Jump to content

Konbana I Eksjö 8/5


Berne

Recommended Posts

Vi har fått en inbjudan från Sportvagnssällskapet i Jönköping att vara med och köra på deras vårslaom den 8:e maj.

Erbjudandet gäller medlemmar i Locostsweden och kostar 200 kr/deltagare.

Körningen startar kl 09.30 men man bör komma dit senast vid niotiden.

Körningen genomförs på tid så deltagare bör se över sitt försäkringsskydd då trafikförsäkringen inte gäller.

Förra året gick det ju bra att visa SSIJ hur man kör konbana och jag hoppas att vi blir fler 7:or i år för dom är säkert taggade att ta tillbaka kronan.

Häng gärna på för ett trevligare gäng att köra med får man leta efter. Det blir alltid roliga tillställningar med SSIJ.

Sen kan det ju va lite kul att köra ifrån dem också...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

SMA-försäkring är obligatoriskt på våra evenemang eftersom det är tidtagning och därmed räknas som tävling.

Utan försäkring har man ju inget skydd vid en eventuell olycka och trafikförsäkringen gäller inte.

kul om några kommer och tittar och pratar lite så alla är välkomna.

Link to comment
Share on other sites

Enochenhalv vecka kvar och en anmälan. Finns det inget intresse för konbanor längre?

Vi har ju även bokat den 19/6 men är intresset lika litet då måste vi nog tänka över hur vi ska göra.

Jag kan ju inte köra ensam en hel dag eller?

Svara gärna i denna tråden även om ni inte kommer och kanske varför, så vi får lite pejl

på hur läget är med konbaneintresset.

Ligger det fel i tiden eller är det på fel plats, när vi körde på Uråsa var det ju fler deltagare.

kostnaden är 200 pix så den kan väl ingen klaga på.

kravet på SMA-försäkring är för allas bästa så det kan inte heller vara nåt problem.

Den 8/5 kör vi med SSIJ så den körningen blir ju av, för dom har många som vill köra.

Link to comment
Share on other sites

samma här. ingen motor ihopsatt.Tyvärr. konbana är ju kul.

Det är ju bättre för mig om det är sydligare som Uråsa Emmaboda

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Håller på för fullt att bli klar med bilen för SFRO2 så jag kan tyvärr inte heller delta.. Körde konbana på hässlö och tyckte det var skitkul, så intresset finns helt klar hos mig iallafall.. :) Hoppas att de som har färdiga bilar gör dig sällskap Berne :)

Link to comment
Share on other sites

Nu måste jag tyvärr hoppa av detta evenemang pga arbete.

Jobbar man helt ensam har man ju ingen som kan hjälpa till vid hög arbetsbelastning.

Det är bara att bita i äpplet och hoppas att vi kan köra den 19/6 istället.

Dock måste det ju bli minst 10 st från vår klubb om det ska va nån mening med att ordna en körning tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...