Jump to content

godkänner sfro denna länkarmen?


Recommended Posts

för några veckor sen svetsade jag ihop mina länkarmar och när jag var klar skulle jag testa gängorna så jag inte fått genombränning. jag satte i justeringsskruven och drog bara åt med handkraft men oxiden måste ha gjort att den kärvade igen totalt. självklart fick man lite panik då och började dra som bara fan vilket bara resulterade i böjda rör. jag lyckades räta ut rören så gott jag kunde och det ser värre ut på bilden än va det är (pga lite oxid och jack från diverse verktyg) men jag undrar då om dessa skulle gå igenom en SFRO 1 besiktning? bäst vore väl om ngn av besiktningsmännen från Trollhättan eller Alingsås kunde komma med svar eftersom det är dit jag ska(om de nu hänger här).

post-3279-127093518335_thumb.jpg

post-3279-127093519451_thumb.jpg

post-3279-127093550044_thumb.jpg

Edited by Rayman
Link to comment
Share on other sites

Jag tror på en fällande dom från besiktningsmannen.

Men oavsett vad SFRO säger....

- Vill du köra med dom själv ändå när det "kommer till kritan" efter det som hänt?

Nog har du väl skaffat dej klockrena deformationsanvisningar där??

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

Det drar sig ju alltid lite, hur man än bär sig åt, kör med en gängtapp efter svetsning nästa gång.

Svetsa kan du, det syns, slänga ihop nya borde alltså gå ganska fort :)

Edit: Eller så kan du kanske dra i en gängad mässingstång innan du svetsar, om du är rädd för att det ska smälta igenom, mina motsvarande armar har ingen gänga, helt släta, men jag kördei ett tight svarvat mässingämne så det inte skulle dra sig alltför mycket, sedan brotsch på det.

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Det drar sig ju alltid lite, hur man än bär sig åt, kör med en gängtapp efter svetsning nästa gång.

Svetsa kan du, det syns, slänga ihop nya borde alltså gå ganska fort :)

Edit: Eller så kan du kanske dra i en gängad mässingstång innan du svetsar, om du är rädd för att det ska smälta igenom, mina motsvarande armar har ingen gänga, helt släta, men jag kördei ett tight svarvat mässingämne så det inte skulle dra sig alltför mycket, sedan brotsch på det.

jo men nu fick jag inte genombränning utan det var oxiden som gjorde att skruven satte sig, så då finns det risk att mässingsstången skulle sätta sig. men efter detta kommer jag nog inte göra den tabben igen :) numera drar jag igenom alla svetsade bitar med gängtapp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...