Jump to content

vilket försäkrings bolag ?


Recommended Posts

Hej alla 7:a åkare.

Har precis innan jul besiktat min 7:a och försöker att skaffa en försäkring till denna nu.

Verkar inte vara det lättaste....... :banghead: ringde Länsförsäkringar, dom erbjöd mej ENDAST en trafik försäkring.... :thumbsdown:

Finns det nån eller några som har sina 7:or försäkrade på LF eller är det endast BILSPORT & MC FÖRSÄKRING som gäller ???????

har ju alla andra försäkringar på LF, man vill ju att saker och ting ska vara enkla.........

Är det nån som vill dela med sej av sina reg-nummer som jag kan ha som exempel ???????

PeÅ

Edited by PeÅ
Link to comment
Share on other sites

Finns ingen som helst ekonomisk fördel att ha försäkringarna samlade i ett bolag! Inte heller någon fördel vid ev skada. Den som säljer försäkringen är definitivt inte skadereglerare.. Det är bara att ringa runt och kolla, oavsett rabatter från LF så kan det billigaste vara att ha olika bolag. Jag sparade tusenlappar bara på min bil genom att ringa runt. Det lustiga var att den näst billigaste, IF, och Chryslerförsäkringen var samma försäkring i slutänden. ChryslerIF heter det när man ringer ett annat nummer. Samma handläggare men 5500 billigare med samma villkor 5 minuter senare... Christer J.

Link to comment
Share on other sites

Som klubbmedlem har man rabatt hos BILSPORT & MC FÖRSÄKRING och de är dessutom ett bra bolag för hobbybilar.

Dock finns ju vissa villkor såsom att bilen endast får användas som hobbyfordon och ej till/från jobbet.

De resonerar lite annorlunda när det gäller värdering vid skador än konventionella bolag så sammanfattat tycker jag att det är det bästa försäkringsbolaget för hobbybilar som våra.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har min 7-seven försäkrad hos Länsförsäkringar Bergslagen. Jag har deras entusiastförsäkringen och den passar för den här typen av bilar, det enda som är negativt är att körsträckan kan vara lite kort. Jag blev tvingad att ta husförsäkringen hos dom när jag löste entusiastförsäkringen.

// Per-Erik

Link to comment
Share on other sites

dom erbjöd mej ENDAST en trafik försäkring.... thumbsdown.gif

Det var inte så att de endast erbjuder detta tills de har besiktigat din bil?

Jag var i samma situation med en annan bil, där de också sa att jag bara kunde trafikförsäkra den. När jag konfronterade det svaret fick jag till baka "det förstår du väl att vi inte kan erbjuda innan vi besiktigat den" Kundservicefolket tar ibland för givet att vi kan deras rutiner....

Efter att en representant varit hemma och kollat den var det inget problem.

Jag blev tvingad att ta husförsäkringen hos dom när jag löste entusiastförsäkringen.

Det blev du inte ledsen över eller? Jag kollar mina föräkringar regelbundet och har inte hittat någon som slår dem på villaförsäkringar.

Bästa bolaget just nu verkar vara Swedbank (via Tre Kronor), de har sänkt mina bil premier rejält, kommer att flytta över till dem alltefter de nuvarande förfaller (men inte husförsäkringen...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...