Jump to content

Ett bygge bild för bild


Jonte

Recommended Posts

På länken nedanför så kan man följa ett bygge av en Westfield SEiW SpeedSport 1800. Detta är ju ingen Locost direkt, men lite tips och ideér kan man få därifrån.

Och det är ju inget fel på det färdiga resultatet ;)

Westfield SEiW

Link to comment
Share on other sites

:(

Ju fler som jag komunicerar med ju tydligare blir det att besiktningen både hos SFRO och SBP handlar väldigt mycket om slump och tur. Reglerna följs när det passar besikningsmannen. Så vi får alla hålla tummarna när vi besiktar.

Lev väl

Michael Wänström

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Hej

Någon solklar anledning till att 4/6-punktsbälten inte godkänns är svår att hitta, vi (SFRO) jobbade för det i och med nya VVFS men vi lyckades inte få igenom önskemålet. Vi har dock inte lagt planerna på hyllan...

Michael, det vore intressant att veta lite mer om dina erfarenheter av SFRO-besiktningarna. Upplever du att resultatet är slumpartat är det inte så bra, och som besiktningsman inom SFRO skulle jag gärna ta del av lite exempel, så att vi kan försöka bättra oss. Det går bra att skicka mail/pm om du vill.

Gustaf Ulander, SFRO

Link to comment
Share on other sites

Senast pratade jag med han som har Roadster när jag tittade på hans Westfield den hade 4 puktsbälte och metallomspunna bromsslangar och han hävdade att de besiktats med detta. Jag har dock ej någon som helst kunskap om vem som skall besikta bälten och bromsslangar.

Ämnet är ju känsligt för vi vill ju få igenom så mycket som möjligt och ej väcka den björn som sover.

Så ingen klagar ju när man får igenom saker som ej är godkända. Men det blir tjansartat och man kan göra kostsamma misstag när reglerna används olika Jag har flera exempel men vill ej lämna ut de inblandade

.

Link to comment
Share on other sites

Nu ställer jag mig frågande igen :unsure:

Är inte metallomspunna teflonslangar godkända på amatörbyggt fordon?

Tycker jag verkar lite udda med tanke på att vi på firman pressar och säljer såna slangar.

Visserligen mest till motorcyklar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...