Jump to content

Bankörning Kinnekulle 100813


blackbirdseven

Recommended Posts

  • Replies 256
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tyvärr blir det ingen körning för mig på fredag :angry: . Ingen dragbil finns för mig så då står jag över.

Så jävla tråkigt att inte köra, det enda man sett fram mot i år

Samma läge för mej, men jag ska prova dra med min lilla Focus. Vete fan hur det går (eller vad polisen säger)..

Link to comment
Share on other sites

8,3mm regn på fredag som det ser ut just nu :(

Då blir man... blöt! :D

En del regn på onsdag också (TPC-träffen), men på torsdagen (SSJ) kan man nog få känna på lite torr asfalt också.

Jaja... Man får ju iaf lite halkträning, får se om elektronik och allt klarar regnet, samt en ny dekal på bilen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, nu kliar jag mig i huvudet rörande planeringen för dag/kväll..

Körning kommer ju ske fredag och det jag nu funderar på är när ni skall grilla, dricka öl och sova över (jag antar att dessa hör ihop ..don't drink and drive :) )

Det var ju synd Micke, har du sålt den? :blink: Vi är några stycken som nu har bokat rum på Hantverksgården som ligger strax intill banan, tänkte grilla, dricka öl och umgås på fredagskvällen. :) Vi har tillgång till trädgården och en stor veranda.Vore kul om vi blev många, så ring och boka nu innan det blir fullt! Länk: www.echset.se

Detta tolkar jag som övernattning fredag 13:e till lördag 14:e men..

Trevligt att du joinar på hantverksgården. Jag ska bo där torsdag till fredag, men jag fick visst ett enkelrum.. Kolla med "Alfa Ronny" och "Arrowsmith" Det är trevliga pöjkar :)

...står det torsdag 12:e till fredag 13:e...skall Ni övernatta två nätter eller är det nåt jag har fattat fel?!

Jag har bokat övernattning torsdag 12:e till fredag 13:e och det vore ju inte roligt om man sitter där själv :unsure:

PS. Kom på det...hoppas inget händer fredagen den 13:e :blink: :o ...fast för mig är det väl snarare tur för jag föddes fredag den 13:e annan månad DS.

Link to comment
Share on other sites

Är inte bilen gatlegal...? ;)

(Ok, jag har bara tre timmar att åka... *skäms lite*)

Hehehe, visst är bilen legal å allt sånt. Skulle jag vara 100% säker på att dagen avlöpte utan incidenter så hade jag åkt. Men händer något så är det för långt hemifrån för att det ska vara värt chanstagningen

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, visst är bilen legal å allt sånt. Skulle jag vara 100% säker på att dagen avlöpte utan incidenter så hade jag åkt. Men händer något så är det för långt hemifrån för att det ska vara värt chanstagningen

Nej, det finns ju alltid en risk att man inte har något att åka hem med sedan; det går ju inte att bortse från. Å andra sidan är ju inte risken obefintlig när man är ute och nöjesåker på vägarna heller. Riskkalkyl är luriga saker... :)

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr blir det ingen körning för mig på fredag :angry: . Ingen dragbil finns för mig så då står jag över.

Så jävla tråkigt att inte köra, det enda man sett fram mot i år

Om vädret är OK så tar jag hojen ner. Isåfall tar jag även med mig T-shirts (Locostsweden) för försäljning

Du kan väl samköra med CEALM, han har en fin dragbil och ett bra släp som han lovade att fixa till årets körning. Vad jag förstått ska han ändå komma ner och titta på oss andra som försöker hitta runt på banan. Om jag inte hoppade över allt för många geografilektioner så bor ni inte allt för långt ifrån varandra (ca 6 mil) och du kan väl köra den sträckan med sjuan.

Link to comment
Share on other sites

Skulle det gå illa för någon, har jag ett släp att låna ut efter fredagen.... täckt med en totalvikt på 980 med min bil på. Kan inte garantera att alla passar, men min går in precis :)

Jag drar upp min trots att jag bor 2 mil från. Mest för att kunna få med lite verktyg i dragbilen ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, nu kliar jag mig i huvudet rörande planeringen för dag/kväll..

