Jump to content

Bankörning Kinnekulle 100813


blackbirdseven

Recommended Posts

Jag kommer att komma vid 13-14 tiden nått sånt. Beror på när ja slutar jobbet.

Får se om ja hinner komma innan regnet men ja hoppas ja hinner se lite bilar i depån iaf :)

Å ja hoppas att yr.no har mer rätt än klart.se iaf

Edited by Krolleg
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 256
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Här kommer lite bilder från banan dagen innan.

Anders mekar bromsar och tänder grill med CRC belt grip.

Sen kan ni se hur mysigt vi har det i släpet, Jag, Anders och Dennis (Anders son)

post-60-128164804489_thumb.jpeg

post-60-128164808838_thumb.jpeg

post-60-128164815702_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

LUPUS, jag tror det är värre än så. yr.no svarar att Arboga har fint väder med sol och det stämmer när jag tittar ut. Skall visst komma lite blött under dagen här hemm men inget allvarligt....

Sedan skriver jag in Kinnekulle som ort. Svaret blir Webbsidan kan inte visas. Har Kinnekulle regnat bort helt? Webben har tagit bort orten? Provar jag på någon annan ort fungerar det. Blir lite orolig när jag strax åker från sol till vaddå? Ingenting, eller?

Link to comment
Share on other sites

[

Sen kan ni se hur mysigt vi har det i släpet, Jag, Anders och Dennis (Anders son)

INTE avundsjuk på er alls måste jobba.

Trodde ni sov i sked

//Per

Edited by Mildseven
Link to comment
Share on other sites

Mycket trevlig tillställning med rätt ok väder. Många att prata med. Just nu 17:46 står jag still på E20 mitt inne i ett åskväder av klaiber STOR. Där jag står kommer dundret strax före blixten. Suck, inte kul alls. Till och med lastbilarna stannar upp. Jag har kört i regnet i en dryg mil till jag gav upp sedan lättade det lite och start igen men det blev 2 km sen gick det inte längra. Eller det var för stora risker. Nu sitter jag och surfar istället. Bra med bärbar dator och mobilt bredband. Precis allt flyter här...Amfibiebil nästa.

Link to comment
Share on other sites

Då så , hemma igen efter att ha spenderat hela dagen utklädd till fiskare :blink: Regn stället hjälpte dock mot vattnet som kom från ovan. Hade med mig tre ombyte , använde inget !

Hur många bilar var vi i år förresten inklusive de som inte körde ? måste vara nytt 7 rekord på en bana ?

Dagen var annars kul, fick mycket övning i att känna vad de redan för breda r-däcken på en 7:a en varm sommar dag innebär i regn. Rekordet blev tre snurrningar på ett varv :whistling:och 6 under hela det passet då jag fick för mig att testa drifting i det värsta regnet. Fick till och med ett litet "märke" med mig hem i år oxå , skillnaden var att denna gång var det inte klister sorten, tur att lack inte skett än.

Fick även med mig en att göra lista för vintern baserat på hur bilen kändes på den torra sista biten. Understyrningen från vått blev mera neutral och bakdäckens slitage tyder på dåligt med camber.

Tror oxå att man med lite mera varv + en ordentligt översyn av hjulvinklar+ cornerweight kan kapa 2 sec till på vad jag körde så på't igen tills nästa år.

Tack till ledningen för träffen ! Men avboka regn passet på förmiddagen nästa år.

post-15-128172934765_thumb.gif

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

det var en kanon träff.. :thumbsup: fy tusan vad roligt när det bara är 7 folk..inte en bil som var lik någon annans

och väldigt trevliga o hjälpsamma människor..kan vi köra en nästa helg också..:wub:

tack alla ni som deltog o stort tack till ledningen för ett kanon arr

Link to comment
Share on other sites

Instämmer i kören! Stort tack till ansvariga, funktionärer/flaggvakter och alla deltagare för en kanonkul dag!!! Att det duggade lite på förmiddagen gjorde inte ett sk*t, tyckte det var riktigt kul att åka när det var lite halt :)

När det torkade upp efter lunch kändes det som att det gick att åka precis hur fort som helst (nu gjorde det ju inte det, men det är en helt annan grej ;) ) och man blev duktigt svettig av att försöka hänga på alla duktiga chaufförer!!!

Kanondisciplin på banan gjorde att det aldrig var i närheten av tillbud, så stort tack till alla deltagande!!!

