuor blåsa förbi som skållade troll. Mycket bättre att sitta i Sjuan och vinka åt de som kör karossbil. :prop:

Angående vikten så är det inklusive förare, så du behöver inte hålla igen på julmaten. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fråga i sammanhanget: Kan man variera vikten/varvtalsbegränsningen? Alltså köra med 6700 och oviktat ena gången och t.ex. 7500 och 10kg nästa gång?

Tanken bakom är att olika banor behöver olika typer av vikt/effekt. Kullen är mer viktberoende än effekt och t.ex. Anderstorp kan man kanske tjäna på att ha mer effekt än bra vikt?..... ungefär :D

Annars har jag fått ett inbytesförslag till...... RX7 med ~425hk..... nja, tror nog inte det heller ;) Känns som att annonsen kan tas bort rätt snart ;)

Link to comment
Share on other sites

Du lämnar in en vagndeklaration i SPVM och tveksamt att du får ändra den under året, Niklas Falk är personen som kan ge rätt svar. Däremot i MSCC's klubbmästerskap ska det vara fullt möjligt enligt de jag frågat.

Link to comment
Share on other sites

Angående vikten så är det inklusive förare, så du behöver inte hålla igen på julmaten. ;)

Misstänker att julmaten inte spelar så stor roll på denna förare :D

För mig är det tvärtom, det handlar om att lätta ekipaget och hålla igen med julmaten och allt annat gött...men nu tar jag en low carb bira :)

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt Jocke! En annan äter så det knakar utan resultat ;) :D

Och så blev det i alla fall en sväng till på Kullen i år innan det blir vinter...... Kyligt i luften, men inget man märker på bana... då har man ju annat att koncentrera sej på :)

1.01-tider får väl godkänt med 0 grepp i banan...... kul var det i alla fall :)

Link to comment
Share on other sites

Var detta nu i helgen?

Jag var uppe i Götene i lördags och tänkte svänga in till Kullen bara för att kolla ifall det var någon körning, men gjorde inte det.

Link to comment
Share on other sites

Nej, som det är just nu, är det nära att annonsen tas bort. Har kikat mer på Roadsport A och med lite mer skydd på bilen känns det som att det är ett bättre alternativ.

Se där ja! Nu är du på rätt spår. :)

Gör som Peter, integrera rören i chassiet så får du både skydd och ett styvare chassie. Det är väl det som kallas "Win/Win"? :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Japp, så är det..... efter långdraget ältande, funderande och en rätt rejäl portion ångest är beslutet fattat och taget........

Lådbilen har fått ny husse och flyttat hemifrån upp till Nyköping. Som sagt, helt lätt beslut var det inte, men det känns rätt ok nu i alla fall.

Vill ju som sagt börja tävla lite mer "seriöst" och valet blev till slut BMW Cup klass modifierad..... finns flera anledningar till detta och en stor del är att det kommer involvera familjen på ett annat sätt. Svågern kör redan (vann standardserien och totalställningen i år), så det har massa fördelar som gör allting enklare ;)

I alla fall, Lådbilen har fått ny ägare vars primära mål är att vända kepsen baklänges och glida mellan glasskioskerna, så livet kommer förmodligen bli lite lugnare :)

Kommer såklart hänga omkring här ändå.... så lätt blir ni inte av med mej ;)

Avfärd....

IMG_0001.JPG

Första närkontakten med nya ägaren ;)

IMG_0005.JPG

Och ersättningen om nån mot förmodan är intresserad ;)

IMG_0008.JPG

Lite småfakta om Bumsen då....

1990 - 318i

Bytt motor till M52B28, dvs E46 328 24-ventiler. Uppskattad effekt efter tillåtna modifieringar 240-245hk

5-växlad Getrag från M3 med 1:1 på 5an

900 kg och normaltider med förra föraren på Kullen var minuten blankt. Tom 2/10 snabbare än mitt egna PB med Lådbilen ;) Säger kanske mer om föraren än bilen ;) :D

Men som sagt, kommer knappast lämna forumet eller kontakten med fantastiska medlemmarna i Locostklubben!!!

NU får ni idiotförklara mej! ;) :D :D:D

Link to comment
Share on other sites

Äh vad f"#%"#n! Bumsen är en bil och visst är den lite kantig och därmed alltså också en lådbil! ;)

Kör så det ryker 2013!

Tack :) Kommer göra mitt bästa och primära målet är väl att få allting på plats till 2013 och därefter försöka att inte köra på för många ;)

Nye ägaren är lik Antas tycker jag? Men han lär väl inte ha flyttat till Nyköping

Nix! Såg på Facebook att han idag bytte till vinterdäck på sin Pajero! :)

OM en E30 kan man faktiskt säga "It's boxy but it's fun" vilket inte gäller den stora västsvenska lådvagnstillverkaren...

Go for it m8.

Allting med för mycket motor borde vara kul? ;) :D

Jaha på så vis. OK. Är det Antas dubbelgångare som sitter i stolen eller ?? :lol:

Ju mer jag tittar, desto mer undrar jag också?? ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Antar att målet är att sätta svågern på plats

Om du startar en bimmer tråd någonstans förväntar vi (jag) en referens

Nja, tror det blir svårt.... Därför valde jag en annan klass ;)

Jocke kör ju standard och jag kommer köra modifierad.

Fast jag tänker utnyttja erfarenheten hos honom såklart.... efter att han tagit översta platsen både i standard och totalt i år, tror jag att jag kan snappa upp några tips ;)

Tråd och tråd.... har ju inget att skriva om... ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Gjorde en liten klipp å klistra, kunde tro dom är tvillingar :)

Hahaha...undrar vad min farsa har gjort för dumheter!!

Nåja, snart är det jul och då finns det två tomtar med vitt skägg i Konungariket, bra att man får en assistent/kollega.

Antas

Ska leta rätt på kupévärmaren (-5c i morse).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...