Jump to content

stoneleigh 2010


Anders

Recommended Posts

Jag lovade mig själv att inte åka i år. Men nu sitter jag här och kollar olika flygalternativ...:icon_oops:

Ska se om jag kan byta bort några arbetspass (och om damen kan lösa saken med sitt jobb).

Inte för att jag ska handla någonting - det finns annat att ösa pengar på (nyss köpt kåk) men det är jäkligt trevligt att vara på plats.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Någon som har beslutat sig för att flyga över eller sitter med samma beslutsångest som jag?

Ganska precis en månad kvar nu.

Inte för att jag ska handla nånting egentligen men det är en speciell atmosfär.

Link to comment
Share on other sites

Jag har lite problem att byta bort mina skift, men om jag åker ser planen ut så här:

Flyg med SAS SK525 söndag 2/5 07.55, landar 09.35, hyrbil till Stoneleigh. Beräknad ankomst strax efter 12.

Åter från Heathtrow tisdag 19.05, landar 22.30.

Kostnader?

Flyg 1500

Hyrbil 1500

Övernattning två nätter 1000-1500

Plus bensin. Plus mat. Plus entré.

Och till sist; PLUS BRA ATT HA-FYND 1000000

Anledningen till att jag åker först söndag är a) slipper ordna ledighet från kneget lördag, B) 600 spänn billigare biljett.

Stannar till tisdag eftersom jag tänkte sy ihop en besöksresa till några firmor.

Hela resan är dock väldigt osäker.

Link to comment
Share on other sites

ja då har jag bokat min flygbiljett. Antagligen blir jag ensam härifrån men det funkar nog ändå.

1439 bagis med SAS.

Blir aningen rumphugget eftersom flyget landar halv tio söndag morgon och sedan ska det köras bil i knappa två timmar skulle jag tro.

Link to comment
Share on other sites

ja då har jag bokat min flygbiljett. Antagligen blir jag ensam härifrån men det funkar nog ändå.

1439 bagis med SAS.

Blir aningen rumphugget eftersom flyget landar halv tio söndag morgon och sedan ska det köras bil i knappa två timmar skulle jag tro.

Jag, Peter Lilja och PeÅ här på forumet åker över. Peter och jag har redan bokat samma flyg som du dit men åker hem redan måndag kväll av arbets- och hundskäl. Svårt att dela bil då du ska hem senare men trevligt om vi slår följe. Bokat hotell? Har du bokat bil, vilken uthyrare?

/Hising

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte bokat nåt annat än flyget. Men jag avser att tillbringa natten måndag-tisdag i London, så visst borde vi kunna lösa bilfrågan gemensamt på något sätt. Är ju liksom bara att boka en extra dag som jag betalar själv.

Mitt vanliga sovställe i, Hedley Villa i Leamington Spa var fullbokat tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sammanfattning av årets evenemang:

- Kallt, lite blåsigt och bitvis regnigt.

- Min uppskattning är att det kanske var hälften så många bilar på området jämfört med tidigare år.

- Inte lika många firmor som tidigare år (eller så var det lika många men såna som inte är intressanta för mig).

- Mina resekamrater köpte en skiftnyckel och ett pulverlackeringskit.

- Jag köpte ett par stolar (Triton) och nya fyrpunktsbälten. Plus lite småplock och några tidningar.

I morgon ska jag kolla Burton Powers hemvist. Kanske finns en butik som lockar till impulsköp.

Link to comment
Share on other sites

Sammanfattning av årets evenemang:

- Kallt, lite blåsigt och bitvis regnigt.

- Min uppskattning är att det kanske var hälften så många bilar på området jämfört med tidigare år.

- Inte lika många firmor som tidigare år (eller så var det lika många men såna som inte är intressanta för mig).

- Mina resekamrater köpte en skiftnyckel och ett pulverlackeringskit.

- Jag köpte ett par stolar (Triton) och nya fyrpunktsbälten. Plus lite småplock och några tidningar.

I morgon ska jag kolla Burton Powers hemvist. Kanske finns en butik som lockar till impulsköp.

Jag tycker att den stora behållning var att vara i trevligt sällskap och göra en utflykt från vardagen.

-kul att träffa Marc och grabbarna på MNR, blev så inspirerad att jag svårligen kan vänta med byggstart till september och det finns väl ingen lag på att en fuktskadad vind måste gå före ett bilbygge.

- skiftnyckel ja... inte nog med att karln påstod att "the Adjustable Spanner" var en engelsk uppfinning daterad 1842 av en Clyburn och inte en svensk sådan, dessutom var den smart och bra, en skiftnyckel med fasta lägen och med bevisligen bättre toleranser än Snap-Ons fasta nycklar, bevisades med en tolk.

- pulverlackeringskit känns kul, för 109£ är det värt att prova, någon som har en vettig ugn liggandes?

- Köpte dessutom ett "laminating starter kit" från Carbon Mods, Vilket Peter Lilja tyckte var att gå över ån efter vatten när man har en professionell plastare som kompis.

- Det finaste kitet enl min bedömning var en nykomling, se roadrunnerracing.net , deras SR2 var fantastiskt fin. Inget bondmek, CAD och laserskurna rör. Fin rakt igenom, även plasten höll hög klass. inte lätt att hitta billiga MX5 som donator i Sverige dock.

/Hising

Link to comment
Share on other sites

Min resa avslutades med ett besök på London Motor Museum.

10 pund som var helt bortkastade.

Vilket skitställe!

Eventuellt slänger jag upp några bilder men jag vet inte om mina ögon orkar med att titta en gång till.

Undvik!

Link to comment
Share on other sites

nån som hitta nån info på GKD

Jag frågade grabbarna och dom hade sålt västerstyrda kit till tyskland och holland. Inga problem!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...