Jump to content

seven i stockholm


pidde

Recommended Posts

Jag undrar om det finns någon i stockholmstrakten som har möjlighet att låta mig komma och titta på sin locost. Anledningen är att jag är på jakt efter ett färdigt objekt och har hittat en bil till salu (se föregående mailtråd "värt priset"). Det vore mycket värt för mig att kunna jämföra bilen som är till salu med andra objekt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagkväll? Denna vecka? Lite kort varsel kanske?

Jag kommer troligtvis att vara i garaget då och se hur jag ska lösa min trasiga kopplingsvajer, vilket tyvärr innebär att det inte kan bli någon uppstart eller 5 kronor åkturen runt kvarteret denna gång. ;)

Om man inte vill åka Mustang förståss... :wohow:

Har dessutom lovat Peter att komma och kolla denna vecka hursomhelst så om det kommer några till är ju bara skoj.

Link to comment
Share on other sites

Samma här

Ska bara höra med regeringen först. Det är ju ändå hon som bestämmer :)

Ska också prata med Lozec och se ifall han är sugen, om det är ok.

Link to comment
Share on other sites

18.00 borde fungera för mig också. Inte tidigare iallafall....

Adressen är Nackagatan vid Danvikstull, kommunalt åker man 46an och hoppar av utanför spårvägsmuseet och fortsätter att gå framåt till nästa kvarterskorsning där nackagatan möter. Med näsan norrut och kanalen i ryggen så är det en lägre ramp på vänster sida. Gå ner för rampen och till den blå porten näst längst in. Skicka ett privatmeddelande så svarar jag med mitt mobilnummer så kan ni ringa när ni är där.

...kom ihåg att ta med garagenycklarna på onsdagsmorgonen...

...kom ihåg att ta med garagenycklarna på onsdagsmorgonen...

...kom ihåg att ta med garagenycklarna på onsdagsmorgonen...

...kom ihåg att ta med garagenycklarna på onsdagsmorgonen...

...kom ihåg att ta med garagenycklarna på onsdagsmorgonen...

...kom ihåg att ta med garagenycklarna på onsdagsmorgonen...

Link to comment
Share on other sites

Vi står i samma garage, Zaphod och jag, så när du kommer och kikar på min bil så ser du samtidigt hans bygge.

Det kanske är läge för en liten garageträff?

Några fler i Stockholmstrakten som vill hänga på?

Jag skulle träffat Zaphod i Söndags när han Plåtklädde sin 7:a, men "flunsan däckade mig" :(

Om det inte vore så :icon_angry: långt och inte så tätt på skulle jag vara intresserad av en Garageträff.

Jag tror vi är många som vill stråla samman! Men vi är utspridda över hela Svea Rike....

Hoppas att vi kanske kan planera in några träffar längre fram, i alla fall ett par till nästa sommar! :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Tommy & alla andra.

Det är bara att komma till garaget när du/ni vill. Jag kommer att bosätta mig där tills den är klar.

Inte långt kvar nu :wohow:

Kanske vi kan planera ytterligare en liten träff om några veckor så att så många som möjligt kan sluta upp?

Link to comment
Share on other sites

Tommy & alla andra.

Det är bara att komma till garaget när du/ni vill. Jag kommer att bosätta mig där tills den är klar.

Inte långt kvar nu  :wohow:

Kanske vi kan planera ytterligare en liten träff om några veckor så att så många som möjligt kan sluta upp?

Ja det vore kul! :thumbup:

Hoppas att alla baciller håller sig på avstånd , nu får det vara "färdigflunsat" ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi står i samma garage, Zaphod och jag, så när du kommer och kikar på min bil så ser du samtidigt hans bygge.

Det kanske är läge för en liten garageträff?

Några fler i Stockholmstrakten som vill hänga på?

Jag vill jag vill!! :wub:

Är det okay om jag och en polare kommer? :wohow:

Link to comment
Share on other sites

självklart.... det är bara att komma.

Skicka ett privat meddelande till mig om ni behöver mobilnummer så mailar jag det tillbaka.

Annars står det en vägbeskrivning ett par inlägg upp. Portarna är ett par yttre portar så det kan vara bra att ringa så jag kan komma och öppna, man hör inte alltid in till själva garageutrymmet.

Link to comment
Share on other sites

Tommy & alla andra.