Körning kommer ju ske fredag och det jag nu funderar på är när ni skall grilla, dricka öl och sova över (jag antar att dessa hör ihop ..don't drink and drive :) )

Detta tolkar jag som övernattning fredag 13:e till lördag 14:e men..

...står det torsdag 12:e till fredag 13:e...skall Ni övernatta två nätter eller är det nåt jag har fattat fel?!

Jag har bokat övernattning torsdag 12:e till fredag 13:e och det vore ju inte roligt om man sitter där själv :unsure:

PS. Kom på det...hoppas inget händer fredagen den 13:e :blink: :o ...fast för mig är det väl snarare tur för jag föddes fredag den 13:e annan månad DS.

Jag har bokat två nätter på Hantvrksgården 12e-14e

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Tack, nu är min förvirrade hjärna (tillfälligt) lugn :) Skall nog ringa och se om jag kan boka om, om inte det går så bor jag inte så långt ifrån utan det är möjligt vara med och grilla fast utan bärs ...

Link to comment
Share on other sites

Lite info om fredagen, tider m.m.

Plats: Kinnekulle Ring

Datum : Fredagen den 13 augusti 2010

Deltagare:

Banträffen är öppen endast för medlemmar i Locostsweden MK och för Locost-bilar.

I mån av plats kan ev. medlemmar med andra sportbilar än locost’s beredas plats.

Regler för deltagande:

Medlemsavgift för 2010 och anmälningsavgift skall finnas på klubbens konto.

Fordon:

Deltagande bil skall uppfylla minst ett av nedanstående krav:

• Bilen skall vara besiktigad av SFRO (SFRO #2).

• Bilen skall vara kontrollbesiktigad och godkänd av Svensk Bilprovning.

• Bilen skall ha gällande vagnbok utfärdad genom Svenska Bilsportförbundet.

Ovanstående skall verifieras av deltagare innan start tillåts.

Tider:

08.30 Samling

09.00 Följa John Körning

ca 09.30 till 11.30 Körning gruppvis (mindre erfarna / erfarna) i 20 minuter per grupp

ca 11.30 till 16.30 Open pitlane med ca 20 bilar på banan åt gången.

Körning:

Denna träff är avsedd som introduktion för ovana förare i första hand, och därför kommer det

inte att vara tillåtet med ”tävling” utan omkörningar får endast ske när framförvarande bil

markerat att han uppmärksammat en snabbare bil som kommer ifatt, samt att

framförvarande bil skall sänka farten och gå åt sidan.

Deltagare som ej följer dessa regler kommer ovillkorligen att vinkas av banan.

Buller:

Kinnekulle Ring har numera 92 dB(A) som gräns för buller (tidigare gräns var 95dB)och mätningar kommer att ske hela

dagen. Bilar som bullrar mer än tillåtet kommer att vinkas av och ej släppas ut förrän bullret

dämpats. (Infon angående ljudnivån på Kinnekulles hemsida är tydligen inte uppdaterad än...)

Flaggvakt:

Samtliga deltagare kommer att tilldelas ett flaggvaktspass om en timma. Deltagare ansvarar

själv för att tider hålls så att vi ej behöver flagga av för att flaggvakt saknas.

Förtäring:

Mat och fika finns att köpa (tillhandahålls av cateringfirma som har avtal med Kinnekulle

Ring).

Räddning:

Ambulans är bokad och finns på plats hela dagen.

Försäkring:

Evenemanget försäkrat hos SMA.

