Jump to content

Lancia Stratos kit (fråga) "Hawk"


hox

Recommended Posts

Såg ett avsnitt av Top Gear här om dagen där de testade en sån kit bil. De upplevde lite små problem med bromsar och så vidare. Beror nog mer på själva byggaren än kittet. Programmet sändes tydligen 29/11 -09. www.youtube.com/watch?v=CtH9tU0kE5c

Link to comment
Share on other sites

det är många som köper förbyggd ram både till superseven och Cobra mfl.så det ska inte vara nåt problem om den uppfyller kraven

var det inte ösregn när de körde på Top Gear?

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

jo jag såg programmet

men vått är vått och man vet ingenting om setupen eller däckens typ eller skick.

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Såg också det avsnittet och var inne och kollade på den hemsidan med... Enligt broschyren levereras ramen pulverlackad.

Om jag förstått SFRO:s regler rätt så måste man i så fall beställa ramen olackerad eller möjligtvis blästra bort pulverlacken (mycket jobb) innan det går att SFRO besiktiga, eller finns det någon väg runt det, typ tillverkarintyg?

Link to comment
Share on other sites

Jag var sugen på en sån förut. Men dom är INTE gratis deras kit.

Sen är det mycket exotiska grejer i dom. Så om man tycker det är svårt att hitta Sierra grejer så ska man nog inte ge sig på en Hawk stratos.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju några bilder från Stoneleigh med bilar som används - jag skulle gärna ha en sån!

IMG_4062.jpg

IMG_7886.jpg

IMG_7887.jpg

IMG_7890.jpg

IMG_7891.jpg

IMG_7893.jpg

IMG_7894.jpg

IMG_8150.jpg

IMG_8151.jpg

Fast en sån här kanske är lite enklare att bygga med tanke på donatortillgången:

IMG_4077.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag var inne och läste på något Hawk forum att Top Gears avsnitt var väldigt överdrivet. Tydligen hade bilen de använde använts i diverse rallyn samt att den varit avställd i drygt ett år. Sedan körde tydligen the Stig bra många felfria varv innan de dramatiserade det hela och han snurrade ett par gånger. Enligt det jag läst så är det en bra kit.. men dyyyyyrt blir det... Bara fälgarna går på över 2000 pund :)

/Calle

Edited by rug
Link to comment
Share on other sites

18.55 i kväll på kanal 9:

"Brittisk motorserie från 2009-10. Top Gear. Killarna försöker komma fram till vilken biltillverkare som har gjort flest fantastiska bilar. På banan kör Richard och Jeremy några av Lancias finaste modeller och Jeremy kör en kopia av den legendariska Stratos. Gäst är Chris Evans."

Om tablån stämmer.

Link to comment
Share on other sites

tänk såg just nyss detta avsnittet av TG... påminner mig att jag såg en Lancia Stratos i Italien i ett bilskyltfönster...tidigt 80 tal.. snacka om häftig bil...har även mött en dylik i schweiz där den kom efter ett par ferarries och en lambo...tänk att en semester med föräldrarna kan vara så givande....

Link to comment
Share on other sites

Jag är väldigt förtjust i Top Gear, den showen har nog större budget än hela (S)(V)T skulle jag tro.

Perfekt programformat där även sambon kan sitta och småfnissa i soffan.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju några bilder från Stoneleigh med bilar som används - jag skulle gärna ha en sån!

Fast en sån här kanske är lite enklare att bygga med tanke på donatortillgången:

IMG_4077.jpg

Du har inte fler bilder av RS200:n??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Just det nu kom jag på vad jag glömde. Jag var i Västerås nyss och på infarten finns "elektiska infotavlor" och där stod det Midnattssolsrallyt, Rocklunda, 13-15 juli.

Så handlar jag det jag skall och åker hem. glömde totalt bort det jag läste timmen innan. DEt finns ju en dag imorgon också men.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...