Jump to content

Stål KKR 25x3 säljes.


family guy

Recommended Posts

Hej, svejs!

På grund av missförstånd köpte jag på mig fel material till ramen och sitter nu med ca 42 meter (14 st. 3 meters längder) KKR-profiler 25x3 mm i stålsort S355J2H, SS-EN 10 219.

Ett ypperligt konstruktionsstål, men ytan är inte lika fin och hörnradierna är större jämfört med svetsade precisionsrör. Tjockleken 3 mm gör ju också att vikten lätt springer iväg, men för mindre viktkänsliga konstruktioner som t.ex. ångbil eller hjullastare borde det passa som handsken.

Priset enligt BE:s prislista är 29:-/metern, jag är dock nöjd med en femhundring för rubbet. Då får du med ett tiotal meter spillbitar också. (Jag hann börja med botten på ramen innan jag tog mitt förnuft till fånga)

//Ronny

post-1688-127126325007_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Undrar varför jag känner mig så lockad? Läste något om ångbil och hjullastare. Kan det varit det som lockat? Jag passerar ju Tullinge nästan. Har varit i Stockholm idag och skall dit imorgon igen (torsdag).

Mätte just en V40 invändigt och det är "kantboll" om 3 meter får plats.

Det här måste lösas på något sätt...... Vi kontaktar varandra, tex nu, hoppas jag inte väcker dig......

---- (Jag hann börja med botten på ramen innan jag tog mitt förnuft till fånga)---- Hmmm undrar just vad denna mening betyder? Säkert inget väsentligt.

Link to comment
Share on other sites

Jag stämmer in i Thomas & Jocke4U-kören . Jag kom också på exakt samma tanke när jag läste annonsen att det skulle passa just den byggaren med lite rejält hanterbara bitar. Så vi fick rätt alla i våra gissningar....

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Tack för en trevlig och intressant pratstund och en bra affär. Fast jag förstår i alla fall inte hur man kan släppa 25x25x3 rör som är så fina till förmån för bara 25x25x2. Nä, jag skoja bara. Klart att du får ha 2mm gods i din bil.. Det var mycket rör också sumerat måste varit mot 60 meters strecket eller så.

Ett mycket fint chassi på gång i garaget. Tänk bara när byggtråden och bilderna kommer upp eller hur family guy? .

Dessutom var det kul och intressant att se din Jula-kap "in action". En sådan kan jag väl tänka mig numera. Jag har gått och tittat och klämt på en sådan några gånger men inte riktigt tagit steget. Vi får se om det blir affär.

Arrowsmith: Det finns de som betongfyller motorn helt eller delvis har jag hört så lite betong som tätmedel i ramen kan nog sitta fint. Blir bättre friktion mot marken då. Förresten snöar det och är vitt här nu på morgonen.

Kilkenny: Snöplog har jag redan haft, det finns i antingen CealmSeven tråden eller V8 tråden bilder. Men Robson är ett tomt kapitel än fast 6x4 bilen får ju lite sånt i och med drivning på 4 för Robson är ju egentligen "drivkällan" till boggiaxel två.

Link to comment
Share on other sites

den där kapsågen.. har den kapskiva eller klinga?? har den klinga är det ett mycket bra pris..iofs med kapskiva/slipskiva funkar det nog oxå bra...bara att man behöver byta kapskiva oftare..

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...