Varje deltagare måste således ha en förarförsäkring hos SMA, http://www.svenskamo...rtalliansen.se/

VARMT VÄLKOMNA! :D

Edited by blackbirdseven
Link to comment
Share on other sites

1. Henrik Bergsten, Blackbirdseven

2. Ronny Norkvist, AlfaSeven

3. Tobias Berndtson , SuperSonett

4. Magnus Mårtenson, Morty 7

5. Michael Wänström, Michael

6. Håkan Wennerberg

7. Bengt Löwenhamn, Suntec 7

8. Peter Boström, Iltempogigante

9. Anders Magnusson Estfield super8

10. Supercat Tommy Loob

11. Anders Ahlzen

12. Peter Börjesson Pegasus 7+

13. Pareli Hansen silverkulan

14. Göran Karlsson, Snapper 7

15. Thomas Lundgren MK indy

16. Charles Holmberg DD7

17. Hans Johansson

18. Johnny Johansson

19. Håkan Book

20. Stefan Båging, Lådbilen

21. Jan Fagerberg Westfield

22. David Olofson, Westfield V6

23. Gabriel Grandicki, Nova-R1

24. Micael Åman, Moose EVO14

25. Fredrik Askling, Tiger E1

26. Anders Karlqvist

27. Jonas Zetterman, Indy Z7

28. Joakim Granfors, Westfield HONDA

29. Jörgen bock, caper7

30. Lenny Enander, Corne7is

Link to comment
Share on other sites

Jag bokat in mig på Kollängens på Fredag. Det var fullt på hantverkshuset :(.

Men det var inte så långt mellan där. Så antingen håller man sig nykter och kör. Eller så fyllgår man bara helt enkelt. Man skall inte underskatta apostlahästarna.

(Torsdag natt kvartar jag på i släpet)

Link to comment
Share on other sites

Micael: Jag har precis avbokat mig på Hantverksgården natten torsdag/fredag då jag lika gärna kan åka. Om du vill ha denna natt där och plats så finns det en plats just nu :)

Men hänger gärna med på kvällen ändå och grillar och avnjuta en stor cola ;)

Ni som planerar dagen kan sätta mig på nåt flaggvaktspass även om jag inte är deltagare i den meningen :)

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

hej

jag pratade med Echset på Hantverksgården o hon har fått diverse

återbud så det finns totalt 6 bäddar lediga ons-torsd-fred.

tänkte bäst att posta det här ifall det är nån som har fått nobben

eller fortfarande letar rum

ring 0511 343113

Link to comment
Share on other sites

Trevligt, Jag ringer dom direkt i morgon så kanske jag kan få bo med alla andra :)

Annars hade jag plaenr på att ta med mig cykeln så hade jag kunna fyllcyklat mellan vandrarhemmen.

lägger in en bild på bilen (som bara står och frustar i väntan på Kinnekulle)

post-60-128147415368_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Min plan är att mappa på Kinnekulle. Just nu kör jag på min gamla Zetecmap. Så bilen går som en påse skridskor (uttryck stulet från Kimmen). Så jag vet inte hur många hästar som frustar. men även en liten ponny kan frusta nog så mycket om man kommer riktigt nära.

Link to comment
Share on other sites

För er som vill bli snygga till helgen så kommer vi sälja Locostsweden T-shirts på Kinnekulle.

Endast 150:- kostar det att bli snyggast i kvarteret :)

Kommer att finnas ungefär vid depåhuset

Link to comment
Share on other sites

1. Henrik Bergsten, Blackbirdseven

2. Ronny Norkvist, AlfaSeven

3. Tobias Berndtson , SuperSonett

4. Magnus Mårtenson, Morty 7

5. Michael Wänström, Michael

6. Håkan Wennerberg

7. Bengt Löwenhamn, Suntec 7

8. Peter Boström, Iltempogigante

9. Anders Magnusson Estfield super8

10. Supercat Tommy Loob

11. Anders Ahlzen

12. Peter Börjesson Pegasus 7+

13. Pareli Hansen silverkulan

14. Göran Karlsson, Snapper 7

15. Thomas Lundgren MK indy

16. Charles Holmberg DD7

17. Hans Johansson

18. Johnny Johansson

19. Håkan Book

20. Stefan Båging, Lådbilen

21. Jan Fagerberg Westfield

22. David Olofson, Westfield V6

23. Gabriel Grandicki, Nova-R1

24. Micael Åman, Moose EVO14

25. Fredrik Askling, Tiger E1

26. Anders Karlqvist

27. Jonas Zetterman, Indy Z7

28. Joakim Granfors, Westfield HONDA

29. Jörgen bock, caper7

30. Lenny Enander, Corne7is

31 hans kumlin, Htec7

Link to comment
Share on other sites

Btw: Saknar någon tak över huvudet så finns det ett par slafar hos mig i stugan.Lite si o så med rinnande vatten just nu bara iom. att pumpen krånglat till o från. :P

