Jump to content

Tjolöholm


Michael

Recommended Posts

Välkommen

Inbjudan till 17:e Tjolöholm Classic Motor

23 maj 2010

I år fyller Tjolöholm Classic Motor 17 år. Sedan flera år har TCM etablerat sig som ett av landets mest högklassiga och välbesökta veteranfordonsevenemang. Årets upplaga kommer med all säkerhet att det bästa året hittills. Samarbetet med tidningen Classic Motor Magasin har pågått i sju år och fortsätter i år.

Trots den nya tillfartsvägen har vi beslutat att alla utställare traditionellt rullar in till sina uppställningsplatser via den gamla som går förbi grindstugan och slingrar sig genom lövskogsparken. Vi gör vad vi kan för att skapa goda förutsättningar för utställare, marknadsfolk och publik. Som vanligt bjuder vi på flera aktiviteter för våra yngsta besökare, eftersom vi vill att Tjolöholm Classic Motor ska tilltala hela familjen.

Salutorget för entusiast bilar äldre än 20 år fick en flygande start för ett par år sedan. I år trycker vi extra på denna aktivitet. Sälj Ditt fordon på Tjolöholms salutorg. Vi jobbar som vanligt på att ge publiken action-upplevelser i olika former.

Vi hälsar alla entusiastfordonsklubbar och enskilda utställare välkomna till en späckad och innehållsrik dag på Tjolöholm den 23 maj 2010. Vi räknar med ca 1 300 utställare, mycket publik och strålande väder.

Sista anmälningsdag är 26 april. Använd hemsidan eller ring Christer eller Fredrik.

Vi hälsar dig och våren välkommen till Tjolöholm Söndagen den 23 Maj 2010.

Projektledarna

Christer Olsson

Mobil: 0705-171817

Fredrik Dahlgren

Mobil: 0733-515295

Jag hopas det blir som vanligt en god uppslutning från klubben :racesmile:

Vi ses Michael Wänström

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Välkommen

Inbjudan till 17:e Tjolöholm Classic Motor

23 maj 2010

I år fyller Tjolöholm Classic Motor 17 år. Sedan flera år har TCM etablerat sig som ett av landets mest högklassiga och välbesökta veteranfordonsevenemang. Årets upplaga kommer med all säkerhet att det bästa året hittills. Samarbetet med tidningen Classic Motor Magasin har pågått i sju år och fortsätter i år.

Trots den nya tillfartsvägen har vi beslutat att alla utställare traditionellt rullar in till sina uppställningsplatser via den gamla som går förbi grindstugan och slingrar sig genom lövskogsparken. Vi gör vad vi kan för att skapa goda förutsättningar för utställare, marknadsfolk och publik. Som vanligt bjuder vi på flera aktiviteter för våra yngsta besökare, eftersom vi vill att Tjolöholm Classic Motor ska tilltala hela familjen.

Salutorget för entusiast bilar äldre än 20 år fick en flygande start för ett par år sedan. I år trycker vi extra på denna aktivitet. Sälj Ditt fordon på Tjolöholms salutorg. Vi jobbar som vanligt på att ge publiken action-upplevelser i olika former.

Vi hälsar alla entusiastfordonsklubbar och enskilda utställare välkomna till en späckad och innehållsrik dag på Tjolöholm den 23 maj 2010. Vi räknar med ca 1 300 utställare, mycket publik och strålande väder.

Sista anmälningsdag är 26 april. Använd hemsidan eller ring Christer eller Fredrik.

Vi hälsar dig och våren välkommen till Tjolöholm Söndagen den 23 Maj 2010.

Projektledarna

Christer Olsson

Mobil: 0705-171817

Fredrik Dahlgren

Mobil: 0733-515295

Jag hopas det blir som vanligt en god uppslutning från klubben :racesmile:

Vi ses Michael Wänström

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det låter som en bra idé!

Jag printade ut filen med regler som finns tidigare i tråden och det var en intressant blandning av datum och årtal, bl.a äger evenamanget rum den 24 maj enligt den. Jag antar att det är förra årets.