Enda minuset för min del är att jag tydligen inte fattat att man måste stänga av loggern med knappen innan man bryter spänningen, annars tappar man data. Så det enda jag fick sparat var från en stint som började 10.47, dvs mitt i blötan :D

Link to comment
Share on other sites

Enda minuset för min del är att jag tydligen inte fattat att man måste stänga av loggern med knappen innan man bryter spänningen, annars tappar man data. Så det enda jag fick sparat var från en stint som började 10.47, dvs mitt i blötan :D

hehe det gör inget Stefan..jag kan intyga att du var quickast :prop: ...faan

...det börjar funka hyffsat på Kullen nu..

tack till vissa "Trollhätte" killar för väldigt bra tips

Edited by auditsq
Link to comment
Share on other sites

Inga bilder?

Som vetgirig besökare endast utrustad med mobilens kamera blev det mest teknikbilder, men jag kan bjuda på detta videoklipp på en underbar maskin som var det första man såg när man kom fram:

th_MOV00040.jpg

(hur länkar man in video i detta forum? Klicka på bilden så händer något)

Depå:

DSC00058.jpg

DSC00057.jpg

Hoppas någon som har en riktig kamera & kan fota delar med sig av sina alster, själv fick jag avvika innan vädret blev bra och saknar åkbilder.

Mina teknik & inspirationsbilder ligger här

(även fjolårets bilder ligger där)

Link to comment
Share on other sites

Bra arrangerat grabbar!!!

Det blev ju bra väder till sist oxo, tur att jag inte åkte hem vid lunch.

Det blir inga videoklipp från mej tyvär, kameran gillade inte fukten. Men den kanske vaknar till liv om den får torka några dar...

//R

Link to comment
Share on other sites

Trevliga bilder. man blir såå sugen på att ha varit med. Får se nästa år om det blir av för mig.

Norlins bild 36 hmm XE-motor med Lysholm. Vems kan den vara.?

Link to comment
Share on other sites

Ahh! Kul med bilder :) Tack!!

Har en kompis som var och filmade en stund...

Nån mer än jag som har träningsvärk i dag? Måste skaffa en riktig stol, så man slipper spjärna mot med hela kroppen :D

Link to comment
Share on other sites

Ingen tränings verk men båda knäna har tendens till blåmärken på utsidan efter svängar , blir helt klart att stoppa vissa punkter med något mjukt.

Hahaha, samma här! Hade blåmärken efter körningen med Snowdragon, så i går hade jag lånat sambons handbollsbenskydd :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

En perfekt dag, trots regnet. Intressanta bilar och människor, och vi klarade oss från större missöden. Och som avslutning en grillkväll. Vad mer kan man begära!? :)

Det var riktigt kul att äntligen prova bilen på bana, även om jag tog mig runt långsammast av alla. På blött kändes det lite läskigt, men det var ändå skoj. På torrt kändes det kanon ända tills oljetrycket började försvinna i inbromsningarna. Men nåt ska man väl ha att göra i vinter...

Link to comment
Share on other sites

Tack för en trevlig dag med mycket bilprat och även en del körning efter lunch. :) :)

Det är kul att träffa er så här runt en gemensam tillställning och jag ser fram emot nästa körning.

Det får gärna bli fler körningar per år och även om det skulle innebära en smärre prishöjning är det Ok för mig.

Jämfört med att köra med andra storklubbar på bana är denna bra organiserad, bra disciplin på förarna, lagom mängd bilar med ungefärlig samma prestanda/vikt/storlek.

Link to comment
Share on other sites

Vill också passa på att tacka för en trevlig dag.

Bra organisation, glada och trevlig människor, roliga bilar.

Själv hade jag lite strul med "Mappen" (vilken var väntat iofs), Sen hoppade en kylarslang (Nya stockholmssyndromet, som nån sa). Men annars gick det bra.

Link to comment
Share on other sites

Trevliga bilder. man blir såå sugen på att ha varit med. Får se nästa år om det blir av för mig.

Norlins bild 36 hmm XE-motor med Lysholm. Vems kan den vara.?

Det måste vara Anders bil.

Jag ska lägga upp lite bilder också, men jag håller på att flytta så det är ont om både tid och bandbredd just nu.

Link to comment
Share on other sites

Vill också stämma in i tackar-kören. Mycket trevlig dag och det är en bra vitamininjektion att se till att bygga klart tills nästa år. Den bara måste vara klar då :)

Link to comment
Share on other sites

trevliga bilder. Var det någon som hade problem med ljudnivån?

Japp, jag! :D (Grön Westfield V6.) 96 dB.

Blev till att hänga på de gamla oljefaten igen - men f-n vet om det inte var bättre drag de sista tusen varven med dem... Insatserna i det "riktiga" systemet börjar nog påverka lite där uppe, trots allt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...