Har det spikats var vi ses på torsdag? Vandrarhemmet intill Husaby? Verkar bli regn... :(

Link to comment
Share on other sites

Då blir man blöt som flicka sa. Alltså när det regnar.

Men av egen erfarenhet så vet jag att jag är vattentät och jag brukar oftast torka så fort det slutar regna. Kan inte minnas en enda gång som jag inte har torkat.

Syns på banan!

Link to comment
Share on other sites

Vad jag menade: Har det inte bestämts ett ställe för öl + körv mm. för torsdagen? Redan i ett tidigt skede har det ju bestämts att det ska fixas lite sammankomst på fredagen, men tycker mig minnas snack om yorsdagen oxå... :D

:prop:

Link to comment
Share on other sites

"Jag kommer, hoppas att någon bokat rum till mej, annars får jag väl sova i bilen hehe "

Ronny, jag har bokat rum till dig för en natt.. hmm kommer inte ihåg vilken dock.. sitter på jobbet, så jag har inte pappren framför mig, men jag bokade den natt som vi kom överens om någon gång i våras :)

Link to comment
Share on other sites

"Vad jag menade: Har det inte bestämts ett ställe för öl + körv mm. för torsdagen? Redan i ett tidigt skede har det ju bestämts att det ska fixas lite sammankomst på fredagen, men tycker mig minnas snack om yorsdagen oxå... "

Vet bara att det kommer bo ett gäng på Hantverksgården och att vi har tillgång till trädgård och veranda med tak.. Det har ju pratats om att träffas och grilla o umgås, men det är inget speciellt arrangerat.. Var och en tar med sig det man vill äta/dricka, och äta bör man ju göra även på torsdagkväll ;) Trevligt att träffas å snacka lite skit :)

Link to comment
Share on other sites

Vilket gäng !!

1. Henrik Bergsten, Blackbirdseven

2. Ronny Norkvist, AlfaSeven

3. Tobias Berndtson , SuperSonett

4. Magnus Mårtenson, Morty 7

5. Michael Wänström, Michael

6. Håkan Wennerberg

7. Bengt Löwenhamn, Suntec 7

8. Peter Boström, Iltempogigante

9. Anders Magnusson Estfield super8

10. Supercat Tommy Loob

11. Anders Ahlzen

12. Peter Börjesson Pegasus 7+

13. Pareli Hansen silverkulan

14. Göran Karlsson, Snapper 7

15. Thomas Lundgren MK indy

16. Charles Holmberg DD7

17. Hans Johansson

18. Johnny Johansson

19. Håkan Book

20. Stefan Båging, Lådbilen

21. Jan Fagerberg Westfield

22. David Olofson, Westfield V6

23. Gabriel Grandicki, Nova-R1

24. Micael Åman, Moose EVO14

25. Fredrik Askling, Tiger E1

26. Anders Karlqvist

27. Fredrik Thorsvret

28. Per Öberg

29. Hans Kumlin

30. Lenny Enander, Corne7is

Link to comment
Share on other sites

Jag ska i morgon försöka lämna ungarna på dagis och låtsas åka till jobbet varefter jag eventuellt smiter iväg till Kinnekulle och tittar på era regn(upp)ställ.

Min bilen har jag alltid med mig i mina tankar. Jag kan ju stå där i depån och fundera.

Kommer jag står jag gärna flaggpost. Ett utmärkt sätt att se lite action på banan...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...