Hoppas nu bara vädret står oss bi, just nu verkar det som det kan bli regnigt framåt kvällen men vädernissarna hinner säkert ändra sig några gånger tills söndag.

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Träffas vi som vanligt 0830 vid Shell i Fjärås 57.435598,12.154881

Undrar

Michael W

Ja, 08.30 som vanligt. ( Mercedes, Barchetta och De Tomaso skall träffas vid samma tid och plats )

Jag kör som vanligt ned tält och bord/stolar på lördag kväll.

/ Jarl

Link to comment
Share on other sites

[ :banghead: :angry: :wacko: :( :o :banghead: :angry: :banghead: :angry:

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/hourByHourTable.do?geonameid=6619903&starttime=2010-05-22%2022:00:00&endtime=2010-05-27%2021:59:00&redirect=false

hoppas prognosen inte stämmer

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Hej,

jag vill tacka gänget som var nere och visade sina fina byggen! Jag stod och tjatade hål i huvudet på en förstående äldre gentleman som tålmodigt lyfte på huven för att jag och min kompis skulle få se HELA underverket. Både han och ägaren till det mycket fina "toyota"-bygget fick ta emot mååååånga frågor. :icon_oops:

Tack så hemskt mycket för en fin uppvisning av era fantastiska vagnar!

P.S.

det här är min första post, vad är det för gamla slumrande drömmar ni väckte till liv grabbar???? :)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Då var alltså årets Tjolöholmträff lagd till handlingarna.

Bra väder, mycket folk, god stämning och en väldans massa fina bilar känns som en bra sammanfattning. Jag pratade med ett par besökare som var pågång att starta upp byggen och om de här timmarna i solen kan få fler att inse att man inte måste vara världsmästare för att dra igång, blir "eftersmaken"

bara ännnu bättre.

Du Pac: det är när besökarna visar intresse som det är roligt att visa sina ögonstenar och vi ser fram emot en Alfa-Locost :) , Du hade ju redan ett bra koncept på drivlina.

Tack ni andra för en trevlig dag i solen

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Då var alltså årets Tjolöholmträff lagd till handlingarna.

Bra väder, mycket folk, god stämning och en väldans massa fina bilar känns som en bra sammanfattning. Jag pratade med ett par besökare som var pågång att starta upp byggen och om de här timmarna i solen kan få fler att inse att man inte måste vara världsmästare för att dra igång, blir "eftersmaken"

bara ännnu bättre.

Du Pac: det är när besökarna visar intresse som det är roligt att visa sina ögonstenar och vi ser fram emot en Alfa-Locost :) , Du hade ju redan ett bra koncept på drivlina.

Tack ni andra för en trevlig dag i solen

Bengt

Tack själva! Kul att få prata med likasinnade :)

4637015778_7abc19b32c_b.jpg

4637024334_c4a1a0df96_b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har en Alfa locost på gång Sfro 1 klar, bygger efter Alfa Ronnys ideer + lite eget:-)

Baserad på en Gtv 2,0 -83

Lite bilder finns på garaget.org/joaba

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag fick lite info från Tjolöholm

Hej,

Sommaren Sjunger på sista versen men snart är våren och Tjolöholm

Classic Motor här igen.

Vi vill gärna tipsa dig om att markera några viktiga datum i kalendern!

1. Nu på tisdag den 14/9 klockan 21.00 sänder SVT 1 dokumentären ,

biltokig.En timmas program om bl.a. 2010 års Tjolöholm Classic Motor.

Missa inte!

2. 2011 års event datum är bokat . 22/5 2011, missa inte!

3. Den 18/11 kl 19.00, 2010 håller vi vårt årliga soppmöte

på Café Trubaduren, boka detta, separat inbjudan kommer.

Varma hälsningar

Vännerna på Tjolöholm Classic Motor

Link to comment
Share on other sites

1. Nu på tisdag den 14/9 klockan 21.00 sänder SVT 1 dokumentären ,

biltokig.En timmas program om bl.a. 2010 års Tjolöholm Classic Motor.

Missa inte!

Såg er skymta bakom Alfan i inslaget
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...