Jump to content

Liten generator


Micael

Recommended Posts

Vad kör ni med för små generatorer. Jag har kört med en vanlig mondeo generator på mina zetecar. Men nu får den inte plats längre i och med bytet till Duratec. Så vad kör ni med för några?

Men snälla, kom inte med "En ND från en japs bil" det hjälper inte så mycket.

Berätta gärna modell och årtal, så man kan söka rätt på en sån via lagabasen etc.

Det bästa vore ju en med sån bredrem, även om jag säkert kan konvertera från en smal till bred.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror min kommer från en Corolla -88, det står iaf 88 på den med krita.

Längden är 160mm, totalbredden med infästningsöronen 200mm och remskivans diameter 56mm med bredden 28mm.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en fin liten generator hemma, en ND från en belos traktor. Tror den ær på 45A och remskivor finns massor att vælja mellan. JAg ær just nu bortrest på jobb, men kommer hem næsta Fredag och kan sænda en bild till dig om du ær intresserad. Den ær renoverad och har rætt pris. Ursækta språket men datorn ær norsk.. Christer J

Link to comment
Share on other sites

Ett litet input bara vad gäller små generatorer likt daihatsu och liknande. Små och smidiga men om det strular så är det inte mycket att reparera. Går man steget upp till corolla, mazda 323 och liknande så är de lite större men helt ok om man vill renovera. Fick detta svar när jag skuller fixa till en daihatsu av en som håller på med generatorer.

/Conco

Link to comment
Share on other sites

Och motiveringen till det var vaddå? Det är väl ingen skillnad att renovera en liten generator vad jag märkt.. Man kan knappast säga så bara för att den är liten, den fungerar ju på samma sätt som en stor. Om det är beroende på priset och felet på just din generator och det blir dyrare än en ny, då förstår jag. Men det kan vara enkla och billiga fel också. Så det blir sällan dyrare bara för att den är mindre..

En annan sak med små generatorer är just det att de är små och laddar inte så mycket. Har man insprutning drar det betydligt mer ström än en förgasarmotor, så det får man lägga med i beräkningen.

Christer J.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

hej mikael

jag har generator från suzuki swift -88, tror att det är lika generator som burton kallar för "cosworth lighwieght" enligt deras katalog - har också skickat efter remskiva som är flerspårig så att den skall passa till duratecmotorn - artikelnummret på remskivan är YD0310 i burtons katalog

ps har idag kommit hem från 2 veckors semester i goa indien ( 30 - 34 grader och kanske 28 grader i vattnet)ds

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...