Det är bara att komma till garaget när du/ni vill. Jag kommer att bosätta mig där tills den är klar.

Inte långt kvar nu  :wohow:

Kanske vi kan planera ytterligare en liten träff om några veckor så att så många som möjligt kan sluta upp?

Det råkar väll inte vara samma Jocke som man beställer grejer av på Dala7?

Link to comment
Share on other sites

Tänkte väll att det var samma Jocke!

Jag tänker köpa ett kit med noskon och skärmar från Dala7 om ett par veckor. Det kanske skulle gå att ordna så att jag köper dom samtidigt som jag kommer och kollar på era bilar?

Link to comment
Share on other sites

Jo det var ju riktigt trevligt där :) och Magnus (Superswift) bil var ju hel cool, satt ju verkligen som handsken :wub: Och Jocke lyckades ju i alla fall övertyga min polare att det skulle vara breddat för hans del :thumbup:

Visst blev det den 19:e Juni nästa gång? Då kanske man kan rulla iväg chassiet, för nu är ju verkligen motivationen på topp :D

Link to comment
Share on other sites

Tänkte väll att det var samma Jocke!

Jag tänker köpa ett kit med noskon och skärmar från Dala7 om ett par veckor. Det kanske skulle gå att ordna så att jag köper dom samtidigt som jag kommer och kollar på era bilar?

Det är klart du ska komma förbi garaget! Och förhoppningsvis så rullar min bil igen då......

Det blir troligtvis en seven-körning på Tullinge antingen den 12 eller 19e juni, återkommer med datum!

Vi är ca 7-10 bilar som kommer än så länge.

Link to comment
Share on other sites

Instämmer,

Det var riktigt trevligt i går, man tackar

Hoppas att du får ordning på kopplingen Magnus.

Jocke, Vi vill ju se att din bil rullar den 19:e :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Efter gårdagens visning satt jag och drog hem filmer från nätet med olika seven bilar. Bl a en film där en westfield med 300 hk tävlar mot en Yamaha R1 på ringen (hojen hade en kamera monterad). Behöver jag säga vem som vann :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Den låg inte på nätet, jag drog hem den från en annan dator med ett fildelningsprogram. Ska se om jag kan ordna så att den kommer upp på nätet. Det är en fördel om man har bredband eftersom filmen är på ca 60 Mb. Jag återkommer när den finns att ladda hem..

Link to comment
Share on other sites

Efter gårdagens visning satt jag och drog hem filmer från nätet med olika seven bilar. Bl a en film där en westfield med 300 hk tävlar mot en Yamaha R1 på ringen (hojen hade en kamera monterad). Behöver jag säga vem som vann :notworthy:

Har man sagt A får man säga B :whip: ...... ;)

Var snäll och se till att filmen blir nerladdningsbar! :notworthy:

R1 <> westfield .... Det vill jag se :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Generalfel 1:A Pidde...... :whistling:

Bifoga mer info så man kan hitta den BUMS.....

Hämtade du den med Kazaa eller DC++ eller hur gick det till???

Info så man kan hämta den någonstans..... NU

Link to comment
Share on other sites

Generalfel 1:A Pidde......  :whistling:

Bifoga mer info  så man kan hitta den BUMS.....

Hämtade du den med Kazaa eller DC++ eller hur gick det till???

Info så man kan hämta den någonstans..... NU

Pröva med Westfield vs R1, eller bara westfield... hittade den på dc i hubben biltokar.d2g.com (tack gka för den hubben! :thumbup: )

Link to comment
Share on other sites

Generalfel 1:A Pidde......  :whistling:

Bifoga mer info  så man kan hitta den BUMS.....

Hämtade du den med Kazaa eller DC++ eller hur gick det till???

Info så man kan hämta den någonstans..... NU

Pröva med Westfield vs R1, eller bara westfield... hittade den på dc i hubben biltokar.d2g.com (tack gka för den hubben! :thumbup: )

kopplar upp mig direkt och söker

Link to comment
Share on other sites

Oj oj, vilket gensvar. Jag har fixat en ftp server och kommer att lägga ut inloggningsuppgifter under dagen. Där ligger lite andra bilklipp också så att ni kan tanka :D Om ni har önskemål på andra bilfilmer eller klipp som ni känner till men inte får tag på så kan ni höra av er så ska jag försöka hjälpa till :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...